Kohta alkaa tuntua että vois mennä vankilaan
Ilmainen ruoka ja katto pään päälle. Saliharrastus, vankilan kirjasto, uudet ystävät, terveydenhuolto, opiskelu, vapaaehtoinen työ mistä saa rahaa yms yms....
Tässä video vielä vankilan kaupasta, ja videon pysäyttämällä näkee noi listat mitä kaikkee siellä on muutakin. Huhhuh on hyvät olot Suomessa meillä vankilassa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vankilan suosio varmaan kasvaa pahiten ongelmaisten parissa, kun muunlaista laitoshoitoa on enää tosi vähän tarjolla.
Siis jos koet ettet pärjää omillasi, ja kaipaat että sulle kerrotaan koska nousta sängystä, koska syödä ja mitä.
Olen itse ehkä menossa sinne pitkäksi aikaa kun kissa kuolee vanhuuteen eli parin vuoden päästä. Siitä pidän huolen loppuun asti , se on mun elämäni . Sitten saatan ottaa elinkautisen. Isäpuoli saa tuta mitä teki ja mulle aiheutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilassa on jatkuva väkivallan uhka. Milloin tahansa useita tyyppejä voi tunkeutua selliisi ja alkaa mätkiä sinua. Lisäksi pitää olla jatkuvasti valmiina myllyttää, jos joku hakee kannuksia itsellensä pahoinpitelemällä jonkun toisen vangin..
No et selvästi ole ollut vankilassa. Saat oman sellin jos koet väkivallan uhkaa ja muutenkin jos menet samaan selliin toisen kanssa, siel on aina hälytysnappulat joka kutsuu vartijan heti paikalle. Tuttu nainen istui ja oli ahdistuneisuushäiriöinen ja masentunut , heti pyysi oman sellin ja sai, niinkuin kaikki muutkin pelkääjien puolella olevat.
Minä pääsin juuri vankilasta ja siellä todellakin on väkivallan uhka. Omasta tontista on pidettävä huoli ja väkivaltaa on oltava valmis käyttämään koska se on ainoa tapa jolla saat olla rauhassa ja vapaa kiristyksestä. Lisko-osastolle pääsee mutta siellä ollaan sitten 23h omassa sellissä yksinäisyydessä vuosia eikä sitä kestä moni. Nuo hälytysnappulat taas ovat täyttä silmänlumetta. Ne eivät ensinnäkään yleensä edes toimi ja jos toimivat, niihin ei vastata heti eikä edes saman viikon kuluessa. Itse et selvästikään ole ollut vankilassa. Se on kova paikka. Varsinkin suljettu miesten vankila.
Kyllä tässä maailman tilanteessa kannattaa alkaa kelmiksi. Ihan oikeesti, siel on tosi hyvät oltavat ja Hämeenlinnan naisvankila joka just uudistettu. https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/34258c12-8f9b-47d6-8eb2-4c7c6288…
Ei kovin padka paikka ollut ja nyt lakimuutoksen myötä miehetkin pääsee sinne ilmoittamalla sukupuolen virallisesti naiseksi.
Juuu..
. Ja varsinkin ne uudet ystävät 🤣
Kyllä mutta saat makuurahaa vaikka et tekisi töitä vankilassa. Sama kun toimeentulo tuki oikeus. Se on myös vankilassa.