Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kävi eilen ovella valittamassa

Vierailija
06.05.2023 |

koiran haukkumisesta.
Kyllä, koira haukkui pihalla ja ihan aiheesta.
Kello ei ollut edes kuutta illalla. Ymmärtäisin jos haukku häiritsisi keskellä yötä.

Vastasin, ettei mekään erityisesti rakasteta heidän trampoliinilla hyppivien yli-ikäisten tyttölapsiensa kiljumista (tietenkin trampoliini on sijoitettu rajan viereen eikä heidän olohuoneessa ikkunan eteen, vaikka se on heistä niin kiva) muttei tulisi mieleenkään tulla heidän ovelleen siitä valittamaan. Meni mykäksi ja poistui.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin vetänyt naapuria rurpaan

Vierailija
62/71 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pahempi on se kun tervehditään iloisesti ja sitten soitellaan isännöintiin vannottaen, ettei isännöitsijä saa kertoa kuka on valittanut. Vaikea sanoa suoraan?? Mutta nyt ymmärrän. Itse olen huomauttanut pari kertaa jostain asiasta, mutta aina naapurille itselleen suoraan tai sitten laitan lapun heille jossa lukee nimeni. Toki jos naapureita ei montaa ole niin eipä siinä tarvii kauaa miettiä kuka ollut asialla. Aivan älytöntä jos aikuiset ihmiset ei keskenään voi sopia ja tehdä kompromisseja. Tarvitaan aina joku ylempi ruhtinas sinne hiekkalaatikolle sanelemaan että "ei saa heittää hiekkaa, ei saa ottaa toisen lapioo". Tiedän että ihmisiä on moneen junaan. Itse olisin ap:n asemassa sanonut että "kiitos kun tulit sanomaan suoraan, katsotaan mitä voidaan tehdä. Ja jos on jotain, niin tule vaan jatkossakin sanomaan suoraan, vihaan kyräilyä". Itseasiassa yhdelle naapurille sanoinkin kerran että "kiitos kun tulit suoraan sanomaan". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pahempi on se kun tervehditään iloisesti ja sitten soitellaan isännöintiin vannottaen, ettei isännöitsijä saa kertoa kuka on valittanut. Vaikea sanoa suoraan?? Mutta nyt ymmärrän. Itse olen huomauttanut pari kertaa jostain asiasta, mutta aina naapurille itselleen suoraan tai sitten laitan lapun heille jossa lukee nimeni. Toki jos naapureita ei montaa ole niin eipä siinä tarvii kauaa miettiä kuka ollut asialla. Aivan älytöntä jos aikuiset ihmiset ei keskenään voi sopia ja tehdä kompromisseja. Tarvitaan aina joku ylempi ruhtinas sinne hiekkalaatikolle sanelemaan että "ei saa heittää hiekkaa, ei saa ottaa toisen lapioo". Tiedän että ihmisiä on moneen junaan. Itse olisin ap:n asemassa sanonut että "kiitos kun tulit sanomaan suoraan, katsotaan mitä voidaan tehdä. Ja jos on jotain, niin tule vaan jatkossakin sanomaan suoraan, vihaan kyräilyä". Itseasiassa yhdelle naapurille sanoinkin kerran että "kiitos kun tulit suoraan sanomaan". 

Ihmiset on niin herkkänahkaisia, kostonhimoisia ja epävakaita aikuisenakin, että on ihan neutraalia ja järkevää käyttää välittäjää.

Miksi se on niin tärkeää tietää kuka se asiasta huomauttaja on? Eihän sillä pitäisi olla mitään merkitystä asian kannalta.

Naapuririidat henkilöityy vahvasti, ja itse ainakin haluan sitä viimeiseen asti välttää.

Vierailija
64/71 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on niin herkkänahkaisia, kostonhimoisia ja epävakaita aikuisenakin, että on ihan neutraalia ja järkevää käyttää välittäjää.

Miksi se on niin tärkeää tietää kuka se asiasta huomauttaja on? Eihän sillä pitäisi olla mitään merkitystä asian kannalta.

Naapuririidat henkilöityy vahvasti, ja itse ainakin haluan sitä viimeiseen asti välttää.

Tietysti upea ideaalitilanne olisi, että kaikki pystyisi keskustelemaan asiat läpi asiallisesti, eikä siitä jäisi mitään hampaankoloon. Todellisuus vain on usein toista.

Vierailija
65/71 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa: me on asuttu tässä kohta 2 vuotta. Tämä (onneksi ainoa) rajanaapuri on meille aivan vieras, koska jos liikkuu samaan aikaan pihalla kuin me, ei ole näkevinäänkään.

Heidän takaoven kuistilla on myös koko tämän ajan (siis kesät ja talvet) roikkunut joku lakana tms. näköesteenä meille päin. Nice. Laittaisivatpa sellaisen myös trampan eteen.

Mitä tämä tähän liittyy?

Jos se koirasi räkyttää pitkiä aikoja, se on hermoja raastavaa kuunneltavaa. Semmoisesta on kyllä tuomioitakin tullut, että yritähän vähän tsempata koiranpitoasi.

Millainen on muuten yli-ikäinen lapsi?

Missä luetun ymmärtäminen?

Ap sanoi että koira haukkui aiheesta. Ei tarkoita että räkyttää kaiken aikaa.

Niin? Niitä "aiheitahan" saattaa olla pitkin vuorokautta paljonkin.

Vierailija
66/71 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielettömän rakentavaa ja diplomaattisista kohtaamista naapurin kanssa. Siitä se kyttäys, kyyläys, muu veetuilu sitten lähtee liikkeelle. Ai, kun mä tykkään maidän suomalaisten reviiriraivosta.

Miksi luulet, että se on jotenkin juuri suomalaisten erityispiirre?

Voin kertoa, että Suomessa se on aika lievää, koska asuminen on kansainvälisesti verrattuna sentään aika väljää.

Voi, ei se hehtaarin tonttikaan aina riitä.

Minulla oli ex naapuri, joka yritti vaikka mitä, mutta vesiperän veti ja joutui häpeällisesti itse luopumaan talostaan

Vierailija
67/71 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa: me on asuttu tässä kohta 2 vuotta. Tämä (onneksi ainoa) rajanaapuri on meille aivan vieras, koska jos liikkuu samaan aikaan pihalla kuin me, ei ole näkevinäänkään.

Heidän takaoven kuistilla on myös koko tämän ajan (siis kesät ja talvet) roikkunut joku lakana tms. näköesteenä meille päin. Nice. Laittaisivatpa sellaisen myös trampan eteen.

Mitä tämä tähän liittyy?

Jos se koirasi räkyttää pitkiä aikoja, se on hermoja raastavaa kuunneltavaa. Semmoisesta on kyllä tuomioitakin tullut, että yritähän vähän tsempata koiranpitoasi.

Koiramme ei räkytä pitkiä aikoja koskaan. Jos se haukkuu, se haukkuu aiheesta.

Sen sijaan ne trampalla pomppivat murrosikäiset (eli trampalle yli-ikäiset) pennut kiljuvat aivan syyttä suotta tuntikausia.

Mitä ihmettä tarkoittaa, että koira haukkuu aiheesta? Meillä ei ainakaan ole mitään sellaista aihetta, mistä koiran olisi lupa haukkua, kun ei kerran ole mikään haukulla ajava metsästyskoira.

Eikä trampalla pomppiminen ole mitenkään iästä kiinni. Ei se mikään pikkulasten lelu ole, vaan ihan yhtä hyvin siellä voi pomppia niin murrosikäiset, teinit kun aikuisetkin.

Onneksi et ole minun naapurini.

Vierailija
68/71 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tähän liittyy?

Oletko varma että koira on ulkona ympäri vuorokauden ?

Vierailija
69/71 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näen asian niin, että naapuria häiritsi koiran haukunta. Miksi et pyytänyt anteeksi ja sanonut, että yrität rajoittaa, mutta et voi luvata täyttä hiljaisuutta. Meilläkin on trampoliini naapurin puolella melkein kiinni raja-aidassa. Kyllä siitä vähän kuuluu ääntä, mutta ajattelen, että lapsilla on hauskaa. Se on laillista ja nuoriso saa liikuntaa. En valittaisi.

En pyytänyt anteeksi, koska koira ei haukkunut jatkuvasti tai yöaikaan. Satunnainen haukkuminen on aivan ok.

Koiran ei tarvitse olla mykkä, kuten ei ihmistenkään.

Ihmisten ei tarvitse olla mykkiä, mutta naapurin alaikäisten lasten pitää. Joo-o.

Ja luuletko tosiaan, että niitä kiinnostaa trampalla hyppiessä se, mitä teillä tapahtuu tai teillä syödään? Parempaa ja tehokkaampaa liikuntaa trampalla pomppiminen on kun lenkkeily. Koiraasi toki säälin, jos vain kahdesti päivässä pääsee lenkille.

Vierailija
70/71 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä tähän liittyy?

Oletko varma että koira on ulkona ympäri vuorokauden ?

En, mutta voihan niitä "aiheita" siltikin olla paljon.

Vierailija
71/71 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ennemmin kuuntelen minkä ikäisiä tahansa trampalla kuin koirien räksytystä. Joo, omistajien mielestä hauukuvat vähän ja aiheesta, muun naapuruston mielestä jatkuvasti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme