Minkä ikäisenä sinulle alkoi tulla ikänäköä?
Eli huomasit että pientä tekstiä luettaessa pitää katsoa sitä kauempaa?
Kommentit (103)
45v. Huomasin, että lehden lukeminen varsinkin aamulla hankalaa.
Ei ole vielä tullut, ikää kohta 42.
Vierailija kirjoitti:
ei oo ainakaan vielä laseja. olen 31v
Olisitkohan lasien avulla kuitenkin nähnyt otsikon ja kysymyksen.
Taisin olla 48-vuotias, kun hommasin lukulasit.
Nelikymppisenä tulee kaikille. Se on näitä ensimmäisiä merkkejä siitä että elämä on loppupuoliskolla ja päättyy kohta.
Vierailija kirjoitti:
Harva kai hommaa lukulaseja heti kun ensimerkit ikänäöstä ilmenee. Moni varmaan sinnittelee pari vuotta lukien vain kauempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva kai hommaa lukulaseja heti kun ensimerkit ikänäöstä ilmenee. Moni varmaan sinnittelee pari vuotta lukien vain kauempaa.
No itse taisin kyllästyä aika nopeasti, kun en nähnyt Aamulehteä lukea.
Vähän yli 40-vuotiaana. Sinnittelin kuitenkin ilman 48-vuotiaaksi. Kaitpa yritin uskotella itselleni, etten ole vanha. Toisaalta ei ne ihan välttämättömät olleet, kun tietyltä etäisyydeltä näin ihan ok.
43-44v. Olen nyt 44v. Läheltä näkee lukea kirjaa useimmiten (kun vointi on hyvä), mutta mitä pienempää teksti on pakkauksissa, sitä hankalampaa lukea. Pitää hankkia suurennuslasi, ehkä lukulasit. Monissa tuotteissa on minikokoinen teksti liimattu tarralla tai paperi.
Onko teillä likinäköä? Mulla -5 paikkeilla ja optikko on sanonut, ettei mulle tulisi ikänäköä vaan miinus korjaantuisi. Näen lähelle erinomaisesti.
N41
Olen kohta 49, eikä vielä ole tullut. Pärjään myös ilman silmälaseja.
52-vuotiaana huomasin, ettei saa enää purkkien pakkausseloisteista selvää, eikä kirjojen lukeminen enää oikein suju, kun teksti on sumeaa. Niinpä hommasin lukulasit. Nyt 54-vuotiaana on vielä näkö muuten ok.
ei oo ainakaan vielä laseja. olen 31v