Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan mobiilisovellus ahdistaa

Vierailija
05.05.2023 |

Meillä on työpaikalla mobiilisovellus joka täytyy ladata omaan henkilökohtaiseen puhelimeen. Sinne tulee useaan kertaan viikossa kaikki tärkeät tiedotteet jotka jokaisen työntekijän tulee tietää. Näitä tiedotteita ei saa lukea työaikana vaan ne luetaan aina päivittäin vaikka olisit neljä viikoa lomalla tai saikuilla.
Tai ihan vaikka vaan 3 pv vapaalla. Voiko työnantaja pakottaa lukemaan nämä tiedotteet omalla ajalla?
Ja sitten jos joku tiedote on mennyt ohi sun huomaamatta niin saat kyllä kulla kuinka surkea työntekijä olet.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puhelin on aina keittiön pöydällä ja kellä vaan perheenjäsenellä oikeus päästä siihen. Mitähän tapahtuisi olisi tuollainen työsovellus ja he lukisivat myös sitä? Ei varmaan mitään seuraamuksia koska mun oma puhelin ei työpuhelin...

Tietoturvallisuus ei ole leikin asia. Tiedän tapauksen jossa herralla oli tapana selata rouvan  omaa puhelinta ja olipa sitten käynyt siellä  työmobiilisovelluksen puolella. Rouva sitten naureskellut tästä jotain työpaikkallaan niin sai kirjallisen varoituksen. Oma puhelin pitää olla lukittuna ettei kukaan pääse näkemään noita työjuttuja. 

Vierailija
62/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme urputusta. Jokainen selailee kokoajan kännykkää niin äkkiäkö nuo tiedotteet lukee olipa sitten oma- tai työaika kyeessä.

samaa mieltä,olisin iloinen tiedosta. Sit valitetaan,kun mulle ei kerrottu,en tienny. tämmösestäkin saa ongelman. Ihan normaalia tiedonkulkua. Joskus on valitettu,kun informaatio ei kulje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmasti omaan puhelimeeni lataisi mitään työnantajan käskemiä sovelluksia.

Meillä piti ladata tiedotteiden vuoksi. 

En oikein hahmota, miksi työkaverin kasvispiirakka on työasia. 

No ei varmasti pidä saati ole velvollisuutta. Jos työnantaja haluaa jonkun applikaation teille pakottaa, niin sitten hänen kuuluu toimittaa teille työpuhelimet.

Meillä esim.tulee uudet työvuorot sovellukseen, vapaatoiveet laitetaan sitä kautta, kaikki tiedotteet tulee sovellukseen jne. 15 min./ työvuoro saa kuitenkin käyttää näiden lukemiseen työajalla.

Vierailija
64/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa, niin kyseessä on joku toteuttavan työn työpaikka, siivoustyö tai vastaava.

Luultavasti jokin S ketjun työpaikka. Heillä taitaa olla useampia sovelluksia joita pitää seurata päivittäin.

Vierailija
65/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmasti omaan puhelimeeni lataisi mitään työnantajan käskemiä sovelluksia.

Meillä piti ladata tiedotteiden vuoksi. 

En oikein hahmota, miksi työkaverin kasvispiirakka on työasia. 

No ei varmasti pidä saati ole velvollisuutta. Jos työnantaja haluaa jonkun applikaation teille pakottaa, niin sitten hänen kuuluu toimittaa teille työpuhelimet.

Meillä esim.tulee uudet työvuorot sovellukseen, vapaatoiveet laitetaan sitä kautta, kaikki tiedotteet tulee sovellukseen jne. 15 min./ työvuoro saa kuitenkin käyttää näiden lukemiseen työajalla.

Kiva kuulla. Miten käytännössä onnistuu? Luetko ne kesken työvuoron tai lopetatko työt vähän aiemmin ja menet työajalla lukemaan? Sillä meillä ollaan koko työvuoro asiakkaiden edessä ja niiden nähden ei voi omaa kännykkää selata. 

Vierailija
66/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa, niin kyseessä on joku toteuttavan työn työpaikka, siivoustyö tai vastaava.

Luultavasti jokin S ketjun työpaikka. Heillä taitaa olla useampia sovelluksia joita pitää seurata päivittäin.

Siis kaupanala kyseessä, no empä ihmettele yhtään. 

Vierailija
67/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmässä on tosiaan useampi sovellus. Kerran istuin kassalla ja kun oli hiljasta selasin omaa puhelinta. Työkaveri oli mennyt kielimään pomolle niin sanoin et katsoin vaan työvuoroja vaikka todellisuudessa olin jodelissa. Pomo sanoi et tästä eteenpäin katselet tauolla tai kotona ne työvuorosi.

Et sellaista. 

Vierailija
68/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi olla hoitoalalla. Onkohan nämä sosvellukset lisääntymään päin työpaikoilla? 

Vierailija
69/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jännä tääkin,että vaikka on työpuhelimet ja työnantaja perustaa whatsapp-ryhmän,niin linkittää siihen jokaisen henkilökohtaisen puhelinnumeron,ei työpuhnumeroa? miksi? työpuhelimet kuitenkin jokaisella mukana.

lisään: kun en välttämättä halua sitä numeroani jokaiselle jakaa ja tosiaan kun on työpuhelimetkin,ei vaan tullut kenenkään mieleen

Vierailija
70/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika on työaikaa. Jos työnantaja edellyttää minun tekevän yhtään mitään vapaa-ajallani, niin se tapahtuu vain minun suostumuksellani ja erillistä korvausta vastaan.

Vierailija
71/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään mitään tommosia. Meillä on odotuksena, että kaikki ovat kaikissa mahdollisissa sosiaalisissa medioissa omina itseinään, ja jakavat jatkuvasti työpaikan tekemiä päivityksiä, uutisia jne.

Minä en ole omalla nimelläni muualla kuin Facebookissa ja LinkedInissä. Facessa minulla on vain muutamia kavereita ja perheenjäseniä, jotka saa helposti kiinni sieltä. LinkedInissä en ole edustamassa nykyistä työnantajaani vapaa-ajallani, vaan omana itsenäni, ja päätän tasan tarkkaan itse, mitä omalla tililläni jaan. Meillä oli myös vaatimus, että kaikkien LinkedIn-tilien ulkoasut pitää muokata näyttämään samalle, eli firman mainoksille.

Minusta ei tykätä,  kun haraan vastaan, mutta ihan sama. Jos firma haluaa, että markkinoin sitä omalla ajallani, sen on parasta kaivaa kuvettaan ja maksaa tästä ylimääräisestä työstä.

Vierailija
72/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaika on työaikaa. Jos työnantaja edellyttää minun tekevän yhtään mitään vapaa-ajallani, niin se tapahtuu vain minun suostumuksellani ja erillistä korvausta vastaan.

Sama. Ilmaista työtä ei kannata suostua tekemään. Kun annat pikkurillin niin se vie koko käden.

Vierailija
73/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään kirjaukset työvuoron lopussa. 15 minuttia enne vuoron loppua saa mennä kirjaamaan. Jos menee enemmän aikaa niin lopun teet omalla ajalla. Ja ei siis työpaikan koneella tehdään, ei ole  mitään sovellusta 

Vierailija
74/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan kyllä mikä firma kyseessä. Tulivat Suomeen luomaan vähän uudenlaista työkulttuuria 😂

Ja tuo on vasta alkua kaikelle sille perseilylle mitä siellä vaaditaan.

Vierailija
75/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan kyllä mikä firma kyseessä. Tulivat Suomeen luomaan vähän uudenlaista työkulttuuria 😂

Ja tuo on vasta alkua kaikelle sille perseilylle mitä siellä vaaditaan.

vihjaa,että osais välttää

76/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyllä ihan työpaikasta

tätönen 23

Vierailija
77/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoolainen yritys.

Vierailija
78/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myöskään ole mitään sovellusta, mutta whatsapp. Tehdään kokoajan alimiehityksellä ja jo aamusta alkaa puhelin kilkuttaa jos joku pääsis siihen ja siihen vuoroon tulemaan. Tietenkään ei ole pakko suostua mutta varsinkaan tälläistä nuorta ja lapsetonta katsotaan pahalla jos ei suostu.

Vierailija
79/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ekassa työpaikassani siivoojana ja meidän piti ladata omaan puhelimeen tuollainen sovellus, jossa kellotetaan työaika ja lisäksi se vielä paikantaa sijainnin. On kyllä niin tyhmä olo kun olen tuollaiseen suostunut mutta kuten sanoin, eka työpaikkani:/

Lisäksi keskiviikkona tai jopa torstaina saattaa tulla perjantain työvuoroon liittyen sellaista että voi mennä joko perjantaina vain klo 14-17 välisenä aikana tai lauantaina, kun normaalisti voi mennä perjantaina mihin aikaan vain klo 16 jälkeen. Tämäkään ei taida olla ihan laillista?

Vierailija
80/82 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoolainen yritys.

porvoo airlines matkalla alabamaan.