Reilu puoli vuotta oman värin kasvatusta takana ja oma väri näyttää harmaalta. Jatkanko kasvatusta vai alanko uudelleen värjäämään?
Pitkään mietin oman värin kasvatusta, mutta nyt puoli vuotta omaa väriä kasvatettuani huomaan, että jotenkin ulkomuoto muuttunut taas valjummaksi kuin värjätyillä hiuksilla. Hiukset näyttäö jotenkin harmailtakin. Omaa väriä n.10cm.
Toisaalta tekis vielä mieli kasvattaa omaa hiusta ja katsoa paranisiko oman hiusten sävy, toisaalta taas tekis mieli laittaa joku pirtsakka väri taas päähän.
Mitä sinä tekisit?
Kommentit (49)
Älä laita "pirtsakkaa" väriä, se ei ole oikeasti pirtsakka.
Oma harmaa on paras. Sitä ei oikein kannata sävyttääkään, korkeintaan laittaa vielä vaaleampia raitoja jos hiuksesi sitä kestävät.
m
Olen välillä kasvattanut kokonaan oman värin ja aina totean, ettei sovi omaan naamaan.
Värjäsin vuosikymmeniä itse hiuksiani, kunnes lopetin ja annoin kasvaa omanvärisinä, järkytyin vähän: alan harmaantua! No, näillä mennään! Ehkä ohuita raitoja?
Värjäsin 20v, kyllästyin ja annoin kasvaa oman värin. Nyt jo 3,5v viime tyvivärjäyksestä.
Tykkään.
Vierailija kirjoitti:
On ap: llä ongelmat.
No on. Hiusten väri kun vaikuttaa niin paljon ulkonäköön. Tällä hetkellä mun ulkonäkö näyttää jotenkin harmaalta ja homssuiselta kun oon tottunut niihin värjättyihin hiuksiin.
Mutta ehkä otan neuvoista vaarin ja kasvatan vielä kärsivällisesti omaa väriä enkä anna vielä periksi. 🤔 Ap
Kasvatin oman hiusvärin kans, vaikka se on tällainen tyypillinen ja tylsä https://img.ilcdn.fi/4CiUPIbMEDPmPavR9FqzD7iZIDQ=/full-fit-in/612x0/img…
ja kulmakarvani ovat luonnostaan lähes mustat. Näyttää tyhmältä, eivät sovi yhteen ja kulmakarvat pomppaa liikaa esiin. Kasvojen ihokin näyttää samealta, kulahtaneelta. Hiuksetkin rasvoittuvat taas päivässä ja ovat aina lättänät. Ei silti yhtään tee mieli enää värjätä. Menisin ehkä raidat ottamaan, jos olisi varaa sellaiseen.
Itse kasvatin oman värin takaisin, enkä oo katunut hetkeäkään. 👍
Vierailija kirjoitti:
Kasvatin oman hiusvärin kans, vaikka se on tällainen tyypillinen ja tylsä https://img.ilcdn.fi/4CiUPIbMEDPmPavR9FqzD7iZIDQ=/full-fit-in/612x0/img…
ja kulmakarvani ovat luonnostaan lähes mustat. Näyttää tyhmältä, eivät sovi yhteen ja kulmakarvat pomppaa liikaa esiin. Kasvojen ihokin näyttää samealta, kulahtaneelta. Hiuksetkin rasvoittuvat taas päivässä ja ovat aina lättänät. Ei silti yhtään tee mieli enää värjätä. Menisin ehkä raidat ottamaan, jos olisi varaa sellaiseen.
Näähän on ihanan väriset eikä mitkään tylsät. Olisin 100% tyytyväinen jos mulla olis luonnostaan tuon väriset hiukset.
Mullekin tuli tuo ongelma, että hiukset tuntuu kokoajan rasvoittuvan ja olevan likaisen ja lähmäisen oloiset. Kokoajan pitää olla pesemässä. Mutta näillä mennään. Ap
Anna kasvaa oma väri mutta pidä hiukset erittäin hyvässä kunnossa.
Jossain vaiheessa voit halutessasi pätkäistä tuttua lyhyemmäksi hiukset nopeuttamaan sitä värien poiskasvua. Hauska kokeilu sekin, voi kokeilla omaa sietokykyään muutokseen.
Huomaat hiusten kasvaessa että aiemmin käyttämäsi värit niin merkeissä kuin vaatteissakin, silmälasien pokat jne kaipaavat päivitystä. Niitä ehtii hiusten kasvaessa miettiä ja justeerata hiljalleen.
Suosittelen kokeilemaan, omalla kohdalla aikaa päätöksestä on mennyt jo pari vuotta mutta päivä päivältä tuntuu enemmän siltä että elämä on selkeämpää kun ei tarvitse koko ajan juosta hiuksia värjäyttämässä.
Omiin hiuksiin (~lob) riittää hyvin 4-6 viikon välein tasoitus. Ja entisen 1,5 tunnin sijaan selviän ulos alle tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Nätti kastanja. Tuo on kylläkin melko varmasti sävytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja kulmakarvani ovat luonnostaan lähes mustat. Näyttää tyhmältä, eivät sovi yhteen ja kulmakarvat pomppaa liikaa esiin. Kasvojen ihokin näyttää samealta, kulahtaneelta. Hiuksetkin rasvoittuvat taas päivässä ja ovat aina lättänät. Ei silti yhtään tee mieli enää värjätä. Menisin ehkä raidat ottamaan, jos olisi varaa sellaiseen.Näähän on ihanan väriset eikä mitkään tylsät. Olisin 100% tyytyväinen jos mulla olis luonnostaan tuon väriset hiukset.
Mullekin tuli tuo ongelma, että hiukset tuntuu kokoajan rasvoittuvan ja olevan likaisen ja lähmäisen oloiset. Kokoajan pitää olla pesemässä. Mutta näillä mennään. Ap
Terveet värjäämättömät hiukset saattavat tuntua tuollaisilta. Hoitoaine vaihtoon.
No siksi niitä hiuksia värjätään, kun harvalla ihmisellä on luonnostaan kaunis väri hiuksissa.
Hiusvärit harmaannuttavat omaa hiusta. Joten, jos vain jaksat tuon ikävän välivaiheen, se oma väri palautuu kyllä.
Kyllä se oma väri tuossa vaiheessa vielä näyttää oudolta, kun on tottunut värjättyihin hiuksiin. Jos et millään malta kasvattaa omaa väriä enää, yksi vaihtoehto on pyytää kampaajaa värjäämään se värjätty osuus oman värin väriseksi. Itse tein niin, kun halusin kasvattaa oman värin
Anna periksi ja värjää. Niin minäkin tein. Ihmiset aina sanovat "ei juurikasvu kerro mitään, kun väri kasvaa kunnolla esiin se on upea!" ja pas""t, sama kasvoista värin ja elämän imevä maantienharmaa siellä oli. Suurella vaivalla kasvatin, kestin pari viikkoa ja juoksin ostin tummanruskean värin. Heti näytti paremmalta.
Kestin urhoollisesti tuon välivaiheen yli 10 vuotta sitten, osittain siksi että nimenomaan ei tarvitsisi enää ikinä nähdä sitäkään vaivaa, että joutuu värjäilemään juurikasvua piiloon. Kannatti. :D
Ja hiusten todellista sävyä ei ihan vielä hahmota tuossa vaiheessa, voi olla paljon parempi kuin miltä nyt vaikuttaa.
Mulla oli sama vika, mutta annoin vaan kasvaa. Ja kas, kun oma väri oli yltänyt latvoihin, oli pituuksissa jo sävyä ihan eri tavalla miltä se tyvi näyttää. Hius kuluu ja haalistuu latvaa kohden ja silloin se sävy tulee paremmin esiin. Eli jatka vielä, kyllä se siitä paremmaksi muuttuu!