Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetaanko autokoulussa tankkaaminen?

Vierailija
02.05.2023 |

Jännittää ihan älyttömästi, että joutuisi yksin tankkaamaan. Asun yksin eli mies ei voi neuvoa. Joku kaveri varmaan sitten.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö joku voisi tehdä youtubeen opetusvideon. 

Hyvä idea!

Vierailija
22/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole vaikeata, maksathan kaupassakin kortilla ja luultavasti lähimaksulla mikä toimii myös polttoainetta ostaessa. Mikä siinä niin jännittää?

Se pumpun käyttö jännittää. Ap

Mikä siinä jännittää? Maksat polttoaineen, avaat luukun, isket pistoolin sisään ja väännät kahvasta. Katso että olet oikealla puolella pumppua, sillä letku ei riitä kymmeniä metrejä. Hankalampaa tuntuu nykyteineillä olla kuitenkin meikkaaminen ja jätteidensä siivoaminen.

N32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan minulle opetettu, mutta suoritinkin autokoulun reilut 25 vuotta sitten.

M

Ei opetettu. Olin autokoulussa 32 vuotta sitten.

Meille opetettiin vuonna 1973.

Vierailija
24/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osaatko maksaa siiderisi itsepalvelukassalla?

Minä osaan tankata mutten uskalla käyttää itsepalvelukassoja. Ulkomailla olen kyllä käyttänyt mutta suomalaiset niin kyyläävää ja vahingoniloista kansaa etten Suomessa ole uskaltanut.

Vierailija
25/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä pitää käydä yleensä pyytämässä kassalla että Olga laittaa pumpun pyörimään. Letkun voi laittaa jo etukäteen reikään.

Vierailija
26/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

39-vuotiaana en ole vielä kertaakaan käynyt asemalla jossa tankataan ja mennään sisälle huoltsikalle maksamaan. Joten voiko joku neuvoa mulle mitä siellä pitää sanoa? 😂😂😂

Jos tankkasit vaikka mittarilta 1, sanot vain kassalle 'mittarilta 1', thats it :)

Vierailija
27/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun autokoulu-aikana opetettu, sillä siihen aikaan oli letkuapinat huoltoasemilla ja he tankkasivat sekä pesivät tuulilasin. Itse piti käydä sisällä maksamassa.

Oi niitä aikoja!

Vierailija
28/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole vaikeata, maksathan kaupassakin kortilla ja luultavasti lähimaksulla mikä toimii myös polttoainetta ostaessa. Mikä siinä niin jännittää?

Se pumpun käyttö jännittää. Ap

Voit käydä kysymässä henkilökunnalta neuvoa, mieluummin sellaiseen aikaan, kun ei ole ruuhkaa.

Nostat vaan sen "pistoolin"  paikaltaan, odotat että valitsemasi mittari lähtee käyntiin, laitat sen tankin reikään, painat "liipaisinta" ja odotat, kunnes tankki on täynnä. En minä tiedä, mitkä niiden oikeat nimet ovat, kun minä vain käytän niitä enkä puhuttele nimeltä. 

Ei siinä yleensä tavallisella tankilla mitään yllätystä tule vaan se polttoaineen tulo pysähtyy itsekseen. Jollakin suurtehotankilla voi roiskahtaa yli, jos antaa mennä täysillä. Tavallisilla huoltoasemilla sitä ongelmaa ei ole.

"Henkilökunnalta". LOL. Tuuliharjan kuppilan tyttö osasi vain sanoa että tankkauskenttän on eri firmaa ja kai siellä on niiden puhelinnumero ;-)

Vierailija
29/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-laita bonuskortti jos löytyy

-laita maksukortti

-valitse pumppu jos sama automaatti molemmille tankkauspuolille, numero näkyy pumpun päältä

-valitse maksimi rahasumma

-näppäile pin koodi

-ala tankkaamaan

-pistooli sammuu itse kun taso on lähellä täyttä

-laita pistooli takaisin

Vierailija
30/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

39-vuotiaana en ole vielä kertaakaan käynyt asemalla jossa tankataan ja mennään sisälle huoltsikalle maksamaan. Joten voiko joku neuvoa mulle mitä siellä pitää sanoa? 😂😂😂

Jos tankkasit vaikka mittarilta 1, sanot vain kassalle 'mittarilta 1', thats it :)

Ja todennäköisesti se kassaneiti jo tietää, millä mittarilla olit kun katseli jo valmiiksi kameroista.

Vierailija
31/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa bensiini kesäaikaan on todella tulenarkaa. Kyllä sen vaarallisuudesta voisi kertoa. Pari nuorta poĺtteli tupakkaa bensa-asemalla aikoinaan, uskoivat kun huomautin.

Vierailija
32/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-laita bonuskortti jos löytyy

-laita maksukortti

-valitse pumppu jos sama automaatti molemmille tankkauspuolille, numero näkyy pumpun päältä

-valitse maksimi rahasumma

-näppäile pin koodi

-ala tankkaamaan

-pistooli sammuu itse kun taso on lähellä täyttä

-laita pistooli takaisin

Tai helpommin sovelluksella:

-katso mille pumpun numerolle ajoit

-avaa tankkaussovellus joka GPS:llä jo tunnistaa aseman

-valitse pumpun numero

-näppäile sovelluksen pin koodi

-tankkaa

Oletuksena toki että maksukortti jo aiemmin lisätty sovellukseen

Vierailija
33/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tankkasin yhden ajokerran yhteydessä autokoulun auton kun oli bensa vähissä. Ei sitä varsinaisesti kyllä opettaa tarvinnut sillä isäni oli opettanut tankkaamisen jo paljon aikaisemmin. Opettaja kyllä kysyi että tarvitseeko opastaa.

Vierailija
34/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee sellaiselle asemalle jossa on henkilökuntaa. Taatusti auttavat.

Vierailija
35/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen debiili ei osaa tankata

Kaverin ex-vaimo ei osannut tankata kun menivät naimisiin, vaikka ajokortti oli ollut jo sitä ennen vuosia. Ja onnistui keplottelemaan vuosia sen jälkeenkin tankkaamatta. Tavallinen suomalainen blondi, korvien välissä lähinnä ilmaa.

Vierailija
36/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.neste.fi/automaattitankkaus

Tässä hyvä ohje. Lue tämä huolellisesti etukäteen ja ota mukaan kun menet kokeilemaan tankkausta. Ei siinä kuinkaan käy vaikka pistoolin käytössä tulisi joku ongelma. Kortiltasi veloitetaan vain sen verran kuin polttoainetta tuli.

Vierailija
37/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne laitteet on suunniteltu sellaisiksi, että kuka tahansa osaa niitä käyttää.

Vierailija
38/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta ei ole ongelmaa, mutta talvella neuvoisin avaamaan bensatankin korkin ennen maksamista. Voi muuten käydä niin, että korkki/luukku on jäässä eikä aukea siinä ajassa missä tankkaaminen on aloitettava.

Vierailija
39/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa bensiini kesäaikaan on todella tulenarkaa. Kyllä sen vaarallisuudesta voisi kertoa. Pari nuorta poĺtteli tupakkaa bensa-asemalla aikoinaan, uskoivat kun huomautin.

Aika paljon saat lorotella bensaa maahan ennenkuin se jostain tupakantumpista tai kipinästä räjähdysmäisesti syttyy. Se syttyy moottorissakin vain siksi, että paineen alla on juuri oikea seos ilmaa, polttoainetta ja tehokas ajoitettu kipinä.

Vierailija
40/107 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla tarkkana, että tankkaa autoon sopivaa polttoainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi