Au pairit Etelä-Afrikassa OFFICIAL
Kausi 10 Etelä-Afrikassa! Alkaa 17.5. mutta uudet au pairit julkaistiin tänään. Aiotteko katsoa?
Kommentit (468)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota äänitystä ei vaan osata hoitaa niin, että kun siirrytään kuiskailevasta au pairista musiikkiin, se ei olisi niin kovalla? Itse katson aika myöhään telkkaa ja yritän olla häiritsemättä naapureitani. Mutta aina tässä au pair-sarjassa saa olla säätämässä ääntä. Välillä nuorten puhekin on aika epäselvää. Saisikohan tähän suomenkielisen tekstin, pitää kokeilla. Kuulokkeita en halua käyttää. Useimmiten katsonkin englanninkielisiä ohjelmia myöhemmin, niin että juuri ja juuri kuulen puheen. Kun on se tekstitys.
Kyllä Ylen suomenkielisiin ohjelminkin saa tekstityksen. Minulla on yleensä aina tekstitys päällä suomalaisissa ohjelmissa juuri sen takia, että musat raikaavat ja puhe on muminaa.
Juu tekstitys on ehdoton. Myös kolmosen ohjelmissa on jo hyvin tekstitystä. Nelosella taas ei tai se on jonkun robotin vääntämää. Suorissa ohjelmissa en tekstistä välitä, koska se tulee aina vähän jäljessä tietysti.
tämä oli kauden paras kohta:
Sebastian: "I am laik kay... Is it broplem?"
Vierailija kirjoitti:
Olen noita au paireja 20 vuotta vanhempi, joten voi olla sukupolvijuttu, mutta onpa itkuherkkää porukkaa. Lähes asiasta kuin asiasta joku pillahtaa itkuun. Kotimatkallakin lentokoneessa toinen "pari" sanojensa mukaan itki paljon. Samoin paha mieli tuntui tulevan todella helposti ja usein.
Mietittiin miehen kanssa samaa ja olemme kuitenkin "vain" 10 vuotta vanhempia. Mielessä myös kävi, että onko korona voinut vaikuttaa nuorten ahdistusherkkyyteen... Vai kasvatetaanko ihmiset nykyään pumpulissa?
Kyllä on armottomia kommentteja nuorista ihmisistä tässä ketjussa. Olen ensimmäistä kertaa elämässäni katsonut tätä ohjelmaa, koska olen pitkällä sairauslomalla murtuneen jalan kanssa ja tylsistynyt melkein kuoliaaksi. Tuijotin koko kauden putkeen ja minulle jäi päällimmäiseksi fiilikseksi, että kaikki olivat rohkeita ja ihan fiksuja nuoria. Toki omine heikkouksineen ja vahvuuksineen, niin kuin meistä kaikki.
Itse olin parikymppisenä tosi herkkä, ehkä vähän hemmoteltukin ja en erityisen vastuuntuntoinen. Olin itkuherkkä, loukkaannuin helposti, olin varsin itsekeskeinen. Minusta tuli silti ihan hyvin elämässä pärjäävä ja oikeastaan tosi päämäärätietoinen ja itseeni luottava aikuinen, työelämässä olen pärjännyt oikeastaan poikkeuksellisenkin hyvin. Ihmiset kypsyvät eri tahtiin ja toisaalta myös herkkyys on sellainen voimavara, jonka elämänkokemuksen myötä pystyy kääntämään edukseen monellakin tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen noita au paireja 20 vuotta vanhempi, joten voi olla sukupolvijuttu, mutta onpa itkuherkkää porukkaa. Lähes asiasta kuin asiasta joku pillahtaa itkuun. Kotimatkallakin lentokoneessa toinen "pari" sanojensa mukaan itki paljon. Samoin paha mieli tuntui tulevan todella helposti ja usein.
Mietittiin miehen kanssa samaa ja olemme kuitenkin "vain" 10 vuotta vanhempia. Mielessä myös kävi, että onko korona voinut vaikuttaa nuorten ahdistusherkkyyteen... Vai kasvatetaanko ihmiset nykyään pumpulissa?
Tämä! Lähdin 17v vuotiaana USAan vaihto-oppilaaksi ja en muistaakseni itkenyt kertaakaan paitsi kentällä lähtiessä sekä Suomessa että USAssa... Vuosi meni hienosti ja 19v lähdin ulkomaille töihin.
Olen paljon ollut Etelä-Afrikassa joten mielenkiintoinen sarja, siellä tosiaan on paljon kodinhoitajia, hyvin uskonnollisia ihmisiä ja herätään aikaisin.
Juu katsoin, oli hyvä kun lähti pois siitä pössyttelyn hyväksyvästä perheestä.
Lienee mies ollut paljon vanhempi vaimoaan?
Katsoin ett outo.
Eiks nää au pairit ryypänny joka viikonloppu?
Emmi-Lotta on todella kaunis ja mukavan oloinen nuori aikuinen :)
Aada taisi hieman puhua omiaan kun väitti Bellan sanoneen että hän heti näki ettei pidä Aadasta. Muutenkin ihmetytti kun mainitsi haluavansa opettajaksi mutta sitten kuitenkin oli niin kovin herkkä ja helposti ahdistuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aada on todella kaunis! :)
Aadasta tuli ihan Vaahteramäen Eemeli mieleen kun sillä oli se veturinkuljettajan lätsä XD
Nauroin samaa :D Hänellä hyvä huumori kun tuolla tavoin korosti sitä omaa poikamaista ulkonäköään :)
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ett outo.
Kuka oli paljon vanhempi? Jos tarkoitat sitä pössyttelijää, niin ei se minusta kovin vanhalta näyttänyt. Ihan saman ikäisen oloinen pariskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ett outo.Kuka oli paljon vanhempi? Jos tarkoitat sitä pössyttelijää, niin ei se minusta kovin vanhalta näyttänyt. Ihan saman ikäisen oloinen pariskunta.
Nainen 29, mies 36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Sebastianilla autismi, kun laukoo suustaan mitä sattuu.
Eikös se ole nykyään kaikilla?
ei. hän on vain homo. homokulttuurissa on olemassa sellainen alatyyppi, jossa henkilö larppaa sellaista säheltävää stereotyyppistä ihmistä, joka myös päästelee suustaan sammakoita. se bb-niko esim oli tällainen. jostain syystä suomessa on korostunut ilmiö, jossa homo ottaa jonkun alakulttuurin stereotyyppisen hahmon. Tai siis otaksuu sellaisen piirteet, en tarkoita, että näyttelevät mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eiks nää au pairit ryypänny joka viikonloppu?
No sellainen kuva välittyi ainakin itselle, että kävivät useim juhlimassa. Aika vähän näytettiin sitä itse asiaa eli au pairina olemista perheessä. Katsoin jossain vaiheessa hollantilaisten au pairien jaksoja ja mielestäni niissä näytettiin enemmän sitä perheessä oloa (?) Olisiko myös jaksot olleet pitempiä..? Toki hekin kävivät juhlimassa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mies au-pair oli huomannut ja osasi kertoa rakenteellisesta rasismista, korruptiosta ja työttömyydestä.
Sitähän ei toki voi tietää etteikö jokainen heistä olisi sen huomannut. Jaksot on kuitenkin todella lyhkäisiä ja tuotanto päättää mitä kuvatuista pätkistä halutaan näyttää. Kyllähän noilla on selkeästi tietyt roolit jonka mukaan heidät on sarjaan leikattu.
Sebastian on muuten ihan hauska tyyppi, mutta noloa kun se sössöttää noita woke-ajatuksiaan. Etelä-Afrikassa on satoja vuosia historiaa ja sitten länsimaasta tulee joku parikymppinen pieru kauhistelemaan että miten täällä on niin kauheasti tota rasismia kun mustaihoiset tekevät töitä valkoisille. Sitten hänelle vielä selitetään ettei se nyt ole ihan sitä miltä se hänestä näyttää, niin siltikään ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Aada taisi hieman puhua omiaan kun väitti Bellan sanoneen että hän heti näki ettei pidä Aadasta. Muutenkin ihmetytti kun mainitsi haluavansa opettajaksi mutta sitten kuitenkin oli niin kovin herkkä ja helposti ahdistuva.
Aadalla oli aika lapsellinen suhtautuminen asiaan. Otti hirveän henkilökohtaisesti jonkun 10v tytön jutut. Tosin sitä en sano, etteikö jotkut lapsetkin voisi olla häijyjä.
Sebastian alkuun vähän ärsytti, kun oli niin ennakkoluuloinen kaikesta ja vähän sellainen woke, mutta nostan hattua, miten hyvin handlasi reissun.
Emilia jäi vähän etäiseksi. Heti alkuun särähti korvaan, kun sanoi olevansa suorasanainen ja "vähän riitelijä".
Emmi-Lotasta on vähän ristiriitaiset fiilikset. Totta kai tuollaisia pirteitä ihmisiä on ja se on hienoa, mutta vaikuttiko vähän teennäiseltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aadalla oli aika lapsellinen suhtautuminen asiaan. Otti hirveän henkilökohtaisesti jonkun 10v tytön jutut. Tosin sitä en sano, etteikö jotkut lapsetkin voisi olla häijyjä.
Sebastian alkuun vähän ärsytti, kun oli niin ennakkoluuloinen kaikesta ja vähän sellainen woke, mutta nostan hattua, miten hyvin handlasi reissun.
Emilia jäi vähän etäiseksi. Heti alkuun särähti korvaan, kun sanoi olevansa suorasanainen ja "vähän riitelijä".
Emmi-Lotasta on vähän ristiriitaiset fiilikset. Totta kai tuollaisia pirteitä ihmisiä on ja se on hienoa, mutta vaikuttiko vähän teennäiseltä?
Minullakin välittyi kuva, että Aada on melko lapsellinen ja todella herkkä. Hän taisi olla porukan nuorin?
Eikös se ole nykyään kaikilla?