Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ilmiö tää on, että rakennetaan pieniä kaksioita ja kolmioita?

Vierailija
03.05.2023 |

En ymmärrä

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka ymmärrä? Et vissiin ole koivnkaan fiksu? No raha tietysti, säästetään kustannuksissa ja hinta on edelleen aivan älytön ja sen jälkeen kun nämä menee kaupaksi, niin voidaan sanoa, että nämä on haluttuja.

Vierailija
2/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen makuuhuoneen uudiskohteet on harvinaisuus nykyään. Tai taloyhtiön rakennetaan vain pari-kolme sellaista ja loput kaksioita ja yksiöitä.

Ja niitä helevatun avokeittiöitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku tuollaisessa asuva perustella, miksi on halunnut 34 "kaksioon" kalliilla vuokralla?

Vierailija
4/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös yksinasujia ole paljon nykyään? Kaksio on kiva.

Vierailija
5/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on aika vähävaraisia ja rakentaminen kallista, siksi. Monet haluavat mieluummin 34 kaksion kun yksiön, siinä voi helpommin asua esim. puolison kanssa.

Vierailija
6/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008426483.html

Mihinkä arvelet, että miljoona tulijaa asutettaisiin, jos ei ihmisten koteihin, joissa on tilaa.

Ehkä kannattaa harktia asumista vähän pienemmin. Näkee lapsiakin joskus.

Ilamastolait ja maksut tullaan myös määräämään asumisneliöiden mukaan, eikä siihen mene kauan.

Vierailija
7/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 52 m2 YKSIÖSSÄ hyvässä 2015 valmistuneessa talossa. Mutta tämä ei olekaan Helsingissä vaan 20 km päässä.

Vierailija
8/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne edes ole oikeasti kaksioita ja kolmioita vaan 1h+tupakeittiö tai 2h+tupakeittiö. En tiedä missä vaiheessa yhdistetyn eteisen ja olohuoneen seinustalla olevia kaappeja on alettu pitää erillisenä keittiönä..

Vierailija
9/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö muka ymmärrä? Et vissiin ole koivnkaan fiksu? No raha tietysti, säästetään kustannuksissa ja hinta on edelleen aivan älytön ja sen jälkeen kun nämä menee kaupaksi, niin voidaan sanoa, että nämä on haluttuja.

Rankka päivä sinulla ilmeisesti tiedossa, kun heti aamulla täytyy jo töykeillä nimettömänä keskustelufoorumilla ja unohtaa vielä oikeinkirjoitus :D

Vierailija
10/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 neliön kaksio on kiva, 32 neliön kaksio on masentava.

Vierailija
11/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

herää kysymys, millainen se 34 neliön kaksio on... Mä olen asunut itse tuon kokoisessa yksiössä ja joo, ehkä parista kohtaa neliöitä nipistämällä alkovin kylkeen olisi saanut seinän, mutta sittenkään kyllä sinne "makuuhuoneeseen" ei mahtuisi kuin pelkästään se sänky.

Vierailija
12/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, mut ei sellainen "makuuhuone" jonne just ja just mahtuu menemään. Lakanoiden vaihto miltei akrobatiaa.

Vierailija
13/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä vaiheessa yhdistetyn eteisen ja olohuoneen seinustalla olevia kaappeja on alettu pitää erillisenä keittiönä..

Ennen tosiaan 'keittiö' tarkoitti erillistä huonetta. Nykyisin se tarkoittaa vain, että paikalle on rahdattu hella, uuni, jääkaappi ja mikro. 

Vierailija
14/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

herää kysymys, millainen se 34 neliön kaksio on... Mä olen asunut itse tuon kokoisessa yksiössä ja joo, ehkä parista kohtaa neliöitä nipistämällä alkovin kylkeen olisi saanut seinän, mutta sittenkään kyllä sinne "makuuhuoneeseen" ei mahtuisi kuin pelkästään se sänky.

Minä asuin 35 neliön kaksiossa 15v sitten. Kyllähän sinne yksi henkilö mahtui, jotenkin. Niin sanottuun makkariin mahtui sänky eikä sitten mitään muuta. Avokeittiö joten koko asunto kärysi ruoalta mikä sai rajoittamaan kokkailuja aika lailla. Nykyisessäkin asunnossa on avokeittiö mutta koska neliöitä on tuplasti käryt "häviää" kuutioihin. Lisäkis pieni asunto on aina sotkuinen koska niissä ei koskaan ole riittävästi säilytystilaa. Kaikki ns. työn alla oleva oli se mitä tahansa on esillä. Tuota inohosin eniten pienessä asunnossa. Nykyisessä vedän oven kiinni niin ei häiritse viikattava tai silitettävä pyykki, ompeluprojektit yms.

Vierailija
15/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole alle 100m2 asunto inhimillinen kun suomessa ollaan suurin osa vuodesta sisällä. Onhan se kannattavaa sitten myydä noita neukkukuutioita omakotitalon hinnoin.

Vierailija
16/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi koska ne menevät kaupaksi parhaiten? Joku kolmio on liian kallis verrattuna pieneen kaksioon.

Vierailija
17/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asuin 35 neliön kaksiossa 15v sitten. Kyllähän sinne yksi henkilö mahtui, jotenkin. Niin sanottuun makkariin mahtui sänky eikä sitten mitään muuta. Avokeittiö joten koko asunto kärysi ruoalta mikä sai rajoittamaan kokkailuja aika lailla. Nykyisessäkin asunnossa on avokeittiö mutta koska neliöitä on tuplasti käryt "häviää" kuutioihin. Lisäkis pieni asunto on aina sotkuinen koska niissä ei koskaan ole riittävästi säilytystilaa. Kaikki ns. työn alla oleva oli se mitä tahansa on esillä. Tuota inohosin eniten pienessä asunnossa. Nykyisessä vedän oven kiinni niin ei häiritse viikattava tai silitettävä pyykki, ompeluprojektit yms.

Sopii hyvin pelkkään nukkumiseen ja tv:n katsomiseen. Mitään tilaa askareille ei ole tai tavaroille. Ihan niinkuin hotellihuoneet paitsi että nekin on usein isompia.

Vierailija
18/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee koko elämänsä töitä maksaakseen asumisensa siinä lilliputti asunnossa. ;D

Vierailija
19/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä neliöt ovat superkalliita, onko vaikea käsittää? Tarjolla on sitten samassa huonemäärässä asuntoja vaihtelevilla pinta-aloilla. Kukaan ei pakota ostamaan niistä yhtäkään.

Vierailija
20/35 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä neliöt ovat superkalliita, onko vaikea käsittää? Tarjolla on sitten samassa huonemäärässä asuntoja vaihtelevilla pinta-aloilla. Kukaan ei pakota ostamaan niistä yhtäkään.

Koko suomessa asunnot on rivieran hintatasoa. Kunnon hintakupla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän