Mies tekee numeron tietämättömyydestäni
Jos en tiedä jotain asiaa tai käsitettä, josta mies puhuu, hän nostaa hirveän metelin ja korostaa, kuinka "olet käsittänyt ihan väärin" tai näyttää ilmeillään ja äänensävyllään, kuinka pitäisi muka tietää joku ihme nippelitieto.
Todella ärsyttävää ja tulee riittämättömyydentunne. Tykkää myös päteä jatkuvasti.
Onko muiden miehillä tätä ärsyttävää ominaisuutta? Mitä olette tehneet, mikä olette saaneet miehen lopettamaan kyseisen käytöksen?
Ennen kuin joku kehottaa eroamaan, lisään, että mies on muuten todella ihana.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko tuota usein? Ehkä mies haluaisi, että olisitte yleissivistyksellisesti tasavertaisia eikä niin, että toinen on lapsen tasolla?
Eli minä siis olen tasolla kun ei tiedä miten esim. junissa kytketään sähköjohdot tms.? Ap
Miten tilanne siis etenee?
Istutteko ruokapöydässä ja yhtäkkiä mies sanoo sinulle, että sanopas Liisa miten junissa kytketään sähköjohdot. Sitten hän katsoo sinuun tiivisti ja odottaa vastausta.
Mitä teet ja mitä sanot? Alatko keksimään siihen jotain vai sanotko, että enpä tiedä? Vai sanotko, että sinua ei kiinnosta edes miten ne kytketään vai pyydätkö häntä selittämään asia?
Entä sen jälkeen, alatko pillittämään, tiuskimaan, pyörittelemään silmiä ja alkaako mies kertomaan asiaa, nauraako vai kettuilemaan?
Mies puhuu aivan älyttömästi muutenkin ja asiaa tuntuu olevan koko ajan. 3/4 leffasta saattaa mennä siihen, että alkaa kertomaan jotain leffan aiheeseen liittyen ja joudun aina välillä kysymään, että "no miten se asia X sitten toimii?" ja silloin saattaa alkaa taas pätemään ja naurahtaa jos en tiedä.
Nyt olen alkanut sanomaan, että en voi tietää kun ei ole koko asia kiinnostanut, mutta ei ymmärrä silti omaa käytöstään.
Yäk, miehesi on tyhmä moottoriturpa ja sinä kelpuutit hänet. Onnea matkaan.
Tälle on termi; mansplaining. Miesselittäminen. En hirveästi arvostaisi törppöä, joka on suuna päänä selittämässä ties mistä ja alkaa lapsellinen lällättely, jos en tiedä jotain hänen suuna päänä selittämäänsä asiaa.
Minun isäni on narsisti. Hänkin on (muiden) mielestä mitä ihanin ja avuliain ja mukavin ja reiluin. Lähipiirilleen on vaan tuollainen kokovartalomulqqu, joka nauraa paskaisesti päin naamaa, jos et tiedä jotain mitä hän tietää ja osaa (tai hänen äitinsä tietää ja osaa, jos olet nainen). Hän saattoi sanoa, että vaihda autoon renkaat ja kun kysyy, miten, niin nauraa kuin olisit vähämielinen typerys, joka ei osaa enää lukea. Sitten mahtipontisesti vaihtaa ne renkaat itse ja vaahtoaa, miten HÄN osaa, kato nyt, tää on NÄIN helppoa, oletko sinä ihan tyhmä, voi jumalauta, kysyy että "miten vaihdetaan renkaat?" - ja nauraa päälle ivallisesti.
Jos joku naapurin mummo kysyy, että miten renkaat vaihdetan, isä vaihtaa renkaat ihan ilmaiseksi mummolle, koska on tärkeää, että hänestä on hyvä mielikuva ja että hän saa kehuja omasta reiluudestaan ja ihanuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies yrittää alistaa sinut. Tarkoitus on juuri tuo että tunnet riittämättömyyttä. Lähes kaikilla miehillä on tuo ominaisuus enemmän tai vähemmän. Johtuu tästä yhteiskunnasta, joka uskottelee miehille heidän olevan naisia älykkäämpiä. Miehet uskovat ja alkavat päteä naisille. Maailmanlaajuinen ongelma, tunnet varmasti termin manspleinaus. Toisin sanoen: ei ole teidän parisuhteenne ongelma vaan miljoonien ihmisten ongelma.
Kuittaan edellisen. Olen oman alani ammattilainen, mies taas ammattikoulupohjalta erittäin tekninen "pellepeloton". Mies huomauttelee lähes päivittäin, jos esim. en heti ymmärrä jonkun laitteen käyttöä/ toimintaperiaatetta. Muuten ihan mukava mies, mutta ärsyttää jatkuva dissaaminen. Aiheesta on keskusteltu. Uskoisin, että hän yrittää päteä/on kateellinen koulutustasoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies yrittää alistaa sinut. Tarkoitus on juuri tuo että tunnet riittämättömyyttä. Lähes kaikilla miehillä on tuo ominaisuus enemmän tai vähemmän. Johtuu tästä yhteiskunnasta, joka uskottelee miehille heidän olevan naisia älykkäämpiä. Miehet uskovat ja alkavat päteä naisille. Maailmanlaajuinen ongelma, tunnet varmasti termin manspleinaus. Toisin sanoen: ei ole teidän parisuhteenne ongelma vaan miljoonien ihmisten ongelma.
Kuittaan edellisen. Olen oman alani ammattilainen, mies taas ammattikoulupohjalta erittäin tekninen "pellepeloton". Mies huomauttelee lähes päivittäin, jos esim. en heti ymmärrä jonkun laitteen käyttöä/ toimintaperiaatetta. Muuten ihan mukava mies, mutta ärsyttää jatkuva dissaaminen. Aiheesta on keskusteltu. Uskoisin, että hän yrittää päteä/on kateellinen koulutustasoista?
Ei, hän ei ole kateellinen sinulle, vaan hän haluaa eroon sinusta. Sinä tyhmä vaan en ymmärrä mitään, vaan hihität miehen jutuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan tekninen pelle peloton on tämä minunkin mieheni. Ammattikoulun käynyt.
Minullakin ammattikoulutausta, mutta luova linja. Olen älykäs, mutta eri asioissa kuin mieheni.
En osaa sanoa, onko tämä mieheni käytös jotain kateutta ja sitä kautta lyttäämistä vai huonoa itsetuntoa tms., mutta minulla on tullut nyt mitta täyteen.
Tämä kuulostaa täsmälleen veljeltäni, ja tarkoitus oli pelkästään kiusata. Lapsellista ja typerää, ja veljeni oikein nautti tästä. Sillähän ei ollut merkitystä, oliko minulla mitään mahdollisuutta tietää tai osata kyseistä asiaa, pointti oli että sai haukkua tyhmäksi.
Jos miehesi ei pysty tunnistamaan ja korjaamaan tätä käytöstään, niin heivaa mies. Sano suoraan, äläkä kuittaa olankohautuksella. Pahimmillaan lapsenne oppivat saman käytösmallin, esimerkkiä se minun veljenikin noudatti.
Sinusta on tullut itsestäänselvyys, ja miehesi kiillottaa omaa sädekehäänsä. Kysypä häneltä, että miksi sitten on valinnut naisen joka on mielestään niin tyhmä tai tietämätön?
Kyllä aikuiselta ihmiseltä pitäisi voida edellyttää, että esimerkiksi peruskoulutason historia ja prosenttilasku olisivat suht hyvin hallussa. Vaimollani eivät ole, ja väkisinkin ottaa pannuun, kun hänen kanssaan joutuu yleissivistyksen piiriin kuuluvista asioista keskustelemaan.
Jätä se luuseri ja heti... parempi olla ilman tuota...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex nauroi aina ilkeästi jos jotain en tiennyt.
Onneksi muut kumppanit eivät ole tienneet paljon mitään, niin ei ole ollut tuota ongelmaa.Hienoa! Olet sitten löytänyt vertaisiasi, ja olette samalla tasolla.
Kuinka niin? En minä ala pilkkaamaan ja nolaamaan jos toinen ei jotain tiedä
En tämän exänkään kohdalla, kun hän puhui käkien pesimisestä tai pöllön huhuilusta(sepelkyyhky).
Minuakaan ei kiinnosta esim. maiden kaupungit ja umlautit (taisi siinäkin olla väärässä, mutta ilkkua piti), tiedän paljon muita juttuja
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuiselta ihmiseltä pitäisi voida edellyttää, että esimerkiksi peruskoulutason historia ja prosenttilasku olisivat suht hyvin hallussa. Vaimollani eivät ole, ja väkisinkin ottaa pannuun, kun hänen kanssaan joutuu yleissivistyksen piiriin kuuluvista asioista keskustelemaan.
Miksi olette yhdessä?
Selvähän se, että et sinä muuten mokomaa sietäisi, jos ei olisi muuten ihana. Vähän vaikea sitä ihanuutta ymmärtää, jos tuolla tavalla käyttäytyy.
Vierailija kirjoitti:
No vaihda sellaiseen joka kelpaa! Toisilla ei muisti vain pelaa niin että kaiken koulussa opitun muistaisi.
Kuinka edes voisi, kun jotkut eivät muista juuri mitään edes omasta elämästään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko tuota usein? Ehkä mies haluaisi, että olisitte yleissivistyksellisesti tasavertaisia eikä niin, että toinen on lapsen tasolla?
Eli minä siis olen tasolla kun ei tiedä miten esim. junissa kytketään sähköjohdot tms.? Ap
Teidän suhde ei taida muutenkaan olla mikään kovin kummoinen, mutta olette valinneet toisenne ja ilmeisesti viihdytte hyvin yhdessä.
Ihana paikka tämä av. Joku haluaa neuvoja parantaakseen parisuhdettaan, ja heti joku välinpitämätön ja ilkeä ihminen on paikalla sivaltamassa ja haukkumassa tuntemattomien parisuhteen kelvottomaksi
Suomessa on hävyttömän paljon huonon itsetunnon omaavia naisia. Kuljetaan äitinsä tallomaa polkua huolien keskinkertainen jopa hitusen alle oleva mies.
Oma exä teki samaa. Jatkuvasti korosti mitättömän pieniä asioita, joita en hänen mielestään osannut, ja takertui kaikkiin pieniin virheisiin ja kömmähdyksiin. Siis tyyliin, että avaan teepaketin väärin ja miten en sellaistakaan osaa tehdä oikein. Jossain kohtaa tajusin, että mies syötti minulle tarinaa siitä, että minä olen avuton enkä pärjää ilman häntä, ja koska olen niin huono niin ei kukaan muu minua haluaisi. Hyvin huomaamattomasti, mutta tuo se pointti kaiken nälvimisen takana oli, työntää minua alemmas. Hänellä ei mennyt omassa elämässään ollenkaan hyvin ja kai se antoi ylemmyydentuntoa miehelle. Ero oli ainoa oikea ratkaisu. Vielä eron jälkeenkin laittoi peloitteluviestejä siitä miten hänen siskonsa muka hakattiin minun asuinalueellani ja miten tarvitsen häntä suojelemaan minua kun en yksin pärjää maailmassa.... No kyllä pärjään ja paljon paremmin ilman häntä.
JSS!
Se on ihan vain kusipäisyyttä, ja valitettavasti se ei ole miehillä mitenkään harvinaista. Hieman joutuu näkemään vaivaa. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten mies puhuu naisista ja millaiset välit äitiin, siskoihin, täteihin jne.
Minulla oli ennen pätijämies, joka toki auttoi muita, mutta näytösluontoiseen tapaan ja vain, kun se hänelle sopi.
Nykyinen on vielä lukeneempi ja tietävämpi, mutta luonne on jotain ihan eriä. Ei latista ja nöyryytä, osaa tukea sellaisilla tavoilla, joista on oikeasti hyötyä, eikä odota ansiomerkkejä ja riemusaattoa.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin ihmisoletettujen kanssa on tosiaan vaiikeaa keskustella, kun niiltä puuttuu yleissivistyksestä vielä suurempi pala kuin minulta!
Taannoin tuli puhelinkeskustelussa ulkomaalaisen ystäväni kanssa puheeksi Hugh Despensier nuorempi ja hänen vaikutuksensa Englannin sisäpolitiikkaan. Ystäväni tiesi heti tyypin ( googlaamatta! ) ja pystyi esittämään perustellun mielipiteensä!
On aina niin mukavaa jutella kanssaan! Tuo yllä on vain sinänsä merkityksetön esimerkki yleistietämyksestään!
Satutko olemaan vaativalla alalla asiantuntijana? korjailetko toisten kirjoitusvirheitä ?
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.
T31
Mies voisi olla viisaampi ja etsiä sellaisen puolison itselleen, mutta koska hän onkin itse tyhmä täytyy tämän jäädä ap:lle rähjäämään tämän tyhmyydestä tunteakseen itsensä viisaammaksi.