Ilmoitetaanko nykyään edes työhaastattelujen jälkeen, ettei sinua valittu tehtävään?
Vai onko sekin jo lopetettu?
Olen nyt käynyt useammassa haastattelussa, eikä yhdestäkään paikasta ole kuulunut enää haastattelun jälkeen mitään.
Oletan että hiljaisuus tarkoittaa "ei", mutta mielestäni ennen ilmoitettiin edes haastatteluun asti päässeille, että valintamme ei kohdistunut sinuun.
Kommentit (22)
No jo on törkeää käytöstä yritykseltä jos edes tuollaista ei viitsitä. Mä en ole Suomessa ollut töissä vuosiin. Kaikista paikoista, joihin olen ulkomailla hakenut on tullut viestit jos ei ole päässyt edes haastatteluun ja haastatteluun jos on päässyt niin sitten on joko soitettu tai laitettu henkilökohtaisesti sähköpostia ettei tullut valituksi.
Nykyään edes kaikki kunnat eivät viitsi ilmoittaa :D
Toi on kyllä lyhytnäköistä olla ilmoittamatta. Voi olla että hyvä hakija jättää seuraavaa paikkaa hakematta. Pitäisi miettiä myös työnantajakuvaa.
Arvelen että monet rekrytoijat voivat lähinnä muistella ulkonäköä tai joitain yksityiskohtia haastatelluista, eikä usein tule mieleenkään, että haastatellulle pitäisi sanoa jotain jälkeenpäin.
Ei ilmoiteta. Olin useammassa haastattelussa ja ei ilmoitettu. Paras oli eräs paikka kun sanoivat vielä haastattelussa että ilmoittavat, eikä mitään kuulunut. Ja he esittelivät myös arvojaan, joista yksi oli että se mikä luvataan, tehdään. Hehheh.
Vierailija kirjoitti:
Ei ilmoiteta. Olin useammassa haastattelussa ja ei ilmoitettu. Paras oli eräs paikka kun sanoivat vielä haastattelussa että ilmoittavat, eikä mitään kuulunut. Ja he esittelivät myös arvojaan, joista yksi oli että se mikä luvataan, tehdään. Hehheh.
Minulla oli täsmälleen samanlainen!
Eikä se ollut mikään rekryfima, vaan pienen yrityksen omistaja, joka lupasi ilmoittaa, mutta ei ikinä kuulunut sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli täsmälleen samanlainen!
Eikä se ollut mikään rekryfima, vaan pienen yrityksen omistaja, joka lupasi ilmoittaa, mutta ei ikinä kuulunut sitten mitään.
Itsellä se oli iso yritys, jolla oli useita toimipisteitä Suomessa. Jäi kyllä piip maku suuhun. Ja vältän kyseistä yritystä.
Montako hakijaa sitten kutsutaan yleensä haastatteluun, jos niitä on niin paljon ettei niille millään jaksa tai pysty edes sähköpostia lähettämään?
Vierailija kirjoitti:
Montako hakijaa sitten kutsutaan yleensä haastatteluun, jos niitä on niin paljon ettei niille millään jaksa tai pysty edes sähköpostia lähettämään?
Ne joissa itse olen ollut, niin 3-5.
Minulla useimmista paikoista on ilmoitettu joten muistan kyllä paikat mistä ei ole ja kyseisiä puljuja en tue millään tavalla enää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joissa itse olen ollut, niin 3-5.
No ei kai viidelle ilmoittaminen nyt pitäisi olla mikään ponnistus...!
Ja ne paikat joissa haastatellaan kymmeniä (onko sellaisia edes?) on varmaan koko rekrytointiprosessikin automatisoitu niin, että ilmoittamisen pitäisi onnistua kaikille yhdellä napinpainalluksella.
Ei käy järkeen, ei.
Vierailija kirjoitti:
Minulla useimmista paikoista on ilmoitettu joten muistan kyllä paikat mistä ei ole ja kyseisiä puljuja en tue millään tavalla enää :D
Samoin.
Ei kun tämän vallitsevan jäätävän työvoimapulan aikaan työsoppari kirjoitetaan heti haastattelun yhteydessä, ettei vaan menetetä sitä kauan kaivattua työntekijää!
Vierailija kirjoitti:
Ei kun tämän vallitsevan jäätävän työvoimapulan aikaan työsoppari kirjoitetaan heti haastattelun yhteydessä, ettei vaan menetetä sitä kauan kaivattua työntekijää!
Joo ja työnantaja purskahtaa kiitollisena itkuun, kun se yksi ja ainoa hakija ilmestyi haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja työnantaja purskahtaa kiitollisena itkuun, kun se yksi ja ainoa hakija ilmestyi haastatteluun.
Vähän sama meininki kuin lomaosake-esittelyissä. Kauhea painostus, että ota nyt ota nyt ota nyt tämä työ vastaan... ja shampanjapullot valmiina poksautettavissa heti kun saadaan nimi paperiin!
Vierailija kirjoitti:
Näinkin on itselleni käynyt. Mutta on myös kokemuksia siitä, että jälkeenpäin ko yrityksestä ole kuulunut mitään, sitten kun samat työtehtävät ovat olleet uudelleen haettavissa saman vuokrafirman kautta, soitin uudelleen vuokrafirmaan, rivien välistä ymmärsin, ettei kannata ilmoittaa olevansa edelleen käytettävissä. Olisi kuitenkin mielestäni reilua ilmoittaa selvästi syyt, että miksi ei valittu. Joku ominaisuus tms syy sen täytyy olla, koska selvästi työntekijöirä tarvittiin lisää. Taisi olla syy vähän sellainen, ettei olisi kestänyt oikeudenkäyntiä, jos olisin alkanut hankalaksi, muttei silloin tullut mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkin on itselleni käynyt. Mutta on myös kokemuksia siitä, että jälkeenpäin ko yrityksestä ole kuulunut mitään, sitten kun samat työtehtävät ovat olleet uudelleen haettavissa saman vuokrafirman kautta, soitin uudelleen vuokrafirmaan, rivien välistä ymmärsin, ettei kannata ilmoittaa olevansa edelleen käytettävissä. Olisi kuitenkin mielestäni reilua ilmoittaa selvästi syyt, että miksi ei valittu. Joku ominaisuus tms syy sen täytyy olla, koska selvästi työntekijöirä tarvittiin lisää. Taisi olla syy vähän sellainen, ettei olisi kestänyt oikeudenkäyntiä, jos olisin alkanut hankalaksi, muttei silloin tullut mieleen.
Omalta kohdaltani olen aika varma, että joissakin haastatteluissa ikäni oli ongelma. Tulee mieleen etenkin yksi, missä haastattelija lopussa kysyi "minkä ikäinen sä olitkaan" ja sitten kulmakarvat nousi kun kerroin. Mutta ei kai hyvä hakija muutu heti huonoksi, jos se onkin luultua vanhempi?
No, oli syy sitten mikä tahana, olisi kiva edes kuulla ettei tullut valituksi, ettei turhaan odottele.
Välillä ilmoitetaan kaikissa välivaiheissa, ja välillä ei vastata missään vaiheessa, eikä edes lisäkyselyihin työstä.
Työnantajilla on noussut kusi hattuun. Aina käsketään työttömiä laskemaan rimaa työnhaussa, no ei tunnu auttavan.
ups