Kosimassa tyttöystävää. Oikea sormuskoko?
Eilen illalla hänen nukkuessa mittasin sormen ympärysmitan ja yhden sormuksen halkaisijan. Ympärysmitta oli n. 5,5cm ja sormuksen halkaisija 2cm.
Mikä on oikea sormuskoko?
Kommentit (51)
Suloista. Kosittaispa minuakin joskus.
Kosi jollain pääsiäismunasormuksella ja menette myöhemmin liikkeeseen hankkimaan oikean. Sormuksista huomaa, jos niitä on modattu, joten ei kannata summassa ostaa väärää kokoa. Vaikka mitat olisi tiedossa, niin vasta sovittamalla tietää mikä on täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten pety jos ei suostu.
Arvelen, että tyttö/nainen suostuu.
Eivät nykym miehet sentäs niin tyhmiä ole, etteivät he tajua, milloin ollaan tosissaan yhdessä, vaiko vain muutoin hengaillaan
yksissä.
Ja kyllä noista asioista ja tulevaisuuden näkemyksistä keskustellaan jo aiemmin yhdessäolon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta käytetty ja tee reaktion perusteella päätös tulevaisuudesta.
Miksi pitäisi tyytyä käytettyyn sormukseen? Onko se hyvän vaimon merkki?
Se on vain testi, miten nainen reagoi. Kilahtaminen/raivoaminen olisi ainakin selkeä merkki, että tulevaisuuden haaveet kannattaisi unohtaa.
Sun kaltaisten "testaajien" kanssa kyllä kannattaakin tulevaisuuden haaveet unohtaa.
Ei mitään amerikkatyylistä kosintaa sormuksen kanssa, jos et tiedä kokoa. Itse en olisi missään nimessä halunnut miehen valitsemaa sormusta koska makumme on niin erilaiset. Ja olisi ärsyttänyt lähteä jälkeenpäin vaihtamaan sormusta tai muuttelemaan koko
Tänä päivänä käytetty sormus on in.
Second hand toimii.
Ostaisin sormuksen ja mielummin suurempi, kuin pienempi.
Kysy voitteko viikolla vaihtaa sormuksen oikean kokoiseksi
Onnea
Missä sormessa se testisormus on ollut? Jos nimettömässä, on kyse jo paksuista nakkisormista. Meillä siipalla on 21 mm nakkisormessa ja hän käyttää yli 12 nron hanskoja. Käyttäisi nroa 13, jos vaan niitä löytyisi. Mun sormus on kokoa 17.
Vierailija kirjoitti:
55,5 mm on 17 tai 17,5
Mutta kun ei tiedä, että kumpi, niin tämäkin tieto on turha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain testi, miten nainen reagoi. Kilahtaminen/raivoaminen olisi ainakin selkeä merkki, että tulevaisuuden haaveet kannattaisi unohtaa.
Sun kaltaisten "testaajien" kanssa kyllä kannattaakin tulevaisuuden haaveet unohtaa.
Tuollainen reaktio olisi myös selkeä merkki paremman puolison etsimisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään amerikkatyylistä kosintaa sormuksen kanssa, jos et tiedä kokoa. Itse en olisi missään nimessä halunnut miehen valitsemaa sormusta koska makumme on niin erilaiset. Ja olisi ärsyttänyt lähteä jälkeenpäin vaihtamaan sormusta tai muuttelemaan koko
Sormusta ostaessa, voi sopia että sen voi tarvittaessa vaihtaa.
Ja itse olisin hyrissyt onnesta, jos olisin saanut juuri mieheni valitseman kihlasormuksen.
Kihla-ja vihkisormukset ovat asioita, joissa miehet eivät pihistele.
Mutta tottakai, jokainen ostaa sormukset kukkaronsa mukaan.
Tavalliselle, hyvän perus kasvatuksen saaneelle suomalaiselle miehelle, kihlaus ja avioliitto on vakava asia.
He sitoutuvat vaimoon ja lapsiin, pysyvästi, loppuelämäkseen.
Se välittäminen, sitoutuminen, muista huolehtiminen, se malli tulee kodista, lapsuudesta ja nuoruudesta.
Mistä muualta lapsi saa mallin elämäänsä, kuin niiltä ihmisiltä, joiden kanssa hän jatkuvasti elää, on, ja viettää eniten aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko olleet kauan yhdessä?
Kyllä tässä jo useampi vuosi on tuntu seurusteltua. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden vastoinkäymisten varalle, tai sitten voi kosia avioehtovarauksella.
Mun mies kävi ostamassa kihlasormuksen tietämättä sormeni kokoa, mutta osui tuurilla nappiin. Meidän sormukset kultajousesta, jossa useita kokoja tarjolla. Siellä ois saanut käydä vaihtamassa toisen kokoon, jos ei olis ollutkaan sopiva. Riippuu tietty mistä ostat sormuksen että onnistuuko tuollainen.
Tsemppiä, ihanaa :)
Kosi ilman sormusta ja sitten menette yhdessä sen jälkeen koruliikkeeseen ostamaan sormukset. Pistöydytte vaikka lasilliselka kuohuviinia samalla romanttisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten onkin jo aika kosinnalle! Tsemppiä!
Ps. Itselläni on lauantaina myös syntymäpäivä!! 🤭 Josko se olisinkin minä 😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten onkin jo aika kosinnalle! Tsemppiä!
Ps. Itselläni on lauantaina myös syntymäpäivä!! 🤭 Josko se olisinkin minä 😱
Tuskin. Palstalaisia on monia.
Voi että, olisin pakahtunut onnesta jos mies olisi romanttisesti kosinut minua aikoinaan.
https://laatukoru.fi/pages/sormuksen-koko