Äitini tunsi mummon, joka oi nähnyt kuolleen Rasputinin joen jäällä, eikä tästä ole kauaa. Mitä historiallista itse olet todistanut?
Tai joiku tuttusi?
Mahtavaa miten historiallisia tapahtumia voi osua kohdalle. Voikun Itsekkin joskus näkisi jotain jännää. Olisi pitänyt mennä katsomaan kruunajaiset. Voisi sitten sata vuotiaana kertoa niistä.
Kommentit (70)
Katselin vierestä kun maailmankaikkeus syntyi.
Juttelin ihan niitä näitä Marie Antoinetten kanssa, kun kävin Versaillesissa.
Tovi siinä meni, kun hoksasin keskustelevani haamun kanssa...
Muut turistit olivat suu ammollaan, kun seisoin frouvan muotokuvan edessä höpisemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt Gorbatshovin kävelevän Manskulla.
Itse olen nähnyt hänet Oulun yliopistolla. Näin Kekkosen vihkimässä Lapin jälleenrakennusmuistomerkkiä. Adjutantti pysäytti hänet rautatieaseman edessä ja solmi kengännauhat.
Mä näin Tukholmassa kun Ruotsin ja Norjan kuningasparit ajoivat ohi avovaunuilla. Satuin olemaan just silloin siellä kadun varressa.
Minä olen nähnyt Isabel Perónin Casa Rosadan parvekkeella
Buenos Airesissa vuodenvaihteessa 1975 - 1976
pitämässä puhetta kansalle.
Vierailija kirjoitti:
Juttelin ihan niitä näitä Marie Antoinetten kanssa, kun kävin Versaillesissa.
Tovi siinä meni, kun hoksasin keskustelevani haamun kanssa...
Muut turistit olivat suu ammollaan, kun seisoin frouvan muotokuvan edessä höpisemässä.
Versaillesista on paljon kummitustarinoita. Kuulemma Marie Antoinette -elokuvan tekijätkin kokivat siellä kummia.
Katselin, kun William Shakespeare kinasi jonkun aikalaisensa kanssa kielenkäytöstä.
Noo, saattaahan sen arvata kuka siinä vei voiton.
Mennen tullen...
Sen verran korjaisin aloitustasi, että äitisi tunsi mummon, joka VÄITTI nähneensä kuolleen Rasputinin jäällä...
Matruusi evp. kirjoitti:
Minä olen nähnyt Isabel Perónin Casa Rosadan parvekkeella
Buenos Airesissa vuodenvaihteessa 1975 - 1976
pitämässä puhetta kansalle.
Et ole
Vierailija kirjoitti:
Sen verran korjaisin aloitustasi, että äitisi tunsi mummon, joka VÄITTI nähneensä kuolleen Rasputinin jäällä...
Ei mulla ole syytä olla uskomatta. Hän oli silloin lapsi.
Kylie Minough vilkutti minulle limusiinista kun kävelin sadeiltana Helsingissä keltaisen sateenvarjon alla Kaivopuiston rantareitillä
Nobelisti Desmond Tutu kävi suomessa 30v sitten. Syötiin notskilla sen kanssa kanaa.
Ei ollut silloin vielä palkittu
Rasputinin murhapaikka oli Jusupovin palatsi Moikan rannalla Pietarissa. Pietari kuului ennen Suomelle. Ja siis korjaan, ei nähnyt jäällä vaan siis sillalla kun oli nostettu sinne pällisteltäväksi tai jotain. Kun oliavat viemässä sitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei minullakaan ole mitään varsinaista syytä tai todisteita olla uskomatta naapurini kalajuttuja, mutta kuitenkin on varsin todennäköistä, että ne ovat puppua.
YK:n pääsihteeri Xavier Peres de Guellar (tai sinne päin) oli vierailulla ja meni autosaattuessaan ohi Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei minullakaan ole mitään varsinaista syytä tai todisteita olla uskomatta naapurini kalajuttuja, mutta kuitenkin on varsin todennäköistä, että ne ovat puppua.
Nii no vaikea se on nuorten uskoa että historialliset henkilöt ovat olleet joskus olemassa ja ihan meidän keskuudessa.
Paavi piti sunnuntaimessua ikkunastasn Vatikaanin aukiolla, kun oltiin käymässä. Taisi olla puolalainen Johannes Paavali.
äitini isä oli sisällissodassa punikki
Vierailija kirjoitti:
Rasputinin murhapaikka oli Jusupovin palatsi Moikan rannalla Pietarissa. Pietari kuului ennen Suomelle. Ja siis korjaan, ei nähnyt jäällä vaan siis sillalla kun oli nostettu sinne pällisteltäväksi tai jotain. Kun oliavat viemässä sitä pois.
Ei kuulunut.
Tuolloin siellä asui kylläkin yli 20000 suomalaista.
Isän isä näki Umberto Nobilen ilmalaivan matkalla pohjoisnavalle.
En ole varma, kummasta matkasta oli kysymys, onnistuneesta, vai maahan(tai siis jäähän)syöksyyn päätyneestä.