Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä kategorisesti ihan kaikesta työkavereiden näkemisestä vapaa-ajalla?

Vierailija
05.05.2023 |

Minulla on todella hyviä työkavereita, joiden kanssa tulen hyvin juttuun. Pidän kuitenkin todella tiukat rajat työ- ja vapaa-ajan välillä ja vapaa-ajalla olen 100% perheeni tai ystävieni (ei työ-) kanssa.

Työkaverit pyytävät minua jatkuvasti syömään, yksille, harrastamaan, ties mitä. Pari kertaa olen mennytkin, mutta ollut niiden tapaamisten jälkeen täysin uupunut. On tuntunut siltä, että työpäivä on vain venynyt pitkälle iltaan. Puhe on luonnollisesti ohjautunut työasioihin tai ihmisiin töissä, koska ne ovat ne meitä yhdistäviä asioita.

Haluaisin osata sanoa tiukasti, mutta ymmärrettävästi, etten ole ikinä lähdössä mihinkään työkavereiden kanssa. En jaksa enää keksiä muita menoja, koska muita menoja ei välttämättä ole - en vain halua mennä heidän kanssaan mihinkään.

Yksi työkaveri pyysi minua eilen syömään. Sanoin, että on tulossa vieraita. Tänään kysyi, voinko sitten lauantaina. Ai ei? Entä sunnuntaina? No ensi viikolla joku ilta? Miten sä oot noin kiireinen? Onks sun pakko mennä joka viikko bodypumpiin - tule nyt kerran syömään..

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap trollailee, käydään kaljoilla joskus mutta siihen se jää useimmissa työpaikoissa. 

Vierailija
22/23 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa omaa ketjuani tänään, helatorstaina, pyhäpäivänä, vapaapäivänä. Yksi puhelu, kolme viestiä, yksi nauhoitettu ääniviesti (itse näin nelikymppisenä en voi sietää nuorempien kollegojen ääniviestejä WhatsAppiin..).

En vastannut mihinkään. Viestit tulivat suoraan näytölle, mutten avannut niitä sovelluksessa. Olisi pitänyt lähteä treenaamaan jonnekin pöpelikköön ja nauttimaan luonnosta. Miksi? Olen mieluummin oman perheeni kanssa ja jos nautin luonnosta vapaapäivänäni, teen sen oman perheeni kanssa. Toisessa viestissä kysyttiin päivällisseuraa, kun ei mulla varmaan vapaapäivänä mitään menoa ole. No ei ole, mutta haluan olla kotona vapaalla ja vapaana. 

Aion ottaa tämän puheeksi kesälomien jälkeen jossain yhteisessä kokouksessa. Työkaveriin ei oteta yhteyttä vapaa-ajalla ja piste. Työsähköpostiin voi laittaa asioita, niitä en lue kuitenkaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oikein ymmärrä AP:n ongelmaa, jos työkaverit ovat kerta mukavia niin miksei voisi edes joskus työajan ulkopuolellakin tavata, eihän niistä työasiosta tarvi kuitenkaan puhua työajan ulkopuolella. Eri asia sitten jos ei tykkää niistä työkavereista.