Reilu puoli vuotta oman värin kasvatusta takana ja oma väri näyttää harmaalta. Jatkanko kasvatusta vai alanko uudelleen värjäämään?
Pitkään mietin oman värin kasvatusta, mutta nyt puoli vuotta omaa väriä kasvatettuani huomaan, että jotenkin ulkomuoto muuttunut taas valjummaksi kuin värjätyillä hiuksilla. Hiukset näyttäö jotenkin harmailtakin. Omaa väriä n.10cm.
Toisaalta tekis vielä mieli kasvattaa omaa hiusta ja katsoa paranisiko oman hiusten sävy, toisaalta taas tekis mieli laittaa joku pirtsakka väri taas päähän.
Mitä sinä tekisit?
Kommentit (49)
On varmasti ollu tosi rankka puoli vuotta, pidä vähän taukoa välillä, sitte taas jaksat jatkaa.
Muista herkutellakkin .
Vierailija kirjoitti:
Anna periksi ja värjää. Niin minäkin tein. Ihmiset aina sanovat "ei juurikasvu kerro mitään, kun väri kasvaa kunnolla esiin se on upea!" ja pas""t, sama kasvoista värin ja elämän imevä maantienharmaa siellä oli. Suurella vaivalla kasvatin, kestin pari viikkoa ja juoksin ostin tummanruskean värin. Heti näytti paremmalta.
Jostain syystä naiset näyttävät kuvittelevan että värjäys olisi eduksi.
Se on yhtä hyvä kuin miehen kaljunsa päälle kampaamat hiukset.
Tuossa vaiheessa voisi auttaa joku hyvin kevyt shampooväri. Siis ei varsinainen värjäys, vaan viiden minuutin pesu oman värin mukaisella sävyllä. Se tasoittaa väriä, mutta ei tartu syvälle hiuksiin, joten mitään rajoja ei yleensä jää. Väri häviää muutamassa pesussa, joten mitään dramaattisia vahinkojakaan ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna periksi ja värjää. Niin minäkin tein. Ihmiset aina sanovat "ei juurikasvu kerro mitään, kun väri kasvaa kunnolla esiin se on upea!" ja pas""t, sama kasvoista värin ja elämän imevä maantienharmaa siellä oli. Suurella vaivalla kasvatin, kestin pari viikkoa ja juoksin ostin tummanruskean värin. Heti näytti paremmalta.
Jostain syystä naiset näyttävät kuvittelevan että värjäys olisi eduksi.
Se on yhtä hyvä kuin miehen kaljunsa päälle kampaamat hiukset.
Miksi ihmiset sitten kehuvat värjättyä ja kysyvät, onko se oma väri?
Kasvattaisin oman värin silti, hiuksilla kestää elpyä ja aina voi kokeilla eri shampoota. Ravintoaineita. Nuorena näyttää enemmän harmaalta kuin keski-iässä. Erikseen on harmaantuminen. Huulipuna pelastaa paljon, antaa väriä, jos hiuksissa on vaalea.
Vierailija kirjoitti:
No siksi niitä hiuksia värjätään, kun harvalla ihmisellä on luonnostaan kaunis väri hiuksissa.
Minä ihan tykkään maantienharmaasta, mutta se saa minut kalvakkaan näköiseksi. Ja palautekin on ollut sellaista, nykyisestä väristä että on toi nyt parempi kuin se harmaa mikä sulla oli viimeksi (luuli sitäkin värjätyksi). Ym.
Olen noin vuoden kohta omaa väriä kasvatellut ja alan kohta olemaan siinä uskossa, että tykkään omasta väristä myös. Vuosia vaalensin hiuksia, mutta se sai hiukset näyttämään aivan kamalalta. Siis ihan hirveältä. Nyt on kasvanut silleen, ettei ihan hirveästi erotu, että onko ombre väri vai onko vain kasvatettu. Oma hius on niin paljon kauniimman värinen näin: tumman vaalea, kultaan hohtava ja muutama luonnollinen vaaleampi raita tullut. Muutama viikko sitten kyllästyin kun latva oli täysin venynyttä purkkaa ja meni aivan hamppuiseksi. Pätkäsin olkapäille ja nyt on paljon kivempi. Vaalea latva kirkastui ja tuli heti paljon sharpimpi.
Nopeuttaakseni kasvua käytän risiiniöljyä päänahkaan ja rosmariinivettä. Hiukset on viime juhannuksen jälkeen kasvanut noin 15 cm.
Oman maantien harmaan olen käsitellyt Schwarzkopf Blonde Spray suihkeella puuhekuivat hiukset ja sit kuivaajalla kuiviksi. Vaalentaa pari sävyä ja taittaa kivasti omaa väriä. Juuri kasvu ei näy ja itse pystyy käsittelemään tarvittaessa. Väri lähinnä vaalean ruskea Kiss Kiss karkin sävy. Harmaat seassa tulee esille vaaleina raitoina.
Suosittelen!
Älä vaan värjää kestovärillä. Voithan kokeilla jotain kevytsävytteitä jotka lähtevät pois.
Vierailija kirjoitti:
Kasvatin oman hiusvärin kans, vaikka se on tällainen tyypillinen ja tylsä https://img.ilcdn.fi/4CiUPIbMEDPmPavR9FqzD7iZIDQ=/full-fit-in/612x0/img…
ja kulmakarvani ovat luonnostaan lähes mustat. Näyttää tyhmältä, eivät sovi yhteen ja kulmakarvat pomppaa liikaa esiin. Kasvojen ihokin näyttää samealta, kulahtaneelta. Hiuksetkin rasvoittuvat taas päivässä ja ovat aina lättänät. Ei silti yhtään tee mieli enää värjätä. Menisin ehkä raidat ottamaan, jos olisi varaa sellaiseen.
Kuvassahan on värjätty hius.
Sivu
Vierailija kirjoitti:
Oman maantien harmaan olen käsitellyt Schwarzkopf Blonde Spray suihkeella puuhekuivat hiukset ja sit kuivaajalla kuiviksi. Vaalentaa pari sävyä ja taittaa kivasti omaa väriä. Juuri kasvu ei näy ja itse pystyy käsittelemään tarvittaessa. Väri lähinnä vaalean ruskea Kiss Kiss karkin sävy. Harmaat seassa tulee esille vaaleina raitoina.
Suosittelen!
Siis värjää harmaankin?
Minulla on harmaan villasukan väriset hiukset. Olen laittanut vaaleita raitoja, hiukset näyttävät mielestäni kivoilta, kun on vaaleampia osioita. Harmaa tasainen tyvikasvu ei sovi itselleni, se vie valon pois kasvoilta. Heti, kun raidoitan tyven, näytän paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen!
Siis värjää harmaankin?
Ei värjää vaan "vaalentaa"/"kirkastaa" ja harmaat erottuu raitojen näköisinä. Olen ostanut Prismasta tuotetta. Vaaleansininen pullo, josta riittää useaan kertaan. En aio enää vaalentaa tai ottaa raitoja. Lopputulos tosi luonnollinen. Aluksi muutama kerta useammin 2-3. Sit huomaa ku haluaa taas kirkastaa sitä ja seuraava käsittely. Tosi tyytyväinen tuotteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen!
Siis värjää harmaankin?
Ei värjää vaan "vaalentaa"/"kirkastaa" ja harmaat erottuu raitojen näköisinä. Olen ostanut Prismasta tuotetta. Vaaleansininen pullo, josta riittää useaan kertaan. En aio enää vaalentaa tai ottaa raitoja. Lopputulos tosi luonnollinen. Aluksi muutama kerta useammin 2-3. Sit huomaa ku haluaa taas kirkastaa sitä ja seuraava käsittely. Tosi tyytyväinen tuotteeseen.
Tässä linkki tuotteesta;
https://www.prisma.fi/tuotteet/110147862/schwarzkopf-blonde-s1-blondspr…
Lopputulos tehostuu ku kuvaajalla kuivaa.
Vierailija kirjoitti:
Anna kasvaa oma väri mutta pidä hiukset erittäin hyvässä kunnossa.
Jossain vaiheessa voit halutessasi pätkäistä tuttua lyhyemmäksi hiukset nopeuttamaan sitä värien poiskasvua. Hauska kokeilu sekin, voi kokeilla omaa sietokykyään muutokseen.Huomaat hiusten kasvaessa että aiemmin käyttämäsi värit niin merkeissä kuin vaatteissakin, silmälasien pokat jne kaipaavat päivitystä. Niitä ehtii hiusten kasvaessa miettiä ja justeerata hiljalleen.
Suosittelen kokeilemaan, omalla kohdalla aikaa päätöksestä on mennyt jo pari vuotta mutta päivä päivältä tuntuu enemmän siltä että elämä on selkeämpää kun ei tarvitse koko ajan juosta hiuksia värjäyttämässä.
Omiin hiuksiin (~lob) riittää hyvin 4-6 viikon välein tasoitus. Ja entisen 1,5 tunnin sijaan selviän ulos alle tunnissa.
Tätä mä oon tehnytkin, aina puolen vuoden välein pätkäisen latvoista reilun pätkän pois, että saan sen värjätyn osuuden pois hiuksista.
Nyt on otsahiuksissa pari senttiä vielä värjttyä sävyä, mutta niitä en raaskii leikata vielä pois, kun en halua mitään kynittyä otsatukkaa itselleni.
Kyllä tässä useampi vuosi näyttää menevän, että saan sellaiset hiukset kuin mulla ennen hiusten värjäystä oli. Joten kärsivällisyyttä todellakin vaaditan tässä hommassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatin oman hiusvärin kans, vaikka se on tällainen tyypillinen ja tylsä https://img.ilcdn.fi/4CiUPIbMEDPmPavR9FqzD7iZIDQ=/full-fit-in/612x0/img…
ja kulmakarvani ovat luonnostaan lähes mustat. Näyttää tyhmältä, eivät sovi yhteen ja kulmakarvat pomppaa liikaa esiin. Kasvojen ihokin näyttää samealta, kulahtaneelta. Hiuksetkin rasvoittuvat taas päivässä ja ovat aina lättänät. Ei silti yhtään tee mieli enää värjätä. Menisin ehkä raidat ottamaan, jos olisi varaa sellaiseen.Näähän on ihanan väriset eikä mitkään tylsät. Olisin 100% tyytyväinen jos mulla olis luonnostaan tuon väriset hiukset.
Mullekin tuli tuo ongelma, että hiukset tuntuu kokoajan rasvoittuvan ja olevan likaisen ja lähmäisen oloiset. Kokoajan pitää olla pesemässä. Mutta näillä mennään. Ap
Terveet värjäämättömät hiukset saattavat tuntua tuollaisilta. Hoitoaine vaihtoon.
Miten se hoitoaine sitä hiusten juurta rasvoittaa, kun levitän sitä aina vaan hiusten latvoihin? 🤔 Ap
Vierailija kirjoitti:
Älä laita "pirtsakkaa" väriä, se ei ole oikeasti pirtsakka.
Oma harmaa on paras. Sitä ei oikein kannata sävyttääkään, korkeintaan laittaa vielä vaaleampia raitoja jos hiuksesi sitä kestävät.
m
Harmaa on ruma. Sopii vain 80+.
Minullakin näyttii juurikasvu pitkään harmaalta, mutta nyt on täysin oma väri, ja se on punaruskea. Kärsivällisyyttä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja kulmakarvani ovat luonnostaan lähes mustat. Näyttää tyhmältä, eivät sovi yhteen ja kulmakarvat pomppaa liikaa esiin. Kasvojen ihokin näyttää samealta, kulahtaneelta. Hiuksetkin rasvoittuvat taas päivässä ja ovat aina lättänät. Ei silti yhtään tee mieli enää värjätä. Menisin ehkä raidat ottamaan, jos olisi varaa sellaiseen.Näähän on ihanan väriset eikä mitkään tylsät. Olisin 100% tyytyväinen jos mulla olis luonnostaan tuon väriset hiukset.
Mullekin tuli tuo ongelma, että hiukset tuntuu kokoajan rasvoittuvan ja olevan likaisen ja lähmäisen oloiset. Kokoajan pitää olla pesemässä. Mutta näillä mennään. Ap
Terveet värjäämättömät hiukset saattavat tuntua tuollaisilta. Hoitoaine vaihtoon.
Mulla on sama ongelma, ja ei se hoitoaineesta ole kiinni. Ei kai kukaan hoitoainetta hiusten juureen laita? Se rasvaisuushan on juuressa, ei latvoissa.
Jotkut shampoot auttavat tähän hieman, mutta ainakin itselläni vaan on niin rasvoittuva iho, ettei mikään auta kuin luokaa "näyttääkö hiukset puhtailta 12 vai 18 tuntia". Värjätty/ vaalennettu hius on huokoisempaa ja karheampaa, jolloin rasvoittuvuus "uppoaa" siihen paremmin eikä näy ihan niin äkkiä kuin kiiltävässä, sileässä käsittelemättömässä hiuksessa.
Usein hiusväreissä on enemmän punaista pigmenttiä kuin omassa värissä mikä saa tyvikasvun näyttämään harmaammalta.