Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, jos näet työkaverilla vanhoja viiltelyarpia?

Vierailija
05.05.2023 |

Itselläni vanhoja arpia, joita ei voi olla huomaamatta. En ole ajatellut arpia enää vuosikausiin, mutta työskentelen nykyään ns. vaativassa asiantuntijatyössä ja olen huomannut, että peittelen käsiäni tietoisesti jatkuvasti.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peittelen käsiä mahdollisimman paljon juuri siitä syystä kun reaktiot ovat laidasta laitaan. Joskus tulee tilanteita kesäisin kun joku kysyy eikö sulla tule kuuma. Ei, mulla on aina vilu😎

Reaktioita on ollut tuijotus (inhottavaa), kysely mistä tulleet ja kauanko aikaa on siitä, alkavat puhumaan että hienoa kun olet selvinnyt, halaus yms.

Olisiko teille mahdoton ajatus olla neutraali, ketkä niitä arpia ihmettelee? Silloin minäkin voisin olla T-paidassa kesäisin fyysisessä työssä eikä tukehtua kuumuuteen.

Lisään vielä että otan asian itse puheeksi jos niin tahdon. Joka kerta kun arpia huomioidaan on kuin menneisyys revittäisiin auki uudestaan. Haavat ovat ulkoisesti parantuneet, mutta ei vielä ole tarpeeksi vahva ihmisten reaktioille. Kaupungilla kyllä voi olla ne esillä tai tuttujen seurassa. Työelämä muutenkin raakaa että mieluummin peitän nuo.

Ap jäi miettimään, että miksi juuri tässä työssä peittelen käsiäni. Olen kantanut arpiani yli 20 vuotta ja monen monta vuotta edes muistamatta koko asiaa. Itse asiassa aiemmassa työssä työvaate oli lyhythihainen. Tämä liittyy varmasti tuohon työelämään raakuuteen. Ns. asiantuntijatyössä ketjutetaan työsuhteita, aina on tietynlainen kilpailuasetelma päällä, koska parhaat saavat jatkaa ja pystyvät etenemään. Ajattelevan ilmeisesti jollain tasolla, että jos muut näkevät arpeni, pidetään minua jollain tavalla heikkona, epävakaana tms. eikä minun uskota kykenevän työhön.

Vierailija
42/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että hänellä on ollut elämässään raskas kausi.

Huono tapa se vain oli. Kenenkään ei tarvitse viillellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keikkatöitä, kun yhdessä kohteessa näkivät arvet niin käytös muuttui sen intensiivisen tuijottamisen jälkeen ei niin miellyttäväksi. Testasin tätä asiaa ja toisissa paikoissa peitin ja kas kummaa, kohtelivat normaalisti. Ymmärrän jos joku haluaa peittää. Tarpeellista se ei ole mutta ymmärrettävää.

Vierailija
44/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peittelen käsiä mahdollisimman paljon juuri siitä syystä kun reaktiot ovat laidasta laitaan. Joskus tulee tilanteita kesäisin kun joku kysyy eikö sulla tule kuuma. Ei, mulla on aina vilu😎

Reaktioita on ollut tuijotus (inhottavaa), kysely mistä tulleet ja kauanko aikaa on siitä, alkavat puhumaan että hienoa kun olet selvinnyt, halaus yms.

Olisiko teille mahdoton ajatus olla neutraali, ketkä niitä arpia ihmettelee? Silloin minäkin voisin olla T-paidassa kesäisin fyysisessä työssä eikä tukehtua kuumuuteen.

Lisään vielä että otan asian itse puheeksi jos niin tahdon. Joka kerta kun arpia huomioidaan on kuin menneisyys revittäisiin auki uudestaan. Haavat ovat ulkoisesti parantuneet, mutta ei vielä ole tarpeeksi vahva ihmisten reaktioille. Kaupungilla kyllä voi olla ne esillä tai tuttujen seurassa. Työelämä muutenkin raakaa että mieluummin peitän nuo.

Ap jäi miettimään, että miksi juuri tässä työssä peittelen käsiäni. Olen kantanut arpiani yli 20 vuotta ja monen monta vuotta edes muistamatta koko asiaa. Itse asiassa aiemmassa työssä työvaate oli lyhythihainen. Tämä liittyy varmasti tuohon työelämään raakuuteen. Ns. asiantuntijatyössä ketjutetaan työsuhteita, aina on tietynlainen kilpailuasetelma päällä, koska parhaat saavat jatkaa ja pystyvät etenemään. Ajattelevan ilmeisesti jollain tasolla, että jos muut näkevät arpeni, pidetään minua jollain tavalla heikkona, epävakaana tms. eikä minun uskota kykenevän työhön.

Vähän samat ajatukset

-se joka pitää pitkähihaisia ja peittää

Vierailija
45/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että hänellä on ollut elämässään raskas kausi.

Huono tapa se vain oli. Kenenkään ei tarvitse viillellä.

Ylensyöminenkin on huono ja epäterveellinen tapa. Lihavuus on rumaa.

Vierailija
46/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkähihaista päälle. Vai haluatko ylpeillä arvillasi?

Sulla on tosi ruma ja iso nenä, pistä pussi päähän niin ei asiakkaat pelästy

Ei ole eikä arpia käsissä. Enkä halua elvistellä muillakaan arvillani. Lapsukaiset ja naiset voisi sensijaan kasvaa aikuisiksi ja lopettaa itsensä ylentäminen. 

Vierailija
47/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri mitään. Tiedän että elämässä on kaikenlaista..vaikeuksia.

Vierailija
48/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset ohuet viiltoarvet saa hyvin häivytettyä mikroneulauksella, ihan kunnon pitkillä piikeillä siis. Rullia saa mm. amazonista. Nimim. kokeilin ja toimii.

Minkä pituisilla piikeillä sait tuloksia?

Vierailija
49/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en vielä tuntisi muuten, niin ajattelisin, että epävakaa ja kilari. Olisi siis se ensimmäinen ajatus... ja johtuu siitä että teiniakoina tuntemani viiltelijät olivat täyskahjoja eivätkä mitään fiksuja.

Mutta en todellakaan kommentoisi mitään, niin kuin en muutenkaan kommentoi toisten ulkonäköä. Tuntisin oloni vähän varautuneeksi kuitenkin.

Vierailija
50/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi ajatella vaan kysyn että mistä arvet ovat tulleet.

Mitä ihmettä asia sinulle kuuluu? Ihan sama kun kysyisi joltain miksi olet noin ruma.

Vierailija
51/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eikä arpia käsissä. Enkä halua elvistellä muillakaan arvillani. Lapsukaiset ja naiset voisi sensijaan kasvaa aikuisiksi ja lopettaa itsensä ylentäminen. 

Näin juuri. Olisi kohteliasta peittää ne arvet. Ja tuohon että jos jollakin olisikin ruma nenä: Se on syntyjään, arvet on itse aiheutettua. Esimerkiksi lasten seurassa olisi todellakin hyvä peittää tai vanhusten läsnäollessa. Voivat oikeasti pelästyä.

Vierailija
52/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko, että joku ei peitä arpiaan, hän ylpeilee niillä?

Vierailija
53/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi ajatella vaan kysyn että mistä arvet ovat tulleet.

Mitä ihmettä asia sinulle kuuluu? Ihan sama kun kysyisi joltain miksi olet noin ruma.

Aika yksinkertainen ja maailmaa näkemätön pitää olla jos kysyy viiltelyarvista, mistä ovat tulleet. Kyllä ne erottaa muunlaisista arvista. Vai tarkoittiko hän millä tehty?

Vierailija
54/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi mitään sen kummempaa. Voisin ajatella että ahaa, tuo on ehkä viillellyt joskus, muttei vaikuttaisi muuten ajatuksiini ihmisestä tai en pitäisi arpien näkymistä nolona.

Vierailija
55/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Olisi kohteliasta peittää ne arvet. Ja tuohon että jos jollakin olisikin ruma nenä: Se on syntyjään, arvet on itse aiheutettua. Esimerkiksi lasten seurassa olisi todellakin hyvä peittää tai vanhusten läsnäollessa. Voivat oikeasti pelästyä.

Entä jos kyseessä onkin pitkät ja rumat leikkausarvet? Pitääkö nekin peittää? Vaikka kovassa helteessä? Uimahallissa?

Vierailija
56/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kyseessä onkin pitkät ja rumat leikkausarvet? Pitääkö nekin peittää? Vaikka kovassa helteessä? Uimahallissa?

Jos lapset kysyy mitä nuo ovat niin onnettomuus on aika hyvä sanoa. Mitä sanot viiltelystä? Täti vähän otti ja repäisi ihoaan. Siinä oiva idea samantien tuleville viiltelijöille.

Vierailija
57/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelettekö arpianne myös työhaastatteluissa? Nyt ymmärrän miksi ette jotkut saa töitä. Hulluus ja epävakaisuus näkyy joskus päällepäin

Vierailija
58/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä, mitä joku ajattelee niistä??? Sillä on väliä, huomautteleeko niistä, tuijottaako niitä, vai antaako asian olla.

Vierailija
59/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko, että joku ei peitä arpiaan, hän ylpeilee niillä?

Tottakai. Oliko arvet näkyvissä työhaastattelussa? En palkkaisi firmaani henkisesti epävakaata ihmistä.

Vierailija
60/100 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ylpeiltävää on arvissa, oli ne itsetehty tai leikkauksesta, mielestäni arvet ei ole esteettisesti kauniita. Että sikäli aika erikoinen ajatus että joku niillä ylpeilisi pitämällä näkyvillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi