Kuinka peset ikkunat?
Kommentit (47)
Sellaiset kertakäyttöiset ikkunanpesu rätit missä on pesuaineet valmiina on tosi käteviä, meillä on vaan 3ikkunaa niin en todellakaan niiden takia viitsi mitään välineitä hommata..
Vaimoni pesee ikkunat tai siivooja.
Pesen siitepölyajan mentyä ohi.
Veteen astianpesuainetta. Lastalla sitten kuivaan vaakasuuntaan ja jokaisen vedon jälkeen kuivaan lastan pyyhkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin karmit rätillä, pesen ikkunat lämpimällä astianpesuaine-etikka-liuoksella ja ikkunanpesimellä, kuivaan lastalla ja reunat pyyhin joko mikrokuiturätillä tai suodatinpussilla. Pesun aloitan uloimmaisesta ruudusta.
Täytyykin kokeilla suodatinpussia. En tiedä miten en ole kuullut tuosta aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärcherin ikkunanpesimellä puhdistan ikkunat. 17 pestävää ikkunaa, ei niitä muuten jaksaisi.
Melko hyödytön on. Mulla on kyseinen laite ja en suosittele.
Nuija oot, puolittaa työmäärän ja vitutuksen. Et vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärcherin ikkunanpesimellä puhdistan ikkunat. 17 pestävää ikkunaa, ei niitä muuten jaksaisi.
Melko hyödytön on. Mulla on kyseinen laite ja en suosittele.
Nuija oot, puolittaa työmäärän ja vitutuksen. Et vaan osaa.
No ei puolita, painava romu.
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin pokat esim. Sitten ämpäriin lämmintä vettä ja fairya, että vähän vaahtoaa. Pesen rätillä, puristan rätin kuivaksi ja pyyhin enimmät märkyydet ja vaahdot pois ja kuivaan lastalla. Reunat kuivaan talouspaperilla.
Samoin, mutta suurimman osan työstä, eli henkisen puolen, hoitaa Yle Areenan podcast -tarjonta. Muuten ei pysty.
Pesen ihan normaaliin tapaan mahdollisimman runsaalla vedellä ja esim.astianpesuaineella.
Sen jälkeen tietysti ikkunakuivaimella vedetään pinta kuivaksi. Tärkeää on kuivalla ja puhtaalla pyyhkeellä aina joka vedon jälkeen pyyhkäistä ikkunakuivaimen kumiosa kuivaksi. Ihan hyvää jälkeä tulee.
En läträä millään etikalla tai sanomalehdillä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän ikkkunapesuria.
Meillä myös näin. Mies pesee ja erittäin hyvin vieläpä ;D Kaihtimet putsaa myös (ei pesurilla). Aluksi olin tosi skeptinen, mutta enpä osaisi itse paremmin.
Ja ennen kuin joku huutelee laiskaksi, niin mulla selkävikä, jonka takia rajoitteita. Teen sitten paljon muita juttuja.
Joko olette pesseet? Meillä metsä ympärillä, siitepölyaika voi olla tosi pitkä. Pahimmat myrskyt kai tulossa vielä.
Mulla on todella paljon ikkunoita. Ostin Kärcherin ja totesin hyvin hankalaksi. Ei myöskään tee riittävän hyvää jälkeä. Pesen ikkunanpesurätillä, On pari ämpäriä, uloimmille pinnoille omansa, koska ne ovat aika likaisia. Karmeille käytän eri rättiä. Fairy on paras ja sitä laitetaan vain hyvin vähän veteen.
Mun mielestä Kärcher on kätevä. Pesen kostealla rätillä ( jossa on ikkunanpesuainetta) ja kuivaan Kärcherin lastalla joka imee veden pois.
Nopsaa ja helppoa.
Ihan perusvedellä
5 litraa vettä
2rkl maissitärkkelystä
2rkl astianpesuainetta
2-5rkl etikkaa
Sitten sutasen sienellä muutaman kerran ja lastalla kuivaan, on muuten erittäin kiiltävät ikkunat eikä työ ole kummonenkaan.
Asun 2. kerroksessa ja ei pysty pestä ikkunoita ku sisäpuolelta, hieman kyrsii kun ikkunoissa jotkut minimissään 40 vuoden saastat ulkopuolella
Ulkopuolelta käy pesemässä taloyhtiön palkkaama ikkunanpesufirma. Sisäpuolelta pesen suihkauttamalla ikkunoihin ikkunanpesusuihketta ja pyyhkimällä talouspaperilla.
Eikö joku hoksannut että kun aloitta pesun uloimmasta ja likaisimmasta lasista, niin pesuvesi ja pesuroitit myös vaihdetaan ennen, kuin aletaan pestä sisempiä laseja. Ulkolasin kun pesee, niin ikkunan saa myös suljettua sen jälkeen, kun on otettu myös puitteiden liat ja pölyt.
Katselen kahvikuppi kädessä kun ikkunanpesurobotti pesee.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään kokemusta ikkunanpesu-robotista? Katselin niitä netistä, mutta arvostelut eivät oikein vakuuttaneet.
Minulla on pari vuotta sitten ostettu robo. Teknologia silloin vielä oli ehkä hieman lapsenkengissä mutta kyllä sille on paikkansa tällaisessa talossa jossa on muuten vaikeasti pestäviä laseja. Jopa vaarallisissa paikoissa.
Odota vielä pari vuotta hankinnan kanssa.
Poika käy pesemässä. Halusi ikkunanpesimen, lastan ja mikrokuituliinan. Teki nuorempana siivoustöitä, häneltä homma käy kuin ammattilaiselta.
Hidas ja kapea se on, kerran kokeilin ja turhaksi myös totesin.