Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomalento taaperon kanssa

etelään
05.05.2023 |

Kesän lomamatkaa varailen ja ensimmäistä kertaa olisi tarkoitus lähteä 2,5-vuotiaan kanssa Kreikan saaristoon. Mietin kuitenkin lentoaikoja. Iltapäivälähtöjä olisi enemmän saatavilla, mutta se tarkoittaa, että ollaan kohdekentällä klo 21 aikaan, siihen laukkujen odottelu, tunnin - puolentoista matkustus bussissa tai vuokra-autossa hotelille, jossa on perillä klo 23 aikoihin. Onko ihan tuhoon tuomittua? Näen vain mielessäni väsymystä raivoavan lapsen, joka tuskin on nukkunut lentokoneessa. Muutenkin matkustus vielä kentältä bussissa mihin vuorokaudenaikaan vaan voi olla koettelemus, kun muutenkin on jo joutunut istumaan tuntitolkulla koneessa. Tokikaan ei voi etukäteen tietää, miten menee, mutta epäilyttää nuo iltalennot.

Takaisinpäin lento lähtisi joskus klo 21. Siinäkin rasittaa ajatus vikasta päivästä kohteessa ilman hotellihuonetta ja väsyneen lapsen kanssa kentällä hengaaminen ennen koneeseen pääsyä. Varmaan lento voisikin sujua sitten ihan ok, kun luultavasti uni tulisi suht nopsaan. Tai sitten ei.

Kokemuksia kaipaan enemmän lasten kanssa reissanneilta. Onko noilla lentoajoilla radikaalia eroa vai onko ihan se ja sama minkä ajankohdan valitsee?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran Kanarian saarilla kolmen taaperon, 2v, 4v ja 6v kanssa, mukana myös mies. Lapset jaksoivat hyvin lentomatkat ja muutoinkin olivat kilttejä ja rauhallisia koko reissun ajan. Tsemppiä, ap! (Onpa jotkut kommentit sangen ikäviä!)

Taapero on 1-3 vuotias lapsi.

Vierailija
22/59 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin Kreikassa viime kesänä aamulennolla, minusta ninenomaan niitä oli tarjolla. Huono puoli on se, että kotoa pitää lähteä aamuyöstä, kun ei asuta kentän vieressä. Mutta toisaalta paluu oli sitten mukavasti alkuiltapäivästä, joten saa pitää huoneen hotellilta lähtöön saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa vuosi-pari, neljävuotiaan kanssa on jo paljon mukavampaa matkustaa.

Vierailija
24/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI taaperoa lentokoneeseen!

No mihim sitten?

Ei taaperoa ruumaankaan saa panna. Tuskin linnutkaan huolii mukaansa.

Pysyköön pentu kotonaan eikä muiden riesana.

Vierailija
25/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua inhottaa suu auki parkuvat kakarat. Turha tulla sanomaan, että olin joskus itsekin lapsi. Minkäs minä sille voin.

Vierailija
26/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippoihinsa paskova penska ei ole tervetullut ihmisten joukkoon lentokoneessa.

Vierailija
27/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen reissannut lapseni kanssa vauvasta asti. Ikinä ei ole mitään huutoja ja muita ollut iltalennolla tai lennoilla yleensä. Nyt on jo 12 ja taas kesällä lähdetään.

Vierailija
28/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen reissannut lapseni kanssa vauvasta asti. Ikinä ei ole mitään huutoja ja muita ollut iltalennolla tai lennoilla yleensä. Nyt on jo 12 ja taas kesällä lähdetään.

Olet ikävä ihminen.

Vierailija
29/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntänä voin sanoa, että lapsiperheet on kauheinta ikinä lennoilla.

Pitää vaan yrittää hymyillä vaikka oikeasti v*tuttaa. Pahinta on äipät, jotka vaihtaa vaippoja istuimilla.

Vierailija
30/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälento helpompi kuin aikainen aamu. Toki se paluu sitten aikuisille raskaampi, kun menee yön puolelle. Lapset pärjää ja jaksaa, jos aikuinen jaksaa hoitaa ruuat, juomat ja viihdytyksen.

Vierailija
31/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI KOSKAAN pikkulapsia lennoille!

Vierailija
32/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan lapsesta. Jos on yleisesti ottaen ns. helppo lapsi, kaikki sujuu todennäköisesti hyvin. Tabletti mukaan ja annat lapsen pelata jos menee hankalaksi, näin poikkeustapauksessa. Ja tietenkin kirjoja, värikyniä ym ym tekemistä, varaudu viihdyttämään. Ja pikku naposteltavaa. Kreikan lento on kuitenkin aika lyhyt.

Vierailija
33/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisinlähtöpäivä ilman hotellihuonetta voi olla painajainen pienen lapsen kanssa, paitsi jos on tottunut nukkumaan rattaissa. Kannattaa kysyä jos olisi lisämaksusta mahdollista pitää huone iltaan asti.

Vierailija
34/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa semmoinen kohde, missä ei ole pitkä matka kentältä hotelliin. Välttäkää yhteiskuljetuksia, jotka voivat mutkitella monen hotellin kautta. Ottakaa taksi niin pääsette nopeammin hotelliin.

Vierailija
35/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä paljon semmoisiakin kohteita, missä ei ole yli tunti lennon jälkeen hotellille. Valitkaa sellainen.

Vierailija
36/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen näitä vastauksia. Toivottavasti ovat joltain yhdeltä pipipäältä. Mulla ei ole lapsia, mutta en mä niitä myöskään esteenä näe normaalille elämiselle. Nuoret aikuiset (naiset) ovat ehkä kamalimpia lentokoneessa: eivät osaa ottaa muita huomioon, eivät osaa olla hiljaa, pahimmat juovat alkoholia ja se äänen volymi vain nousee, haisevat, tönivät, luulevansa olevan metropoliitteja ja käyttäytyvät kuin suuretkin influensserit eli tyylillä: etsä tiä kuka mä oon?

Lapsien kanssa elämän äänet on ihan normaaleita ja kyllä jokainen aikuinen tai aikuiseksi itseään tituleeraava pysyyy hyvin sietämään ainakin 8-24 tuntia lapsen elämää. Jos lapsi itkee niin hän itkee, jos hän nauraa niin hän nauraa. Vanhemmilla on myös vastuu kaitsea lasta ja estää potkut selkänojiin. Noilla nuorilla aikuisilla naisilla ei valitettavasti ole enää vanhempaa kertomassa, että kuinka käyttäydytään.

Toivon teille oikein hyvää lentoa, mihin aikaan tahansa valitsette. Jos sinua kovin stressaa niin ota mukaan jokin kirja, joka viihdyttää lasta 100% varmasti ja jotain välipalaa jos mahdollista.

Vierailija
37/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntänä voin sanoa, että lapsiperheet on kauheinta ikinä lennoilla.

Pitää vaan yrittää hymyillä vaikka oikeasti v*tuttaa. Pahinta on äipät, jotka vaihtaa vaippoja istuimilla.

Eikö teidän työtehtäviin kuulu sanoa, että vaipanvaihto ainoastaan vessassa? Jos ei, aja tuo käytäntö läpi kiireen vilkkaa teidän lentoyhtiössä.

Vierailija
38/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen itsekästä matkustaa vauvan/taaperon kanssa

Vierailija
39/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan matkustettu monen lapsen kanssa ihan vauvasta alkaen ja hyvin on mennyt.

Joskus tulee ääntä mutta ruualla, puhtaalla vaipalla ja leluilla ne on hoideltu.

Reissuun vaan!

Vierailija
40/59 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut meidän lapsen kanssa hänen vauva-ajoista lähtien. Ihan sama mihin aikaan lento on. Taaperolla on rattaat, voi nukkua niissä, jos nukuttaa. Ja lentokoneessa ja bussissa. Ja syö kun on nälkä. Eväät mukaan. Ikinä ei ole ollut ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi