Reilu puoli vuotta oman värin kasvatusta takana ja oma väri näyttää harmaalta. Jatkanko kasvatusta vai alanko uudelleen värjäämään?
Pitkään mietin oman värin kasvatusta, mutta nyt puoli vuotta omaa väriä kasvatettuani huomaan, että jotenkin ulkomuoto muuttunut taas valjummaksi kuin värjätyillä hiuksilla. Hiukset näyttäö jotenkin harmailtakin. Omaa väriä n.10cm.
Toisaalta tekis vielä mieli kasvattaa omaa hiusta ja katsoa paranisiko oman hiusten sävy, toisaalta taas tekis mieli laittaa joku pirtsakka väri taas päähän.
Mitä sinä tekisit?
Kommentit (49)
En osaa neuvoa, koska itsekin mietin mitä tässä tekisi. Olen kasvattanut omaa väriä jo 3 vuotta ja se on edelleen ruma. Harmaa, ei minkään värinen suoraan sanottuna. Ei vaalea, mutta ei lainkaan ruskeasävyinenkään. Kai tämä on se ihan aito ja oikea maantienvärinen. Yritän tykätä ja ajatella että tämä on maailman mittakaavassa erikoinen väri, mutta silti tuntuu että näytän valjulta, pahimmillaan jopa homssuiselta. Vaalennus kirkasti kasvoja ja antoi jotenkin huolitellumman yleisilmeen. En silti luovuta vielä, odotan että koko tukka on omaa väriä, sitten teen lopullisen päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Oman maantien harmaan olen käsitellyt Schwarzkopf Blonde Spray suihkeella puuhekuivat hiukset ja sit kuivaajalla kuiviksi. Vaalentaa pari sävyä ja taittaa kivasti omaa väriä. Juuri kasvu ei näy ja itse pystyy käsittelemään tarvittaessa. Väri lähinnä vaalean ruskea Kiss Kiss karkin sävy. Harmaat seassa tulee esille vaaleina raitoina.
Suosittelen!
Kerrotko lisää tästä, eli tekeekö keltaisuutta tukkaan vai kirkastaako vaan sitä omaa väriä? Vaikuttaako negatiivisesti hiusten kuntoon? Käsitteletkö koko tukan vai vaan osan?
Mulla oli pari vuotta omat maantienruskeat hiukset. Plussaa oli että juurikasvusta ei tarvinnut välittää, miinusta että oma väri oli kiilloton ja jos hiukset oli laittamattomat, kuten usein itselläni, ne oli oikeasti vähän epäsiistin oloiset, varsinkin kun seassa on jonkin verran harmaata. Harmaat hiukset näyttää omasta mielestäni kyllä ihan kivalta jos ne on skarpisti leikattu ja kantaja on tyylikäs, tai vaihtoehtoisesti jos hiukset on vähän villit ja tyyli boheemi, mutta tällaisella keski-ikäisellä tavistädillä ei niinkään. Värjätty hius on itselläni aina kiiltävämpi ja sellainen selkeä väri jotenkin tekee hiuksista nätimmät, vaikka niitä ei suoristaisi tai kihartaisi.
Kampaajani oli ensin vastaan haluani kasvattaa oma harmaa väri hiuksiini. Nyt hän kehuu kauniisti raidoittain harmaantunutta tukkaani eikä enää suostu värjäämään sitä, kun joskus vaihtelunhalussani olen sitä pyytänyt..
Vierailija kirjoitti:
Olen välillä kasvattanut kokonaan oman värin ja aina totean, ettei sovi omaan naamaan.
Sama täällä, tänään haen vaalennusainee kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Kestin urhoollisesti tuon välivaiheen yli 10 vuotta sitten, osittain siksi että nimenomaan ei tarvitsisi enää ikinä nähdä sitäkään vaivaa, että joutuu värjäilemään juurikasvua piiloon. Kannatti. :D
Ja hiusten todellista sävyä ei ihan vielä hahmota tuossa vaiheessa, voi olla paljon parempi kuin miltä nyt vaikuttaa.
Jos on jo 10 cm harmaata näkyvissä, niin mitä hahmottamista siinä on?
-ohis
Meillä skandinaaveilla on lähes kaikilla harmaaseen/tuhkaan taittava hiusten sävy. Tämä "maantien harmaa" on kyllä maailmalla ihannoitu hiusten väri jota yritetään jäljitellä. Kasvata vaan oma sävy ja käy kampaajalla hakemassa helpotusta kasvatuksen välivaiheisiin. Paljon on tehtävissä.
Pirtsakka väri on kauhistus. Kaikki punaiset ja luumut voi unohtaa ellei halua leimautua wt