Au pairit Etelä-Afrikassa OFFICIAL
Kausi 10 Etelä-Afrikassa! Alkaa 17.5. mutta uudet au pairit julkaistiin tänään. Aiotteko katsoa?
Kommentit (468)
Katsoin kaikki jaksot ja tässä ajatuksiani:
Emmi-Lotta vaikutti aluksi aika rasittavalta, mutta jotenkin voitti puolelleen ajan myötä. Eihän tuollaista iloisuutta ja positiivisuutta voi kuin ihailla. En ihan tajunnut lopulta, miksi lähti ekasta perheestä tai oliko siis yrittänyt oikeasti keskustella työmäärästä.
Emilian ajattelin esittelyn perusteella olevan se dramaattinen riidanhaastaja, mutta hän yllätti positiivisesti. Pärjäsi hienosti lapsikatraan kanssa ja perheessään ja antoi fiksun vaikutelman. Vähän tuo kauhea poikaystävän ikävöinti huvitti kun puhutaan parista hassusta kuukaudesta, mutta olen tainnut joskus itse olla samanlainen nuorena ja rakastuneena.
Aada vaikutti fiksulta ja aikuismaisimmalta monella tapaa. Harmi, että perheiden kanssa oli epäonnea. Jäin miettimään narsisti- ja psykopaattikommenttejanne Bellasta. Olihan hän pilalle hemmoteltu, mutta minusta vaikutti kyllä alussa tykkäävän Aadasta, mm. halasi haikean näköisenä ennen Kapkaupungin reissua ja viestitti ikävöivänsä. Mietin, olisiko huono käytös voinut olla tapa suojautua siltä surulta, että Aada oli pian lähdössä, purkaa harmia sitä kautta. Joka tapauksessa tosi kurjaa Aadalle, vaikka olisi hän voinut asiasta yrittää puhua vanhempien kanssa.
Sebastian sitten oli kaikista ristiriitaisin tapaus. Ehkä vielä aika kypsymätön ja hukassa itsensä kanssa. Tykkäsin kuitenkin siitä, että pystyi suhtautumaan perheeseen hyvin ja kunnioittamaan heidän vakaumustaan ja tapojaan. Ihmettelin tuollaista överijuhlimista esim. juuri ennen perheeseen menoa tai safaria. Olisi hyvä tuntea jotkin rajat juomisessa. Ja siinä, mitä kaikkea sanotaan suoraan ja mitä ei (mm. tuo, etten ole vielä varma, pidänkö susta vai en. Ihan järkyttävä kommentti!!!).
Ja minäkin ihmettelin kamalasti että kauniille kaksikymppisille pistetään botoxia. Mitä ihmettä?
Kiva sarja joka tapauksessa taas. Kiitos mukana olleille!
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein koko kauden katsonut ja täytyy kyllä ihmetellä että missä se au pair -osuus oikein piilottelee :D Tuntuu että itse lastenhoitoa ei ole näkynyt ollenkaan, pelkkää hauskanpitoa. Monissa perheissä lapset onkin kummallisen vanhoja ja au pairit lähinnä hengailevat heidän kanssaan. Jotenkin tuntuu aivan erilaiselta kuin aiemmat kaudet.
Totta, arkea näytettiin jotenkin entistäkin vähemmän. Ja jossain vaiheessa unohdin täysin miltä Emilian perheen vanhemmat näyttivät. Hän vain puhui miten hyvin tulevat juttuun ja kuinka läheiseksi on äidin kanssa tullut, mutta perhettä ei juurikaan näytetty.
Voin tunnustaa, että olin parikymppisenä heittämällä lapsellisempi kuin kukaan noista tytöistä. En tosin olisi uskaltanut lähteä au pairiksi edes ilman kameroita, harmi sinänsä.
Emmi-Lotan kikattelu muistutti jo lentokentällä minun tapaani reagoida hermostuttaviin tilanteisiin, siis edelleen näin keski-iässä. Ja se on muuten todella ärsyttävä piirre, mitä en vain saa kitkettyä pois vaikka haluaisin. Niin selkäytimestä se hermostunut nauru pulpahtaa tilanteissa, joissa ei oikeasti ole mitään huvittavaa. Lisäksi toki tulee naurettua muutenkin, kuten Emppukin enimmäkseen.
Emilia valuttaa itsekkäältä tyypiltä.
On siinä kanssa host-äiti tämä Ellenore, joka tyrkyttää parikymppiselle Botoxia. 😲 Nuoret eivät tarvitse hermomyrkkyjä kehoonsa. Emilia ei varmaan kokenut voivansa kieltäytyä, kun on alisteisessa asemassa host-vanhempiin nähden. Voi elämä sentään.
Emiliasta ajattelin parin eka jakson perusteella että on ihan hyvä tyyppi mutta loppua kohden tuli neidin oikea luonne esiin. Ilkeä ja ikävä ihminen.
Itse sanoi että poistaa elämästään heti sellaiset joista ei tykkää mutta tässä ohjelmassa on vähän hankalaa.
Ehkä huvittavinta oli se että kertoi ympäröivänsä itsensä positiivisilla ihmisillä ja itse oli se riidanhaastaja, josta syytti muita.
Koulukiusaajavibat tuosta tuli.
Jopa ihana Emppu sanoi, että ihmetteli Emilian ilkeitä kommentteja.
Kaikki muut siis vaikuttivat kivoilta nuorilta mutta tämä Emilia, hänestä ei voi sanoa samaa.
Täällä on haukuttu Sebastian ja Emppu epäkypsiksi. Loppua kohden he kuitenkin hoitivat hienosti ja kypsästi tilanteet, joissa heillä oli eriäviä näkökantoja perheessään. Sebu kertoi rohkeasti ja otti puheeksi, että perheen isän eheytys tuntuu loukkaavalta.
Eppu taas kertoi rehellisesti mutta ystävällisesti, että ovat erilaisia perheen äidin kanssa ja ei sopeudu heidän kiireiseen elämään.
Nostan hattua miten kypsästi ja rohkeastikin nuoret ihmiset hoiti nuo tilanteet.
Et ole tiukkapipo, sulla on vaan järki päässä.
Vierailija kirjoitti:
Voin tunnustaa, että olin parikymppisenä heittämällä lapsellisempi kuin kukaan noista tytöistä. En tosin olisi uskaltanut lähteä au pairiksi edes ilman kameroita, harmi sinänsä.
Emmi-Lotan kikattelu muistutti jo lentokentällä minun tapaani reagoida hermostuttaviin tilanteisiin, siis edelleen näin keski-iässä. Ja se on muuten todella ärsyttävä piirre, mitä en vain saa kitkettyä pois vaikka haluaisin. Niin selkäytimestä se hermostunut nauru pulpahtaa tilanteissa, joissa ei oikeasti ole mitään huvittavaa. Lisäksi toki tulee naurettua muutenkin, kuten Emppukin enimmäkseen.
en oo katsonut sarjaa mutta olin todella Viaton siihen aikaan eli 20 v, olin liiankin tarkka.
Menen kolmannessa jaksossa. Voi olla vähän asiatonta pohtia tällaista, mutta Sebastianin perheen Daniel vaikuttaa siltä, että taitaa kuulua myös seksuaalivähemmistöön. Tässä vaiheessa vaikuttaa jotenkin tosi kivalta, että Sebu päätyi juuri heille.
Vierailija kirjoitti:
Tolle jäbälle ulkomaalaistaustainen kodinhoitaja on paha juttu. Mitä pahaa siinä on ei kai se ilmaiseksi tee töitä
Veikkaanpa että kyllä se kodinhoitaja oli ihan afrikkalainen taustaltaan :D
Vierailija kirjoitti:
Menen kolmannessa jaksossa. Voi olla vähän asiatonta pohtia tällaista, mutta Sebastianin perheen Daniel vaikuttaa siltä, että taitaa kuulua myös seksuaalivähemmistöön. Tässä vaiheessa vaikuttaa jotenkin tosi kivalta, että Sebu päätyi juuri heille.
Ai näkyykö se päällepäin? Koska puheissa ei ainakaan tainnut kukaan mitään sinnepäinkään edes vihjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai näkyykö se päällepäin? Koska puheissa ei ainakaan tainnut kukaan mitään sinnepäinkään edes vihjata.
Uusi mielenkiintoinen yllyke, sopivassa iässä. Oliko vastuutonta kertoa lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se itseasiassa useasti näkyy, sanon tämän täysin suvaitsevana ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se itseasiassa useasti näkyy, sanon tämän täysin suvaitsevana ihmisenä.
Okei, millä tavalla se sitten näkyi tämän nuoren kohdalla?
Ainakin mies au-pair oli huomannut ja osasi kertoa rakenteellisesta rasismista, korruptiosta ja työttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tää Daniel tyttö vai poika? Ei saanut selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, millä tavalla se sitten näkyi tämän nuoren kohdalla?
Yleisestä habituksesta omien kokemuksieni ja tuntemieni ihmisten perusteella tuli sellainen aavistus. Voi olla että on, voi olla, että ei ole. Kunhan pohdin, vaikka ei se edelleenkään kovin asiallista multa ole, kuten ekassa viestissä sanoin. Turha suuttua. 😅
Se tiedostaminen oli lähinnä pelkkää itsensä nostamista muiden yläpuolelle. Jatkuvasti piti paasata ettei vaan jäänyt epäselväksi hänen woke-statuksensa.