Blondattujen hiusten värjääminen ruskeiksi kotona, uhka vai mahdollisuus?
Onko vaarana vihreät hiukset tai jotain muuta yllätyksellistä?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Tummempaa on helppo itse värjätä, vaaleantaminen/valkaisu on vaikeampaa, monesti saa keltaisen lopputuloksen kotikonstein.
Tummenpaa on helpompi värjätä, mutta todella vaaleaa pohjaa tummentaessa vihreys tai muu vähän harmahtava väri on riski riippuen tummemman värin sävystä.
Ei tule vihreää, se on vaarana vain blondauksessa, jos alla on värjäys. Toisinpäin ei sellaista vaaraa ole. Ruskea on aina sen verran punaiseen kallellaan, että vihreät taittuvat pois. Lisäksi blondattu hius ottaa paremmin vastaan varsinkin kevytvärejä. Blondauksia ei kyllä saisi tehdä mielestäni kotona ollenkaan, kestovärjäyskin on siinä ja siinä, että ovatko ne aineet liian vaarallisia osaamattomissa käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule vihreää, se on vaarana vain blondauksessa, jos alla on värjäys. Toisinpäin ei sellaista vaaraa ole. Ruskea on aina sen verran punaiseen kallellaan, että vihreät taittuvat pois. Lisäksi blondattu hius ottaa paremmin vastaan varsinkin kevytvärejä. Blondauksia ei kyllä saisi tehdä mielestäni kotona ollenkaan, kestovärjäyskin on siinä ja siinä, että ovatko ne aineet liian vaarallisia osaamattomissa käsissä.
Jos 10 asteiseen hiukseen levittää vaikka 4 asteisen todella tuhkaisen värin niin lopputulos voi helposti olla vihertävä tai muuten epämääraisen haalea.
Jos minulla olisi vaaleat hiukset, en värjäisi tummemmiksi.
Onnistuu, mutta kannattaa valita ainakin ekalle kerralle kevytväri. Sitten voit seuraavalla kerralla ottaa kestovärillä. Sillä tavalla kampaajaystävä neuvoi. Saat ajettua väriä siihen hiukseen. Se tarttuu paremmin.
Tummempaa on helppo itse värjätä, vaaleantaminen/valkaisu on vaikeampaa, monesti saa keltaisen lopputuloksen kotikonstein.