Hampaan paikkaus julkisella puolella vs yksityisellä, mikä hintaero?
Kommentit (11)
Kyl yksityinen on monta kertaa kalliimpi. Paitsi jos pieni reikä ehtii julkisen puolen jonossa kasvaa isoksi ja aiheuttaa hammassäryn ja juurihoidon, silloin yksityinen olisikin ollut halvempi.
Julkisellakin voi tulla yhtäkkiä "kalliimpi" lasku, mutta siellä lienee joku hintakatto paikkauksessa (ellei siltaa laiteta). Kahden hampaan paikkaus kerralla lienee "edullisempi" kuin kolmen, jos puudutus. Yksityisellä voi tulla kallein lasku silti, mutta varmaan miellyttävämpi jos saa aikavarauksen tehdä itse. Niin sen pitäisi mennä, että saisi itse katsoa ajan, jolloin ahdistusta vähemmän.
Kahden pinnan paikka puudutuksineen yksityisellä oli noin 300e. Kunnallisella jotain 50-60e.
Vierailija kirjoitti:
Kahden pinnan paikka puudutuksineen yksityisellä oli noin 300e. Kunnallisella jotain 50-60e.
Kauheen kallis yksityinen, ei useimmat oo noin kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheen kallis yksityinen, ei useimmat oo noin kalliita.
Pari vuotta sitten paikkautin yksityisellä, 240€
En ottanut puudutusta.
Paljonkohan hampaanpoisto maksaa? Siihen päälle tietysti tuhti puudutus.
Vierailija kirjoitti:
Tammikuussa julkisella kahden pinnan paikka ja röntgenkuvat (ne maksoi 25e)
Yht 130e🙄
Yksityisellä maksoi vuosi sitten tarkastus+yhden pinnan paikkaus puudutuksella 115e. Julkisen nykyhinnoista ei tietoa.
Mä kävin just paikkauttamassa yhden hampaan julkisella ja toisen yksityisellä. Julkisella maksoi alle 50 euroa ja yksityisellä noin 150 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan hampaanpoisto maksaa? Siihen päälle tietysti tuhti puudutus.
Hampaan poisto ilman puudutusta olisikin aika karskia meininkiä.
Kohtuullisen kokoisten reikien paikkaus on eri juttu, pidän puudutusta epämiellyttävämpänä kuin porauksen aiheuttamaa vihlontaa.
Minulla paikattiin tänä keväänä yksityisellä kaksi pintaa, lasku oli noin 180 euroa.