Onko kissat ja ankka mahdoton yhtälö ?
Mulla siis kaks kissaa ja oon aivan ihastunut ankkoihin ja ankkoja ollut exmiehellä, mutta hän asui maalla. Nyt näin ilmoituksen koiriin tottuneista ankoista ja mietin onko kissa niin eri asia kuitenkaan? Sisäkissoja siis on ja kilttejä , leikattuja.
Ankalla olisi tarvittaessa oma huone ja asun rivitalossa mutta pääsee pihalle siis ja toive olisi että asuisi kuitenkin kissojen kanssa koko talossa, mutta miten onnistuu? Haluaisin uskoa että hyvin ja tietenkin alkuun voi kissat ja ankka itse vierastaa, mutta jos totuttaisi, oisko kuitenkaan niin paha idea? Kissat jo 12 vuotiaita , ei villejä, sekä leikattu.
Kommentit (34)
Netissä on kissa & ankka -videoita. Mutta ei ne kaikki varmaan tule toimeen keskenään, jos eivät ole ihan pienestä tutustuneet toisiinsa.
Ei ole mahdoton yhtälö mutta ottaisin huomioon sen että jos pidät ankkaa sisätiloissa niin pitää olla ankan tarpeiden tyhjennys alustat.
Mikäli ostat ankan aikuisena niin voi olla että ei sopeudu vaan alkaa virtsaamaan ja ulostamaan minne vain sisätiloihin. Tuosta jos kissat häiriintyy ja alkaa myös merkkaamaan, olet kirjaimellisesti ku sessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdoton yhtälö mutta ottaisin huomioon sen että jos pidät ankkaa sisätiloissa niin pitää olla ankan tarpeiden tyhjennys alustat.
Mikäli ostat ankan aikuisena niin voi olla että ei sopeudu vaan alkaa virtsaamaan ja ulostamaan minne vain sisätiloihin. Tuosta jos kissat häiriintyy ja alkaa myös merkkaamaan, olet kirjaimellisesti ku sessa.
:DD
Mikset taluta ankkaa hihnassa ulkona tarpeilleen?
Ankka kuuluu ruokapöytään. Hmmmm peginkin ankkaa lääh puuh. Kissaa... lääh puuh.. NAM!
Oma huone missä ankan vessa ja ruokailu taas kissojen kanssa samassa tilassa.
Kissojen petien lähelle ankan peti ja myös oma peti ankan huoneeseen. Minkä aiot antaa nimeksi?
Älä nyt jumalauta ota ankkaa sisätiloihin. Se ei opi sisäsiistiksi koskaan, vaan laskee ripulinsa juuri siihen missä sattuu seisomaan. Eli siis laminaateille, sohvalle, ruokakuppiinsa, sun syliin, kaikkialle. Jotkut askartelevat omilleen vaippoja joita sitten saa olla alvariinsa vaihtamassa, vuorokauden ympäri. Lisäksi Ankka on laumaeläin, eli sen kaveriksi vähintään neljä ankkaa lisää =neljä kertaa enemmän ripulia.
Bonuksena, koska kyseessä on tuotantoeläin, tulee ankan kotipaikka rekisteröidä ruokavirastoon.
Ankka on mukava kaveri, kun saa asua omiensa kanssa sopivissa tiloissa, saa laadukasta ravintoa ja esteettömästi vettä ja kylpymahdollisuuksia sekä pääsee ulkoilemaan lain sallimissa rajoissa. Älä ota ankkaa asuntoon.
Ei mihin tahansa asuntoon tai oloihin. Ankka tarvitsee lajitovereita jokusen (on parvilintu?) ja nimenomaan sopivan "lämmintä" vettä runsaasti uimiseen, elämiseen, koko ajan. Haluaa lentää ja verrytellä siipiä. Myös suht rauhallisen ympäristön maaseudulla, puutarhamaista kävelypaikkaa, hiekkaa, pellonreunaa ja suojaa, ei melua liikaa. Lämpimät tilat on tärkeät, vaikka osa pitää lintuja kylmässä ikävä kyllä. Mitkä ovat sen lajityypilliset tarpeet ja elinympäristö, mikä laji ankoista kyseessä. Kannattaa pyrkiä eläinten kanssa luonnolliseen elinympäristöön tai että eläin voi hyvin. Eläin stressaantuu helposti, kuten osa ihmisistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Kissojen petien lähelle ankan peti ja myös oma peti ankan huoneeseen. Minkä aiot antaa nimeksi?
Ankalla on jo nimi. On aikuinen ankka ja kuvaillaan kiltiksi , virkeäksi ja seuranhakuiseksi. Ankan nimi on Rauno, enkä aio sitä muuttaa ettei ankka häiriinny.
Olisin antanut nimeksi Elias , mutta se niin kaukana Raunosta että en viitsi vaihtaa kun ei ole enään poikanen. Eka vähän nauratti tuo nimi mutta kyllä se ihan hauska on ja ankka tulee pysymään Raunona :)
Mitä mä just luin? Rivitaloon ANKKA? 😂😂😂
Joidenkin naisten hoivavietti vetää ilmeisesti täysin sekopäiseksi.
Ankkaprovoja ei olekaan nähty, hauska idea
Ota ankalle ja kissalle kaveriksi myös oranki ja metsäsika.
Vierailija kirjoitti:
Kissat ja ankka ei sovi yhteen. Pihassa pitää voida myös paeta kissaa, jos sattuu tulemaan paikalle. Kissalle ankka on saaliseläin ja ankka joutuu pelkäämään koko ajan, se ei näytä sitä mutta saaliseläin joutuu varomaan aina alitajuisesti. Se aiheuttaa osalle kroonisen stressin. "Petoeläinlajit" eli niiden tausta on peto (kissa, koira) eivät sovi yhteen varovaisten eläinten tai lintujen kanssa (jatkuvasti olemaan) jotka voivat jäädä alakynteen tai joutuvat varomaan hyökkäyksiä. Oli lemmikki vaikka miten kiltin oloinen, koskaan ei tiedä kun silmä välttää, mikä tilanne on.
Vierailija kirjoitti:
Ankka tarvitsee vettä.
Meillä on kylpemismahdollisuus kun on iso amme, ajattelin että totutan sen siihen ja tietenkin ankan omaan huoneeseen laitan muovisankoja ja juoma/kylpemis paikkoja ennenkuin menen itse kylpemään sen kanssa.
Mulla on rakennusluvat ja kaikki osaaminen kunnossa sen suhteen, olen ollut raksalla 9 vuotta ja tiedän paljon lattioista ja eri materiaaleista niin kaikki hyvin, pieni roiskuninen ei asuntoani tule siis pilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissat ja ankka ei sovi yhteen. Pihassa pitää voida myös paeta kissaa, jos sattuu tulemaan paikalle. Kissalle ankka on saaliseläin ja ankka joutuu pelkäämään koko ajan, se ei näytä sitä mutta saaliseläin joutuu varomaan aina alitajuisesti. Se aiheuttaa osalle kroonisen stressin. "Petoeläinlajit" eli niiden tausta on peto (kissa, koira) eivät sovi yhteen varovaisten eläinten tai lintujen kanssa (jatkuvasti olemaan) jotka voivat jäädä alakynteen tai joutuvat varomaan hyökkäyksiä. Oli lemmikki vaikka miten kiltin oloinen, koskaan ei tiedä kun silmä välttää, mikä tilanne on.
Ankalla on oma 21 neliön huone, hänen ei tarvitse paeta mihinkään kissoja vaan hän pääsee sinne rauhoittumaan. Ja tottakai vahdin kokoajan, ihanne tilanne on kuitenkin että kissat tottuu ankkaan ja ankat kissoihin ja voivat jatkuvasti olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitushan on provo. Onhan?
Ei ole Provo. Mulla kaksi jo ikääntynyttä kissaa ja oon alkanut haaveilemaan ankasta ja nähnyt useista tiktok videoista, että se on mahdollista ja voi olla tosi onnellisia. Nyt löysin aikuisen ankan jota myydään ja hinta 40€ , on kiltti, seuranhakuinen ja virkeä , ja mun kissat on kilttejä , seuranhakuisia ja leikattuja, myös virkeitä mutta vanhoja .
Haluaisin ottaa tuon ankan ja nyt kysyin mielipiteitä siihen ja mut lynkattiin tyyliin. Mutta on siis rivitalo, ei kerrostalo ja ankalla oma huone rauhoittumiseen ja paljon tilaa liikkua.
Ota kilpikonna.