30 v juhlat, vinkkejä, ideoita
Pian alkaisi olemaan ajankohtaista alkaa suunnittelemaan jo omia kolmekymppisiä. En vain keksi mitään hyvää ideaa.
Saunatilan vuokraaminen tuntui ensin hyvältä vaihtoehdolta, mutta minulla on omakin talo jossa voi saunoa.
Seuraava mietintä onko jokin etiketti ketä minun "pitää" kutsua. Ystävät toki ja oma perhe, mutta voinko jättää aviomiehen sukulaiset kutsumatta (onko epäkohteliasta?)
Miten saada kivat kekkerit?
Kommentit (41)
Sinä päätät, millaiset juhlat haluat pitää. Aviomiehen sukulaiset ja omat sukulaiset sopivat päivä/iltapäiväjuhliin, joilla syödään voileipäkakkua ja täytekakkua ja juodaan kahvia ja sitten lähdetään kotiin. Mutta voit myös pitää kaveripirskeet, jotka alkavat illalla ja joihin kuuluu skumppaa ja hauskanpitoa. Niihin ei kuulu puolison eikä edes omat sukulaiset. Itse pitäisin jälkimmäiset.
Sauna on huono ajatus mihin tahansa juhliin, miksi ihmeessä parhaimpiinsa laittautuneet naiset haluaisivat saunaan?
Vierailija kirjoitti:
Sinä päätät, millaiset juhlat haluat pitää. Aviomiehen sukulaiset ja omat sukulaiset sopivat päivä/iltapäiväjuhliin, joilla syödään voileipäkakkua ja täytekakkua ja juodaan kahvia ja sitten lähdetään kotiin. Mutta voit myös pitää kaveripirskeet, jotka alkavat illalla ja joihin kuuluu skumppaa ja hauskanpitoa. Niihin ei kuulu puolison eikä edes omat sukulaiset. Itse pitäisin jälkimmäiset.
Sauna on huono ajatus mihin tahansa juhliin, miksi ihmeessä parhaimpiinsa laittautuneet naiset haluaisivat saunaan?
Kiitos vinkeistä. Kyllä tuo sauna jäi pois listalta, ei tuntunut omanlaiselta sittenkään.
Jälkimmäinen vaihtoehto olisi tosiaan kyllä enemmän minun juttuni. Siltikin jotain kivaa ideaa kaipailen
Olen muutenkin tällainen stressaaja. Jos pidän vain kavereille juhlat , niin melkein jo tiedän etukäteen, ketkä eivät tule paikalle. Minulla ei ole sellainen laaja tuttavapiiri, jossa kaikki tuntee toisensa. Omissa kavereissa on sellaisia jotka ahdistuu helpolla muista ihmisistä. En jaksaisi juhlia joka kaverin kanssa erikseen.
Sukulaisjuhlat tuntuu tylsiltä
Onko juhlat missä vaiheessa vuotta? Kesällä olisi minusta aivan ihana mennä juhliin, jossa voi paljuilla. Semmoisella rennolla meiningillä ilman mitään erityistä laittautumista. Mökkiviikonloppu hyvällä porukalla. Jos haluat enemmän "pönötys" juhlat, niin joku ravintolailta vois olla kiva
Vierailija kirjoitti:
Onko juhlat missä vaiheessa vuotta? Kesällä olisi minusta aivan ihana mennä juhliin, jossa voi paljuilla. Semmoisella rennolla meiningillä ilman mitään erityistä laittautumista. Mökkiviikonloppu hyvällä porukalla. Jos haluat enemmän "pönötys" juhlat, niin joku ravintolailta vois olla kiva
Juhlat on kesällä. Kuulostaa ihan mukavalta tuokin. Ystävistä ei vaan tuu mitään kovin isoa porukkaa
Vierailija kirjoitti:
Paljuilujuhliin minua ei saisi haulikolla uhkaamallakaan.
Karseaa lillua samassa vesitynnyrissä vieraslauman kanssa.
Ravintolassa luonnollisesti pönötetään, samoin kuin muissakin juhlissa joissa voi olla siisteissä vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlat on kesällä. Kuulostaa ihan mukavalta tuokin. Ystävistä ei vaan tuu mitään kovin isoa porukkaa
Tämä siis kommenttina, että kauheasti ei ole ystäviä niin ei mitään kauhean suurta / kallista tilaa viitsisi vuokrata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa luonnollisesti pönötetään, samoin kuin muissakin juhlissa joissa voi olla siisteissä vaatteissa.
Itse sain aikanaan silmätulehduksen tällaisista poreamme bileistä
Ravintolaan porukalla ja jokainen maksaa oman ruokansa. Näin meillä tehty kavereiden kesken.
Grillibileet on aina loistava valinta.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolaan porukalla ja jokainen maksaa oman ruokansa. Näin meillä tehty kavereiden kesken.
eihän ne sitten ole mitkään ap:n järjestämät juhlat. ravintolassa voi käydä maksamassa omat ruokansa muutenkin
Jos kutsut oman perheen, on kutsuttava myös puolison perhe. Tietenkin. Kuten moni muukin, tuossa iässä pitäisin vain kaverijuhlat ja unohtaisin sukulaiset. Et ole täyttämässä 50.
Ne, jotka ahdistuvat muista ihmisistä, melkein on kutsuttava erikseen, mutta juhlia voi pitkällä aikavälillä, esim .kuukauden sisällä. Kaikkiin pieniin juhlahetkiin ei tarvitse leipoa itse vaan voi ostaa vaikka leivokset kahdelle ja muut tykötarpeet. Juhlimisen voisi yhdistää hyvään elokuvaan, taidenäyttelyyn, luontoretkeen, picniciin tms.
Itse juhlin pyöreitä hyvin pienesti mutta useamman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain aikanaan silmätulehduksen tällaisista poreamme bileistä
kannattaisi valita vähemmän saastaisia kavereita
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsut oman perheen, on kutsuttava myös puolison perhe. Tietenkin. Kuten moni muukin, tuossa iässä pitäisin vain kaverijuhlat ja unohtaisin sukulaiset. Et ole täyttämässä 50.
Jos unohtaisin sukulaiset niin samalla unohtaisin tärkeät, läheiset serkkuni myös. Meillä on rento suku joka rakastaa juhlia
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi miehen sukulaiset pitäisi kutsua?
Onko puutarhaa? Rennot puutarhajuhlat kesällä ovat parasta.
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka ahdistuvat muista ihmisistä, melkein on kutsuttava erikseen, mutta juhlia voi pitkällä aikavälillä, esim .kuukauden sisällä. Kaikkiin pieniin juhlahetkiin ei tarvitse leipoa itse vaan voi ostaa vaikka leivokset kahdelle ja muut tykötarpeet. Juhlimisen voisi yhdistää hyvään elokuvaan, taidenäyttelyyn, luontoretkeen, picniciin tms.
Itse juhlin pyöreitä hyvin pienesti mutta useamman kerran.
Niin. Omassa tilanteessani melkein tiedäm, että ainakin 2 on sellaisia jotka eivät vain pysty tulemaan, mutta ei sano suoraan vaan on esim "kipeenä" just ennen juhlia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos unohtaisin sukulaiset niin samalla unohtaisin tärkeät, läheiset serkkuni myös. Meillä on rento suku joka rakastaa juhlia
No jos nyt rautalankaa kaipaat, niin tietenkin kutsut samanikäiset serkut ja sisarukset, mikäli olette myös ystäviä. Se on eri asia kuin vaikkapa vanhemmat tai mummot. Mutta niin ei voi tehdä, että kutsut omat vanhemmat mutta et puolison vanhempia.
Rennot juhlat saa pidettyä kotona pienemmällä budjetilla. Ravintolassa saa näyttävät juhlat , mutta hinta on sen mukainen.