Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanha isä 74v teholla ja on kuolemassa pian. En pysty menemään paikalle. Mitä sanon syyksi? Emme ole läheisissä

Vierailija
03.05.2023 |

väleissä.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

wow wow kirjoitti:

no sanot että se sulle vieras ihminen ja saa kuolla yksin.

tein saman äitille ihan oikein sai

Karma IS a Bitch... Yleensä minkä taakseen jättää sen edestä löytää. Ihan oikein tulet varmasti myös saamaan itse ja saat yksinäisen lopun.

Vierailija
42/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kirjoitat tänne osoittaa, että haluat mennä, joten mene. Ei siihen mitään syytä tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vain yksi mahdollisuus hyvästellä, ja kun koet ettet kestä nähdä kuolemaa niin kaikki sen kohtaa joskus.

Vierailija
44/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väleillä ei ole tuossa tilanteessa ole mitään väliä, menet paikalle.

Saatat katua muuten asiaa lopun elämääsi.

Mä en oo katunut hetkeäkään sitä etten käynyt äitini luona sairaalassa kahden vikan viikon aikana, hän ei reagoinut enää mitenkään mihinkään

Vierailija
45/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja näitä kuolemaa pelkääviä.

Vierailija
46/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei halunnut viimeisinä päivinä enää edes puhelimessa puhua (oltiin eri maissa). Välit oli silti erinomaiset, joskin fyysisesti etäiset.

Vierailija
47/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden vaiheilla. Äidilleni en saanut/voinut/ehtinyt mitään sanoa (kuoli äkisti), vielä elossa olevaa isääni olen oppinut melkeinpä vihaamaan. Onko omia lapsia? Ovatko tavanneet isosäänsä? Jos on lapsia, eivätkä tavanneet isoisäänsä, suosittelisin käymään - ainakin pikaisesti. Sinun loppujen lopuksi on elettävä päätöksesi kanssa, joten jos on pienikin epäilys, että saatat katua, kannattaa käydä moikkaamassa. Saat joko jätettyä hyvästit tai varmistuksen sille, ettet tule katumaan mitään.

Vierailija
48/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä hyvästelemässä, toki ymmärrän jos et tahdo.🙁 Se on kuitenkin isäsi ja varmaankin hän rakastaa sinua vaikka ette ole väleissä. Tsemppiä, tuo on raskas tilanne itse en ole kylläkään vielä ollut tuossa tilanteessa🥺

Vierailija
49/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain olla äitini sängyn vierellä, pitää kädestä kiinni, silittää poskea ja puhua hänelle loppuun asti.

Koin että tilanne oli surullinen mutta lämmin ja kiitollisuutta täynnä.

Vierailija
50/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleva on käytännössä jo pari päivää ennen kuolemaa tajuton. Eli sikäli ei itse tiedä käynnistä mitään. Kannattaa käydä ennen. Ja näin sairaanhoitajana tiedän, että kuolema ja kuolevan näkeminen on monille liikaa. Ketään ei voi siihen pakottaa. Usein läheinen lähtee kuin varkain omaiselta. Kuolema ja kuoleva ei ole mikään suoritus kenellekään ja lähdön hetkeä ei koskaan voi aavistaa.

Vierailija
51/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö isäsi tämän maailman päälle?

Jos ei, ei läsnäolosi anna hänelle mitään.

Kukaan el tiedä, paljonko tajuttomalta vaikuttava ymmärtää.

Kehotan menemään paikalle, jos ehdit. Ei jää kaduttamasn ainakaan. Pyydä omalta osaltasi anteeksi tai kiitä tai jotain, muuta, mistä molemmille tulee hyvä olo.

Vierailija
52/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain olla äitini sängyn vierellä, pitää kädestä kiinni, silittää poskea ja puhua hänelle loppuun asti.

Koin että tilanne oli surullinen mutta lämmin ja kiitollisuutta täynnä.

Hienoa, kun pystyit.

Vierailija
53/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi vain sanoa suoraan, että emme ple tekemisissä ja en halua tulla? Tai jättää vaan menemättä. En tule itsekään menemään paikalle, kun väkivaltainen alkkisisäni joskus poistuu tältä pallolta. Niin makaa kuin petaa.

Vierailija
54/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

wow wow kirjoitti:

no sanot että se sulle vieras ihminen ja saa kuolla yksin.

tein saman äitille ihan oikein sai

Karma IS a Bitch... Yleensä minkä taakseen jättää sen edestä löytää. Ihan oikein tulet varmasti myös saamaan itse ja saat yksinäisen lopun.

Niinpä, moni vanhempi löytää edestään sen, miten on lapsiaan kohdellut.