Kuinka peset ikkunat?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin karmit rätillä, pesen ikkunat lämpimällä astianpesuaine-etikka-liuoksella ja ikkunanpesimellä, kuivaan lastalla ja reunat pyyhin joko mikrokuiturätillä tai suodatinpussilla. Pesun aloitan uloimmaisesta ruudusta.
Miksi sä aloitat likaisimmasta lasista? Yleensä siivousjärjestys on puhtaammasta likaisimpaan.
Ammattilaiset aloittaa uloimmasta lasista, koska silloin näkee paremmin, että onko jäänyt likaa tai raitoja, eikä tule niin helposti roiskittua likavettä pestyihin pintoihin.
Ei kannata rapata ja kannattaa pestä huolellisesti, näin välttyy raidoilta. Itse pesen puhtaammasta likasempaan päin.
Koulussa (laitoshuoltaja on eka ammattini) neuvottiin pesemään karmit ja ikkunatkin pehmeällä ns. mattoharjalla siis se millä pestään mattoja.
Mutta itse käytän sitä ammattilaisten karvatus sukkaa eli pyöreän "lastan" päällä on karva ja tiskiainetta vedessä.
Kuivaus lastalla ja paperilla sivut jne vaikka joo, pitäis keittiöPYYHKEELLÄ (hyi sanalle rätti).
Palkkaan nuoren opiskelijanaisen. 50€ käteen ja ikkunat on taas puhtaat 👍
M36
Tykkään pesät ikkunat alasti tai vähissä vaatteissa kun vettä roiskuu ja on kuuma aurinko!
Pistän sotilaskodin pullakuskin hommiin!
Mikä firma tekisi työt halvalla ja hyvin?
En pese ikkunoita, mies pesee ne. Käyttää auton lasinpesuainetta (sonax) ja rättiä.
Tupperwaren ikkunaliinalla. Ei tarvii lastaa, pesuaineita eikä Kärchereitä.
(Ostatko käytetyn Kärcherin, on mulla turhanpanttina nykyään? Väri valkoinen. Mallia en muista.)
Suihkautan ikkunapesusprayta lasiin ja kuivaan. En jaksa lutrata ämpärien ja vesien kanssa. Tulee oikeasti puhdasta, vaikka jotkut meinaa ettei tuu.
siivooja pesee en ole itse moneen vuoteen pessyt, Silloin kuivasin Etlarilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärcherin ikkunanpesimellä puhdistan ikkunat. 17 pestävää ikkunaa, ei niitä muuten jaksaisi.
Melko hyödytön on. Mulla on kyseinen laite ja en suosittele.
Ei todellakaan ole hyödytön. Ikkunanpesu Kärcherillä sujuu tosi näppärästi, ei tarvitse lutrata pesuvesiämpärin kanssa. Pesuaine tuoksuu hyvältä ja sillä saa ikkunat kiiltävän kirkkaiksi hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö kukaan enää sanomalehteä pyyhkimiseen?
Minä käytän.
Vierailija kirjoitti:
sanomalehti on hyvä kuivaamiseen
ja vanhoista lakanoista tehdyt pyyhkeet, siis tosi vanhoista, ei jää mitään nukkaa tai viiruja
puhdasta ja kirkasta tulee
Pyyhin kostealla ikkunakarmit ensin. Teen suihkupulloon hyvin miedon ikkunanpesuaineliuoksen (pari tippaa fairya ja vettä), suihkutan pesuaineliuoksen ikkunaan ja levitän pesimellä ja sitten kuivaan lastalla, reunat kuivaan säämiskällä. Olen ostanut siivoustuotekaupasta ison nipun valkoisia nukkaamattomia siivousliinoja ja sellaisella saa hyvin pyyhittyä ikkunalasista viirut jos sellaisia pesun jäljiltä jää. Tällainen siivousliina käy moneen pyyhkimisen kuten vaikka peilit, uunin luukku, uunipeltien kiillotukseen ym. ym., suosittelen.
Tämä on hyvä aloitus. Kirjoitan oman kokemukseni.
Tämä pesu käy suit sait. Paras ostos! Minulla on lasta 35cm leveä lasta ja se on tarkoitettu kylmille pinnoille (tärkeä) ja se on sopivan joustava ja kuivaa absoluuttisesti ikkunan, eikä jätä ollenkaan raitoja.
Unger on firma joka myy tätä laatua ja siinä lukee , että lasta on tarkoitettu kylmille pinnoille.
Viledalla huiskulalla pesaisen ikkunan pielen ulkopuolelta ja sisäpuolelta, vedessä astianpesuainetta. ei tensidejä. Ei edes sormet kastu. Kuivaan Vanhoilla puuvilla-aluspaidoilla, imee hyvin kosteuden.
Sitten pyyhkäisen huiskulalla ikkunan esipesun ja kuivaan lastalla.
Seuraava, eli viimeinen vaihe on ikkunanpesuaineen suihkiminen ja lastalla vetäminen. Ja kirkasta tulee.
Tärkeintä on oikeaoppinen lasta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kellekään tuu sanomalehteä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pesu käy suit sait. Paras ostos! Minulla on lasta 35cm leveä lasta ja se on tarkoitettu kylmille pinnoille (tärkeä) ja se on sopivan joustava ja kuivaa absoluuttisesti ikkunan, eikä jätä ollenkaan raitoja.
Unger on firma joka myy tätä laatua ja siinä lukee , että lasta on tarkoitettu kylmille pinnoille.
Viledalla huiskulalla pesaisen ikkunan pielen ulkopuolelta ja sisäpuolelta, vedessä astianpesuainetta. ei tensidejä. Ei edes sormet kastu. Kuivaan Vanhoilla puuvilla-aluspaidoilla, imee hyvin kosteuden.
Sitten pyyhkäisen huiskulalla ikkunan esipesun ja kuivaan lastalla.
Seuraava, eli viimeinen vaihe on ikkunanpesuaineen suihkiminen ja lastalla vetäminen. Ja kirkasta tulee.
Tärkeintä on oikeaoppinen lasta.
Tuli vähän pitkä. Viime kesänä pesin 4 päivää ikkunoita ja olin uupunut. Jäi aina harmaat alueet ja puhaltelin niihin ja hinkkasin.
Nyt on ilo pestä ikkunoita kun vedän oikeaoppisella lastalla. Ei jää raitoja eikä harmaata.
Niin ja mieskin ihmetteli, miten puhtaat ikkunat hiii...
Näin tän ohjeen ja hyväksi testasin, mut laiton sen johonkin, kiitos et sain sen taas, uskomston teho.