Mitä mieltä ihmisestä jolla ei ole muuta sisältöä elämässä kuin työ?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Mallikansalainen ja samaan pitäisi kaikkien pyrkiä
No hyi saatana. Nämä "mallikansalaiset" sitten pyörivät kuolinvuoteellaan ja miettivät, että jäi koko elämä elämättä.
Sanotaan, jos joutuu vaihtamaan alaa tai varhaiseläkkeelle, moni sidosryhmistä ei tule moikkaamaan. Jää katkeraksi, kun kukaan ei välitä.
Tulee surullinen olo, eikö oikeasti muu kiinnosta.
Vältteleekö elämää ja miksi.
Sen ymmärrän, jos on erityisen kiinnostava ja yhteiskunnallisesti vaikuttava ja tuottava työ, mutta muuten tuntuu oudolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyi saatana. Nämä "mallikansalaiset" sitten pyörivät kuolinvuoteellaan ja miettivät, että jäi koko elämä elämättä.
Joko olet hakenut tässä kuussa neljä työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Tulee surullinen olo, eikö oikeasti muu kiinnosta.
Vältteleekö elämää ja miksi.
Sen ymmärrän, jos on erityisen kiinnostava ja yhteiskunnallisesti vaikuttava ja tuottava työ, mutta muuten tuntuu oudolle.
Tuntuu kyllä oudolta. Kyllä nykypäivän työelämässä pärjää vähemmällä, kun ihmisiä on liikaa työpaikkoihin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Kapitalisoitukaa hyvät ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko olet hakenut tässä kuussa neljä työpaikkaa?
Tässä asiassahan on vain tasan nämä kaksi vaihtoehtoa. Joko olet yrittänyt hankkia itsellesi elämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Parhaat vuoteni meni maailman liikakansoitusongelmaa omalta osaltani pahentamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Parhaat vuoteni meni maailman liikakansoitusongelmaa omalta osaltani pahentamalla.
Syntymä on kuolemantuomio :(
Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään :(
Vietän lähes kaiken aikani töissä, koska elämässäni ei ole juuri muutakaan sisältöä. Jos voisin löytää puolison, niin sitten en tekisi enää niin paljon töitä. Mutta minkäs teet, kun et kelpaa kenellekään.
nykypäivänä erittäin hieno asia,että on töitä! on onnekas. mieluummin töissä ja vaikka yksineläjä kuin huonossa suhteessa.
Jos ei ole lapsia, arvostan. Upeaa elämää muutenkin.
Mutta jos on lapsia, en arvosta. Työ menee aina lapsen edelle ja lapsi joutuu kasvamaan ilman vanhempaa.
Mistä sen edes tietää? Mulla on kaksi työtä, toinen päivätyö ja toinen pienimuotoinen kotona tehtävä sivubisnes, joka ei millään tavoin kilpaile päivätyön kanssa tai liity siihen, mutta silti on muuta sisältöä. Sivutyön on oikeastaan harrastus, mistä saa palkkion. Kuitenkin siihen pitää asennoitua työnä, ettei tule poltettua itseään loppuun ja tulee tehtyä muutakin. Siksi ulkopuolisesta saattaa kuulostaa oudolta, jos sanon sunnuntaina, että en nyt ehdi tapahtumaan X kun mulla on töitä. Mutta jos teen sunnuntaina illan töitä, aamulla olen ehtinyt tehdä jo vaikka mitä mikä ei töihin liity.
Ahkera. Ehkä sillä on jokin tavoite.
Mulla on esim ollut lainaa 200 000€. Nyt enää 50 000€, koska olen joidenkin mielestä aina töissä... Kyllä mulla vapaata on myös.
Vierailija kirjoitti:
Hänhän elää juuri miten pitääkin. Eläkkeellä on sitten aikaa muihin asioihin, harrastuksiin yms. Mutta jos lapsia haluaa niin ne kannattaa tehdä siinä työn lomassa, seksi on aika nopea suoritus joka tapauksessa.
Ei tällaiset tyypit jää koskaan eläkkeelle.
Hyödyllisiä he yhteiskunnalle ovat mutta kun tutustut heihin paremmin, kovin onnettomia ovat.
Lähinnä säälittää.
Mahtaa elämä olla tyhjää, kun eläkkeelle joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kuin ihminen jolla on sisältönä vain työttömyys ja töiden välttely.
Just näin.
Monestihan nämä paljon työtätekevät myös ansaitsevat keskivertoa palkansaajaa enemmän joten heillä myös talous kunnossa.
Uskokaa tai älkää nämä ihmiset usein mauttivat työstään. Palstailijoille on varmasti vieras käsite "työn imu" se on palo joka vetää töihin aikaisin aamulla koska työ on kiinnpstavaa ja kivaa, ei pakkopullaa kuten joillekin. Monet myös nauttii siitä että voi vaikuttaa adioihin, työssä onnistumisessta saa mielihyvää jne.
Jos on yksineläjä, niin hyvähän se on että elämässä on jotain mikä täyttää päivät, töissä ollaan ehkä sosiaalisissa kontakteissa ja se tyydyttää työnarkomaanin tarpeita.
Lisäksi tällaiset ihmiset usein haluavat myös oppia uusia asioita, edetä uralla, kehittää itseään, mennä eteenpäin elämässä. Nämä ei ole niitä jotka jää kotiin muita passaamaan ja vaippoja vaihtelemaan.
Mä saatan olla, en ehkä ihan kokonaan, mut melkein tällanen.
Mutta toisin kuin monet 7-15.30 matalapalkka-alalla pakkopulla liukuhihnatyötä tekevät ja joilla on sitten ilmeisesti se "oikea elämä" siellä kotona, minä teen työtä josta pidän. Voin itse määritellä jossain määrin työaikaani tai missä sitä teen, voin tehdä sitä vaikka mökkini terassilta. Päätän itse lomani ajankohdat ja voin pitää satunnaisesti vain palkallisen vapaapäivän koska teen monesti mormaalia pidempää päivää.
Nautin asioiden organisoinnista, haasteista, onnistumisista ja mukavasta tiimistä josta saan sosiaalisuutta. Opiskelen myös työn ohessa koska haluan oppia uutta ja ehkä jossain kohtaa vaihtaa firmaakin jolloin koulutuksesta on hyötyä.
Olen yksineläjä, minulla on rakastettuni mutt hän ei ole saatavillani. En kaipaa enää illalla sitä että pitäisi olla kokoajan jonkun kanssa, pikemminkin alkaa ahdistaa ajatus että pitäisi vielä siivota pyykätä laittaa ruokaa ja palvella muiden tarpeita kaikki vapaa-aika.
Viikonloppuisin teen satunnaisesti osan päivistä töitä muutaman tunnin (koska haluan esim saada jonkun asian valmiiksi), ulkoilen tai käyn uimassa, salilla tai jumpassa, joko yksin tai satunnaisesti ystävän kanssa.
Lomilla lähden usein jonnekin päin maailmaa viikoksi, tapaan ystäviä pitkin Suomea tai olen mökillä jossa puuhaa riittää.
Ostin juuri tuliterän auton johon minulla on varaa. Onko sinulla, jolla on se muu oikea elämä?
Ehkä olen jonkun mielestä säälittävä, ihan sama, se ei minua liikuta. Itse olen toista mieltä.
Näin työssäkäyvänä eihän sitä muuta elämää ole kun ei jaksa tehdä töiden lisäksi muuta.
Eläkkeellä sitten aletaan vasta elämään