Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi työtä täydentämään toisiaan?

Vierailija
06.05.2023 |

Tilanne on se, että muutama vuosi sitten irtisanouduin työpaikasta, jossa on aivan vertaansa vailla oleva organisaatiokulttuuri. Ikävöin sinne, mutta työn sisältö ja palkka eivät ole yhtä hyviä kuin nykyisessä työpaikassani. Nykyisessä työpaikassani en koe kuuluvani ollenkaan joukkoon ja tiimi on eripurainen ja organisaatiokulttuuri huono. Varsinainen työ ja asiakkaat on tosi mukavia. Haluaisin yhdistää nämä kaksi ja mietinkin että ehdottaisinko nykyiseen työpaikkaani, että siirtyisin tekemään kolmepäiväistä viikkoa ja tekisin kaksi päivää tuossa hyvän fiiliksen paikassa.

Onko kukaan toteuttanut vastaavaa kuviota? Voisikohan se toimia?

Ala on työvoimapula-ala ja kokemukseni haluttua, joten uskoisin että mulla olisi hyvät saumat järjestellä työni mihin malliin haluan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alalla työvoimapula ja työnantajat suostuisi, että joku tekisi vain osa-aikaa?

Toinen vaihtoehtohan on että työnantaja menettää  tämän hyvän työntekijän kokonaan ja uutta on tosi vaikea saada. 

-ap

En siltikään usko, että jollakin olisi motivaatiota alkaa järjestelmään sinulle töitä ihan vain pariksi päiväksi, että saisi sinulle kivan olon.

Mun työ perustuu asiakkuuksien hallintaan, eli parin päivän työ tarkottaisi vain sitä, että asiakassalkussani olisi vähemmän asiakkaita. En näe tämän järjestelyssä mitään ongelmaa. Jos normaali määrä olisi vaikka 20 asiakasta niin mulle niitä annettaisi esim. 7. 

-ap

Kenelle sitten ne jäljelle jäävät annetaan?

En näkisi sitä haastavana kuntaorganisaatiossa, jossa nyt työskentelen. Tämä toinen työ olisi yksityisellä sektorilla ja kyseessä kasvava yritys, eli mun panokseni tarkottaisi sitä, että yritys voisi kasvaa helpommin, eli ottaa ne 7 asiakkuutta ylimääräistä. 

-ap

Kattaako ne 7 asiakasta sinun kulusi? Työntekijästä kun on muutakin kuluja kuin vain sinun tuntipalkkasi.

Ihan samalla tavalla kuin 20 asiakkaan asiakassalkkukin. Luonnollisesti kaksi päivää viikossa työtä tekevän palkka on pienempi kuin viisi päivää viikossa tekevän. 

-ap

Vierailija
22/23 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työilmapiiri voi koskea kokoaikaisesti työskenteleviä. Samoin jos palkka on toisessa paikassa parempi, miten luulet että vaikuttaa ekan paikan ilmapiiriin, jos kerrot toisesta paikasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kunta-alalla, kilpailusäännöt voivat estää. Ainakin jos muut valittavat. 

Jos nykyinen paikka on huono ilmapiiriltään, miten suhtautuisivat osa-aikatyöhösi?