Natisenko turhasta?
Olen seurustellut mieheni kanssa vuoden. Emme asu yhdessä, mutta mies on luonani paljon. Mies osti uuden asunnon joka valmistuu toukokuussa ja hän pääsee muuttamaan siihen. Hän halusi säästää ja irtisanoi oman asuntonsa helmikuussa niin että muutti väliaikaisesti luokseni maalis- ja huhtikuuksi.
Minulla on jonkun verran parempi palkka kuin miehellä, joka ei hänkään ole mitenkään pienituloinen. Minulla on myös itseni lisäksi lasta elätettävänä sekä hyvin stressaava työ (miehellä ei suurempia vastuita omassa työssään).
Tuntuu että nämä kaksi kuukautta ovat olleet aivan käsittämättömän rankkoja: Mies on elänyt täysin minun hoidokkina. Hän ei ole osallistunut mihinkään yhteisiin kuluihin, ei ole ostanut edes ruokaa. Ei siivonnut kertaakaan, ei pessyt pyykkejä tai tehnyt ruokaa. Minun ruokakustannukseni ovat melkein tuplaantuneet, mies kun syö yksin enemmän kuin minä ja lapset yhteensä. Ennen kun tein ruoan, siitä riitti minulle ja lapsille pariksi päiväksi- nyt vaikka tekisin millaisen satsin, mies vetää kaiken napaansa. Usein jos ruokaa jää yksi annos, kysyy voiko ottaa sen evääksi (ei tule edes mieleen että mitäpä jos MINÄ haluan ottaa sen evääksi töihin). Jos käymme ulkona syömässä, mies ei tarjoudu koskaan maksamaan minun ruokaani, (mitä nyt itse ainakin tekisin jos asuisin ilmaiseksi toisen luona). Se että pyykkään ja siivoan miehen jäljiltä kotona tuntuu oikeasti aika uuvuttavalta, kun toinen ei koskaan tarjoudu auttamaan tai kysy mitä voisi tehdä. Päin vastoin, mies on napissut kuinka meidän ulkovarastossa on liikaa tavaraa eikä hän mahdu kunnolla säilyttämään pyöräänsä siellä tyyliin "koska siivoat varaston"- Tähän olen vastannut että hän voi aivan hyvin itse siivota sen kuten hän voisi myös kotonakin auttaa (ei ole tapahtunut). Siivouspäivinä joista olen hyvissä ajoin miehelle ilmoittanut, hän on todennut että pysyy silloin sitten poissa. Kaiken huippu oli nyt se että mies pahoitti mielensä kun en pitänyt yhtä päivää tällä viikolla vapaata töistä auttaakseni häntä muutossa. Minulla on todella kova kiire töissä enkä meinaa ehtiä töitä + kotihommia hoitaa ja nyt sitten pitäisi vielä ottaa vapaata ja auttaa häntä muutossa.
Nämä tuntuu varmaan pieniltä jutuilta, mutta olen tällä hetkellä jopa miettinyt eroa. Mies käyttää mielestäni minua hyväkseen ja käyttäytyy käsittämättömän itsekeskeisesti ja moukkamaisesti. Napisenko siis aivan turhasta vai olenko oikeassa?
Kommentit (68)
Ap, ole onnellinen siitä, että ette asu yhdessä. Itse ottaisin pienen aikalisän. Katsoisin sen jälkeen miltä tuntuu.
Tuommoisille ihmisille on vain yksi nimi ja se on Nuija. Nuija mies.
Ole lapsellesi esimerkki ja jätä mies. Opetat ettei ketään kohdella noin.
Mies söi av-mamman vararikkoon, osa kuusisataa tuhatta. Ei voi kuin ihmetellä joidenkin parisuhteita ja kommunikaatiotaitoja.
Onneksi sait tällaisen lyhyen kokeilun yhdessä asumisesta. Nyt tiedät ettei tuon ihmisen kanssa kannata rakentaa minkään näköistä tulevaisuutta. Tämä silmäsi avannut kokemus oli paljon arvokkaampi kuin menettämässä rahat. Muistat vain jatkossa että sinä et vaadi liikaa ja sinä ansaitset hyvää. Parisuhteessa kuuluu tehdä kompromisseja mutta ei tyytyä huonoon.
Tämä ketju on taas yksi todiste miksi teiltä āmmiltã pitäisi ottaa se pöytäkone pois.
No nyt opit tulevan varalle. Mies muuttaa omaan uuteen, kivaan kotiinsa ja pysyy kaiketi enemmän poissa?
Itse olen välillä niin väsynyt että en jaksa käydä kaupassa. Ja jos jääkaappi kumisee tyhjyyttään, niin sitten on niin. Mies havahtuu silloin että asioita puuttuu. Siitä vaan menee kiltisti kauppaa hakemaan syötävää. En minä aina jaksa huolehtia. Se tietysti itsellä helpottaa kun ei ole lapsia eikä tarvi heidän syömisistä huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on taas yksi todiste miksi teiltä āmmiltã pitäisi ottaa se pöytäkone pois.
Mikä ihmeen pöytäkone, kuka kumma sellaista enää käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Olet nalkuttava akka ne 2000099.
Onko syynä yhtä monta loisivaa miestä?
Pyydät häntä maksamaan ajasta, jonka hän vietti luonanne, koska sinulle tuli paljon ylimääräisiä kustannuksia.
Tee laskelmat valmiiksi häntä varten ja liitä mukaan tilinumerosi.
Mieshän on täys siipeilijä, käyttää sun tarjoamaa täysihoitoa hyväkseen. Itse miettisin parikin kertaa, jatkaisinko tuollaisen kanssa lainkaan.
En kestä enää näitä samanlaisia aloituksia!
Lähes jokainen päivä joku nainen kertoo, kuinka mies käyttää hyväksi ja nainen valittaa täällä palstalla.
Tässä tapauksessa nainen on miehensä maksuton piika ja kotiapulainen, ja äiti.
Toivottavasti nainen saa palkaksi edes hyvää seksiä.
Suomalaisista naisista kyse, luulisin. Vaikea uskoa että eletään vuotta 2023.
Ap on melko parrakas naiseksi ja puheet sitä luokkaa että hämmentävän helposti ihmiset uskoo kaikenlaista paskaa vaikka muuta väittävät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä ketju sinua noin paljon kiukuttaa? Tuuhan jo pois sieltä kellarista pöytäkoneen äärestä. Nykyään on läppärit ja tabletit. Puhelimellakin pääsee nykyään tänne internettiin.
Jos vielä jatkat miehen kanssa, mene jatkossa vain miehen luokse. Sanot että hänen uusi kotinsa on niin paljon kivempi. Ja syöt hänen laskuunsa ainakin sen pari kuukautta. Sitten heivaat sen. Itse koittaisin jotenkin saada hyvitystä, vaikka sitten tekemällä sen laskun, mitä kuluja sinulle tuli tuosta asumisesta. Mutta ymmärrän toki jos haluat vain eroon siitä. Mutta kokeile ihmeessä edes tuota laskua, jos vaikka jotain saisit takaisin. Sen jälkeen heivaat sen.
Mä aina ihmettelen, että miks ihmisten on vaikee "asettaa" rajoja. Itse olet vastuussa siitä miten annat sua kohdella.