Natisenko turhasta?
Olen seurustellut mieheni kanssa vuoden. Emme asu yhdessä, mutta mies on luonani paljon. Mies osti uuden asunnon joka valmistuu toukokuussa ja hän pääsee muuttamaan siihen. Hän halusi säästää ja irtisanoi oman asuntonsa helmikuussa niin että muutti väliaikaisesti luokseni maalis- ja huhtikuuksi.
Minulla on jonkun verran parempi palkka kuin miehellä, joka ei hänkään ole mitenkään pienituloinen. Minulla on myös itseni lisäksi lasta elätettävänä sekä hyvin stressaava työ (miehellä ei suurempia vastuita omassa työssään).
Tuntuu että nämä kaksi kuukautta ovat olleet aivan käsittämättömän rankkoja: Mies on elänyt täysin minun hoidokkina. Hän ei ole osallistunut mihinkään yhteisiin kuluihin, ei ole ostanut edes ruokaa. Ei siivonnut kertaakaan, ei pessyt pyykkejä tai tehnyt ruokaa. Minun ruokakustannukseni ovat melkein tuplaantuneet, mies kun syö yksin enemmän kuin minä ja lapset yhteensä. Ennen kun tein ruoan, siitä riitti minulle ja lapsille pariksi päiväksi- nyt vaikka tekisin millaisen satsin, mies vetää kaiken napaansa. Usein jos ruokaa jää yksi annos, kysyy voiko ottaa sen evääksi (ei tule edes mieleen että mitäpä jos MINÄ haluan ottaa sen evääksi töihin). Jos käymme ulkona syömässä, mies ei tarjoudu koskaan maksamaan minun ruokaani, (mitä nyt itse ainakin tekisin jos asuisin ilmaiseksi toisen luona). Se että pyykkään ja siivoan miehen jäljiltä kotona tuntuu oikeasti aika uuvuttavalta, kun toinen ei koskaan tarjoudu auttamaan tai kysy mitä voisi tehdä. Päin vastoin, mies on napissut kuinka meidän ulkovarastossa on liikaa tavaraa eikä hän mahdu kunnolla säilyttämään pyöräänsä siellä tyyliin "koska siivoat varaston"- Tähän olen vastannut että hän voi aivan hyvin itse siivota sen kuten hän voisi myös kotonakin auttaa (ei ole tapahtunut). Siivouspäivinä joista olen hyvissä ajoin miehelle ilmoittanut, hän on todennut että pysyy silloin sitten poissa. Kaiken huippu oli nyt se että mies pahoitti mielensä kun en pitänyt yhtä päivää tällä viikolla vapaata töistä auttaakseni häntä muutossa. Minulla on todella kova kiire töissä enkä meinaa ehtiä töitä + kotihommia hoitaa ja nyt sitten pitäisi vielä ottaa vapaata ja auttaa häntä muutossa.
Nämä tuntuu varmaan pieniltä jutuilta, mutta olen tällä hetkellä jopa miettinyt eroa. Mies käyttää mielestäni minua hyväkseen ja käyttäytyy käsittämättömän itsekeskeisesti ja moukkamaisesti. Napisenko siis aivan turhasta vai olenko oikeassa?
Kommentit (68)
Kuulostaa perinteiseltä egosentriseltä "minä minä" mieheltä (on näitä samalla tavalla naisissakin), onko vielä niin että hänellä ei ole sisaruksia tai on nuorin lapsi?
Mutta eikö ole helpottavaa, että tämä tuli ilmi nyt, eikä sitten jos olisitte muuttaneet jossain vaiheessa yhteen. Nyt voit vain sanoa miehelle tervemenoa uuteen asuntoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa perinteiseltä egosentriseltä "minä minä" mieheltä (on näitä samalla tavalla naisissakin), onko vielä niin että hänellä ei ole sisaruksia tai on nuorin lapsi?
Mutta eikö ole helpottavaa, että tämä tuli ilmi nyt, eikä sitten jos olisitte muuttaneet jossain vaiheessa yhteen. Nyt voit vain sanoa miehelle tervemenoa uuteen asuntoonsa.
Hänellä on sekä nuorempia että vanhempia sisaruksia. Näin jälkeenpäin on tietysti hyvä olla jälkiviisas mutta ihmettelin miksei mies ole seurustellut viimeiseen 10-15 vuoteen oikein pidempiä aikoja kenenkään kanssa. Olen siis tuntenut miehen viimeiset 20 vuotta ja tiedän kyllä että vientiä hänellä olisi ollut (tapailusuhteet jääneet kuitenkin aina oudon lyhyiksi) ja nyt kyllä tiedän miksi: Eihän kukaan nainen jaksa pidemmän päälle tällaista miesvauvaa! Ihan suhteen alussakin pistin jo vähän merkillle että mies on aika itsekäs ja vähän laiska, mutta ajattelin vaan että eipä kukaan täydellinen ole.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä sitten tyydyit tilanteeseen puhumatta asiasta mitään.
Olisit voinut tuoda asian esille, osoittaa hänelle miten sinulta menee ruokaan yms. huomattavasti enemmän rahaa kuin ennen ja ylipäätään ilmoittaa, ettei kämppäsi ole mikään täysihoitola.
Hän hyväksikäytti tilannetta, koska annoit sen tapahtua.
No ei se nyt ap:n vika ole että mies on aivan täysi ku*ipää. Kyllä vika on ihan täysin miehessä. Nyt kun se on todettu, ap:n pitää laittaa ukko kuriin.
Mutta vika on siitäkin huolimatta hyväksikäyttäjässä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä näitä moukkia sikiää?? Mies on röyhkeyden lisäksi vielä mitä ilmeisimmin pihi ja tyhmä, kun ei tajua että jossain vaiheessa sinullakin ap tulee mitta täyteen. Vai kuvitteleeko hän olevansa jotenkin niin uskomattoman ihana mies että passaat häntä ihan vain siitä ilosta? Ja aivan kuten ap sanoo itsekin, jos minä olisin miehen housuissa, varmistaisin että ainakin tarjoudun ostamaan ruokaa, tekemään sitä tai saati tarjoaisin aina kun ollaan ulkona syömässä. Tuo sinun ukkosi ap on kyllä aivan käsittämättömän moukka!!!
En usko että on tyhmä. Mies etsi tarkoituksella kiltin naisen jota voi käyttää hyväksi. Sitten kun nainen vihdoin ryhdistäytyy, mies suuttuu, syyttää naista ja eroaa. Luultavasti etsii ennen sitä valmiiksi uuden liian kiltin naisen.
Muistan ikuisesti yhden miehen joka kertoi täällä että tykkää vanhemmista naisista. On kuulemma niin mukava jos nainen on jo eläkkeellä ja ruoka on valmiina kun tulee töistä. Taisin olla ainut joka tajusi että ei tuo mies vanhemmista naisista ole kiinnostunut, vaan etsii täysin tietoisesti ilmaista palvelijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on sekä nuorempia että vanhempia sisaruksia. Näin jälkeenpäin on tietysti hyvä olla jälkiviisas mutta ihmettelin miksei mies ole seurustellut viimeiseen 10-15 vuoteen oikein pidempiä aikoja kenenkään kanssa. Olen siis tuntenut miehen viimeiset 20 vuotta ja tiedän kyllä että vientiä hänellä olisi ollut (tapailusuhteet jääneet kuitenkin aina oudon lyhyiksi) ja nyt kyllä tiedän miksi: Eihän kukaan nainen jaksa pidemmän päälle tällaista miesvauvaa! Ihan suhteen alussakin pistin jo vähän merkillle että mies on aika itsekäs ja vähän laiska, mutta ajattelin vaan että eipä kukaan täydellinen ole.
AP
Tiettyihin persoonallisuushäiriöihin kuuluu loisiva elämäntapa. Diagnoosia ei tietenkään voi amatööri tehdä, kunhan tiedät että tuollainen mahdollisuus on olemassa. Persoonallisuushäiriöt ovat paljon yleisempiä kuin toivoisi.
Aina kun otsikossa kysytään, teenkö jostain liian ison numeron, tietää että kysyjä on nainen. Miehet ovat aina täysin varmoja että he ovat tehneet oikeat tulkinnat ja kaikki muut ovat väärässä.
Oisko nyt hyvä vaatia ukolta jotain kompenssia tuosta. Kohtuullista summaa edes ja jos ei maksa, olet ainakin yrittänyt. Joka tapauksessa pistäisin ukon pihalle. Ei arvosta tippaakaan sua kun käyttää sua hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Oisko nyt hyvä vaatia ukolta jotain kompenssia tuosta. Kohtuullista summaa edes ja jos ei maksa, olet ainakin yrittänyt. Joka tapauksessa pistäisin ukon pihalle. Ei arvosta tippaakaan sua kun käyttää sua hyväkseen.
Tuskin niitä rahoja tulee, mutta aina voi yrittää.
Karkeasti arvioiden mies on hyötynyt ap:sta vähintään 1 500 euron verran. Mielestäni miehestä ei kannata maksaa noin paljon, jos ei ole 25-vuotias kalsarimalli.
Heitä se mies pihalle vai tulenko tekemään sen puolestasi. Miten naiset voi olla noin käsittämättömän avuttomia etteivät saa mieheltä edes kuluja pyydettyä. Pistä kuitti pöytään ja vaadi mieheltä rahat mitä se on syönyt sinun maksamiasi ruokia. Miksi naiset antaa aina jonkun miehen käyttää hyväksi. Pelkäätkö että mies jättää, sitten jättää se ei ole sinulle oikea mies jos ei maksa kuluja.
Kiltti mies kirjoitti:
Heitä se mies pihalle vai tulenko tekemään sen puolestasi. Miten naiset voi olla noin käsittämättömän avuttomia etteivät saa mieheltä edes kuluja pyydettyä. Pistä kuitti pöytään ja vaadi mieheltä rahat mitä se on syönyt sinun maksamiasi ruokia. Miksi naiset antaa aina jonkun miehen käyttää hyväksi. Pelkäätkö että mies jättää, sitten jättää se ei ole sinulle oikea mies jos ei maksa kuluja.
Yllätys yllätys. Naiset ovatkin ihmisiä. Naiset pelkäävät tulevansa jätetyksi, naiset joutuvat hyväksikäytetyksi ja miesten huijaamaksi.
Sinäkin käyt täysin voimin ap:n kimppuun ja häntä hyväksikäyttäneen miehen päästät kuin koiran veräjästä. Potkit maassa makaavaa naista niin kovaa kuin jaksat ja nimität itseäsi "kiltiksi mieheksi". Nainen tosiaan on paremmin turvassa keskellä susilaumaa kuin miesten seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Yllätys yllätys. Naiset ovatkin ihmisiä. Naiset pelkäävät tulevansa jätetyksi, naiset joutuvat hyväksikäytetyksi ja miesten huijaamaksi.
Sinäkin käyt täysin voimin ap:n kimppuun ja häntä hyväksikäyttäneen miehen päästät kuin koiran veräjästä. Potkit maassa makaavaa naista niin kovaa kuin jaksat ja nimität itseäsi "kiltiksi mieheksi". Nainen tosiaan on paremmin turvassa keskellä susilaumaa kuin miesten seurassa.
Jos nainen ei uskalla sanoa miehelle mikä vika suhteessa on niin se on naisen oma vika. Tietenkin mies käyttää naista hyväksi silloin koska nainen on heikko ja liian kiltti.
Kiltti mies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti mies kirjoitti:
Jos nainen ei uskalla sanoa miehelle mikä vika suhteessa on niin se on naisen oma vika. Tietenkin mies käyttää naista hyväksi silloin koska nainen on heikko ja liian kiltti.
Ja jatkat potkimista. Tuollaisia juuri kiltit mehet ovat. Pahempia kuin käärmeet.
Lue ap tämä. Totean vaan, että EI VOI OLLA TODELLISTA vuonna 2023 . Olen 40-luvulla syntynyt menimme naimisiin 70-luvulla,,, olemme edelleen naimisissa. Jo seurusteluvaiheessa tein selväkisi miehelleni , että osammistumme yhdessä kotitöihin ja jaamme kaikki kulut suurinpiirtein puoliksi , koska käymme kumpikin töissä. Näin myös on tapahtunut ja lapset ovat jo keski-ikäisiä.
Et voi ap antaa miehen talloa noin itseäsi. Ei muuta kuin selkeä keskustelu, vaadit mieheltä tasa-arvoa esim ruokakustannuksissa, tietysti , jos hän haluaa ,otatte huomioon sun lasten kustannukset. Jos menette asumaan lasten kanssa siihen hänen asuntoon, niin kaikki kustannukset on selvitettä äärimäisen tarkkaan ,kuka siis mitäkin maksaa.
Äläkä tee sitä virhettä, että menet hänen PIIAKSI, teet ruuat , siivoat, käyt kaupassa, siis hoidat kaikki yksin. Se on elämäsi suurin virhe silloin.
Näyttää siltä , että tuo kaveri osaa superhyvin luistella kaikesta velvotteista ja sitten sanoisi , että kun SAATTE asua hänen asunnossa.
Sinulla on ap vain yksi elämä, niinkuin kaikilla, älä pilaa sitä. Ei ole tuo tyyppi sen arvoinen.
Että tällaisia vanhan äidin ohjeita ystävyydellä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.
.
Miten voi tällä vuosituhannella olla joku, joka ajattelee noin
Luin otsikon ja ajattelin että etköhän. Sitten näin kuinka pitkä sun aloitus on, en jaksanut lukea, mutta vastaus on... Todennäköisesti.
Mies on täysin röyhkeä, paska jätkä! potkaise äkkiä perseelle tai heitä niskaperseotteella ovesta ulos!
Kynnysmattoilu ei kannata.
Kiltti mies kirjoitti:
Jotkut voi pelätäkin mutta eiköhän kyse ole siitä että naisille vain on täysin päivänselvää se että molemmat osallistuu talouden kuluihin. Tuntuu yhtä tyhmältä tästä muistuttaa ja huomauttaa kuin joka aamu sanoisi miehelle että tänään sinun pitää herätä ja nousta ylös.
Se miksi se jää sanomatta noinkin kauan on mysteeri minulle. Ehkä raha-asioista puhuminen on jotenkin noloa vielä joillekin tai jää odottamaan että milloin toinen omatoimisesti tarjoutuu maksamaan oman osuutensa kuluista. Mutta kyllähän naiset tietää että miehet eivät ole omatoimisia vaan hyväksikäyttäjiä heti ja aina kun tilaisuus tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä sitten tyydyit tilanteeseen puhumatta asiasta mitään.
Olisit voinut tuoda asian esille, osoittaa hänelle miten sinulta menee ruokaan yms. huomattavasti enemmän rahaa kuin ennen ja ylipäätään ilmoittaa, ettei kämppäsi ole mikään täysihoitola.
Hän hyväksikäytti tilannetta, koska annoit sen tapahtua.
No ei se nyt ap:n vika ole että mies on aivan täysi ku*ipää. Kyllä vika on ihan täysin miehessä. Nyt kun se on todettu, ap:n pitää laittaa ukko kuriin.
Mutta vika on siitäkin huolimatta hyväksikäyttäjässä.
Ei kenenkään pidä nähdä sitä vaivaa ,että tuommoista mulkeroa alkaa laittamaan kuriin. Ei muuta kuin heittää laidan yli ja sylkäistä perään, niin on kuvottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Miten voi tällä vuosituhannella olla joku, joka ajattelee noin
Miesten aivot eivät enää kehity, luolamies tasolle jämähtäneitä.