Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko isännöitsijä vaatia ilmoituksen jos on yli viisi päivää pois asunnosta?

Vierailija
04.05.2023 |

Kerrostalon järjestyssäännöissä asiaa perustellaan vesivahinkojen ehkäisyllä.

Voiko isännöitsijä perustellusti vaatia tällaista? Jos menen reissuun, niin kuuluuko minun soittaa jokaisena määräajan ylittävänä päivänä ilmoitus asiasta hänelle?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että ei olisi ikinä tullut mieleenikään. 

Vierailija
2/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vaatia ja miten ilmoittaminen ehkäisisi vesivahingon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yhden kerran soittaminen riitä, ilmoittaminen silloin kun olet lähdössä reissuun? Ethän voi kuudentena päivänä soittaa reissusta, että nyt olen täällä reissussa, en tiedä, onko minulla vesivahinko. Tai voit soittaa, mutta mitä hyötyä siitä olisi?

Vierailija
4/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heti lähdettyäsi tulee vuoto, niin kyllä se aika iloisesti on ehtinyt vuotaa viidessäkin päivässä.

Vierailija
5/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se yhden kerran soittaminen riitä, ilmoittaminen silloin kun olet lähdössä reissuun? Ethän voi kuudentena päivänä soittaa reissusta, että nyt olen täällä reissussa, en tiedä, onko minulla vesivahinko. Tai voit soittaa, mutta mitä hyötyä siitä olisi?

En ole myöskään koskaan kuullut tämmöisestä velvollisuudesta. Voiko sellaista vaatia? - sama

Vierailija
6/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää sun ite keksimä juttu?

Vierailija
7/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oo kuullutkaan moisesta säännöstä.

Vierailija
8/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moisella vaatimuksella ei ole lainvoimaa joten siitä ei tarvitse välittää.

Vierailija
9/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä voi vaatia, että asuntoosi asetetaan videovalvonta erilaisten vahinkojen ehkäisemiseksi. Isännöitsijällä on myös oikeus tehdä pistokokeita asunnon kunnon tarkastamiseksi.

Vierailija
10/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulje itse vetesi? Semmoinen pikku kraana veskin takana

Vierailija
11/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Ellei asiaa mainita sopimuksessa.

Vierailija
12/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mit vit nyt taas

Vierailija
13/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ole ajatus että isännöitsijä, huoltomies tai vaikka joku hallituksen jäsen käy tarkastamassa asunnon esim. päivittäin jos siellä ei ole ketään paikalla.

Vierailija
14/46 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on apuaihmisten tukiasuntola, niin kenties. Normaalisti ei kuulu isännöitsijän toimenkuvaan.

Vierailija
15/46 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa ole ajatus että isännöitsijä, huoltomies tai vaikka joku hallituksen jäsen käy tarkastamassa asunnon esim. päivittäin jos siellä ei ole ketään paikalla.

Ei tietenkään kenenkään asunnossa ramppaa hallituksen jäseniä päivittäin! Mistä noin hullua edes tulee kenenkään mieleen? Eihän hallituksen jäseniä tahdo saada edes kokouksiin ja pihatalkoisiin.

Jos tuollainen sääntö oikeasti on, yksi puhelinsoitto isännöitsijälle riittää.

Vierailija
16/46 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se talo palaa, sua etitään raunioista koska kukaan ei tiedä että olet poissa! Siksi pitää poissaoloista ilmoittaa, talkkarille tai isännöitsijälle. Naamakirjaan EI kannata laittaa...

Vierailija
17/46 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Muista jättää ovi auki, niin kuka tahansa naapuri tai kadunmies voi käydä tsekkaamassa, ettei vaan tule vesivahinkoa. Ettei tule isännöitsijälle niin rankaksi rampata kämpässäsi monta kertaa päivässä.

Vierailija
18/46 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko isännöitsijä kenties tyhjentää kämppäsi tai harrastaa siellä ihmiskauppaa sillä aikaa kun olet poissa? Ehkä hän vuokraa sen Airbn käyttöön? 

Vierailija
19/46 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä raja ilmoitukseen on kolme päivää. Huoltomies, isännöitsijä tai hallituksen jäsen käy sulkemassa asunnon päävesihanan poissaolon ajaksi. Veloitus 30 euroa. Siksi moni jättää poiisaolonsa ilmoittamatta mutta jää myös kiinni, koska naapurit käräyttävät. Hanaa ei tarvi sulkea jos antaa kirjallisen todistuksen että joku käy päivittäin tarkastamassa asunnon.

Vierailija
20/46 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on. Ihan normaalia tuollainen asunnon päivittäin tarkastaminen isännöitsijän tai hallituksen jäsenen toimesta. Yksityisyydestä ja kotirauhasta viis. Tarkastukset pitää tehdä myös töissä ollessasi, koska vesivahinko vaanii koko ajan ja voi sattua sen kandeksankin tunnin aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi