Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanha isä 74v teholla ja on kuolemassa pian. En pysty menemään paikalle. Mitä sanon syyksi? Emme ole läheisissä

Vierailija
03.05.2023 |

väleissä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että sinulla on korona.

Vierailija
22/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kohta kuollut eikä ole enää pohtimassa sitä kuka kävi ja kuka ei. Jos ei ole edes tajuissaan niin mitä sinne menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa " ei läheisissä väleissä"?

Oletteko riidoissa? Ette ole nähneet tai jutelleet vuosiin? Ette ole koskaan olleet kunnolla tekemisissä tai sitten lapsuusaikojesi?

Jos näin on, niin sanoisin vain, että en tule.

Jos taas olette yllä kuvailtua läheisempiä, menisin hyvästelemään isän. Mieti, kadutko vai et, ellet mene.

Vierailija
24/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kunnon pelle :D Perintö varmaan kuitenkin kelpaa?

Vierailija
25/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa mitä sanot syyksi vai tarvitseeko sanoa mitään. Voimia raskaaseen tilanteeseen.

Vierailija
26/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä odottaa että lapsi tulee ennen lähtöä. Menet sinne samantien

Vierailija
27/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole enää mikään teini vaan aikuinen joten ajattele kuten aikuiset. 

Mene, sillä olette siis olleet kuitenkin väleissä, vaikkakaan ette läheisissä, niin hän on silti isäsi. 

Voimia tulevaan menetykseesi.

Vierailija
28/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on yllättävän harras tilanne, kyllä sen kestää.

Suosittelen oman itsesi vuoksi että käyt. Muuten asia jää mieleesi turhaan kummittelemaan.

Vierailija
29/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään sen kummempaa syytä tarvita. Sanot vaan ettet pysty

Menet paikalle!

Tuossa tilanteessa tekosyitä ei ole!

Vierailija
30/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väleillä ei ole tuossa tilanteessa ole mitään väliä, menet paikalle.

Saatat katua muuten asiaa lopun elämääsi.

Vierailija
31/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut kerran päästetään teho-osastolle niin kannattaisi mennä. Mikäli sairaalaympäristö pelottaa, niin ei se ole niin ihmeellinen paikka. Paljon laitteita ihan tavallisessa huoneessa ja mahdollisesti muitakin tajuttomia potilaita. Tuskin sinulla sen parempaakaan tekemistä on. Istut hetken ja sanot pari sanaa, kenties uskaltaudut koskettamaan kättä ja siinä se.

Vierailija
32/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ole jäänyt vaivaamaan se, etten käynyt isän enkä äidin luona, kun he olivat kuolemaisillaan. Äidin näin kaksi päivää ennen kuolemaa, kun hän oli vielä tajuissaan, mutta pian sen jälkeen hän menetti tajunnan enkä käynyt silloin, vaikka sairaalasta soitettiin, että loppu on lähellä. Sanottiin myös, että äiti on tajuton, joten ei hän osaa ketään odottaa, joten ei käyminen ole "pakollista", jos itsestä tuntuu, ettei voi. Isää kävi mun mies katsomassa vielä muutamaa tuntia ennen kuolemaa, mutta itse en vaan voinut. Isäkin oli tajuton. En keksi, mitä minä olisin siitä saanut, että olisin mennyt katsomaan heitä, tai mitä vanhempani olisivat siitä saaneet. Muuten ramppasin heitä katsomassa lähes päivittäin, kun he vielä olivat siinä kunnossa, että pystyivät kommunikoimaan, vaikka eivät ihan terävinä olleetkaan, eivätkä aina hereilläkään. Ruumiitakaan en halunnut nähdä enkä ole mielestäni senkään takia jäänyt mistään paitsi.

Vierailija
33/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta tietysti, mutta hiukan jos pelottaa, niin tehohoitohuoneeseen meno eli se kynnyksen yli astuminen on varmasti se isoin ponnistus siinä. Sitten vaan hetken istuu ja miettii omiaan ja voi sairaanhoitajan kanssa myös vaihtaa muutaman sanan. Siinä se, ehkä tulevat hankalat tilanteet ei sitten tunnu niin vaikeilta, kun on jo vähän kokemusta lähtöä edeltävästä tilanteesta.

Vierailija
34/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isäsi kohdellut sinua kaltoin vai miksi ette ole läheisiä?

Vierailija
35/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hyvät ja lämpimät välit vanhempiin; kävin heidät molemmat hyvästelemässä. Pidin kädestä kiinni, silittelin hiuksia/ poskia; kerroin heille, kuinka onnellinen olen saanut olla, kun olen saanut pitää heidät niinkin pitkään. Kerroin rakastavani heitä jne.jne. He kuolivat saman vuoden aikana.....

Vierailija
36/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiona, että 74 v ei ole vanha. Virallisestikin ihminen on vanhus vasta yli 80 v. Tiedoksi ap:lle.

Vierailija
37/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sanot että se sulle vieras ihminen ja saa kuolla yksin.

tein saman äitille ihan oikein sai

Vierailija
38/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi tuommoinen tilanne, että isä kuolemassa teholla, en kyllä tälle palstalle kirjoittamaan tulisi.

Vierailija
39/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en mennyt katsomaan kuolevaa äitiäni sairaalaan ja parempi niin. En olisi pystynyt ja olisin varmasti lamaantunut ihan täysin ja saaneet ihan hirveän ahdistuskohtauksen. Tosin tuolloin en vielä tajunnut kärsiväni ahdistuksesta ja kaikkea selittävän autismikirjon diagnoosinkin sain vasta paljon myöhemmin.

Vierailija
40/54 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku kiva sukulainen tai isän tuttu joka voi mennä katsomaan. Jos isä on hyvä luonne, ei olisi ongelma mennä katsomaan sukulaisen kyydissä. Ei pakko ole, jos joku epäilyttää tai ei kestä. Jos on ikävä luonne ollut, varmaan ahdistaisi mennä ja siitä tulisi mahdotonta.