Miten hyttysistä pääsee eroon?
Ulkona alkaa taas näkymään hyttysiä! Viime kesänäkin ei pystyynyt tekemään ulkona lähes mitään, koska heti jos pysähtyi paikalleen niin käsissä/jaloissa oli heti ainakin viisi itikkaa.
Mitä järkeä käydä mökillä pihalla paistamassa makkaraa kun joutuu 2 min välein tappamaan noita itikoita. Mikä avuksi tähän? En jaksa enää noita parveilevaita itikoita.
Kommentit (303)
Katso, ettei hyttysille ole tarjolla kotia pihapiirissä. Sulamisvesien lammikot, sadevesitynnyrit, ojat ja seisovat vedet pois keväällä.
Hyttysiä syöville linnuille sen sijaan voit tarjota kodiksi linnunpönttöjä.
Aukeat aurinkoiset paikat eivät ole hyttysten suosiossa. Tuulisilla aukeilla ei ole hyttysiä. Varjoissa ja puiden kätköissä hyttyset viihtyvät.
Olen lukenut kotisivuilta että kookosöljystä ne ei tykkää. Laita kookosöljyä iholle,on luomuakin ja perusvoidetta.
Toinen oli että ½ja½ vettä ja etikkaa suihkepullosta suihkuta ikkunanpieliin. Kärpäset ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta eilen luin lehdestä, että hyttyset tappavat kaikista eniten ihmisiä vuodessa. Enemmän kuin mitkään haikalat, karhut, sudet, käärmeet ja leijonat. Molemmilla se siis tapahtuu ilmeisesti niiden levittämien tautien/loiseläimien kautta.
Malaria-alueilla. Suomi ei ole malaria aluetta, ainakaan vielä.
Mua ei hyttyset häiritse. Yksi parhaista geeneistäni. 10-15% ihmisistä ei ole allergisia hyttysille ollenkaan. Eli pistävät mua kyllä, mutta en välttämättä huomaa koko pistoa. Joskus kirpaisee noin sekunnin, mutta ei sen kauempaa. Minkäänlaista ihoärsytystä ei tule.
Syö B-vitamiinia: hyttyset eivät tykkää B.vitamiinien aiheuttamasta hajusta.
Testattu juttu ja toimii!
Missä on makeaa avovettä lähellä, siellä on hyttysiä. Ei siis vettä ilman kantta lähistölle.
Ovi kiinni ja sisälle, varma keino. Kuuman jälkeen hyttyset kuolevat, kun paahtaa tarpeeksi.
Lätäköt ja muut kosteat paikat kuiviksi. Harvenna varjostavia pöpelikköjä pihan oleskelualueiden läheltä. Vesisaavien päälle hyttysverkko, etteivät pääse niihin kutemaan. Räystäät puhtaiksi lehdistä, ettei niihin jää kosteikkoja hyttysentoukille. Tässä näin aluksi puhdetöitä.
Vierailija kirjoitti:
Anna imeä, sitten hyttynen lentää pois eikä häiritse sinua enää.
Ja sama sitten * 1000 vai?
Tämä asia tuntuu herättävän suorastaan pelottavia tunteita
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita erilaisia hyttysansoja myytävänä https://kodinkone.com/paras-hyttysansa/ kannataa pari hunttia satsata niin ei jää kallis mökki ilman käyttöä
Kiitos vinkistä. Parempi valmistautua huolella tulevaan juhannukseen.
rahaa pitää kai sit tarjoo naisille baaris...sit kelpais jos tarjois koko illan..ois rikas
No antaa sitte olla.. ei kukaan mua ymmärrä. Moi
Suihkutan Offia lakkiin ja jos on sopiva takki niin siihenkin.
haloo te olette aikuisia ihmisiä ratkokaa itse ongelmanne
Vierailija kirjoitti:
Missä on makeaa avovettä lähellä, siellä on hyttysiä. Ei siis vettä ilman kantta lähistölle.
Jos laitan tänään vesiämpärin yöksi, niin kauan se voi siinä olla ilman kantta? Eihän ne hyttyset sieltä seuraavana päivänä lennä pois, vai lentääkö?
Nähtävästi W.T porukan kokoontumisajot menossa