Opetaanko autokoulussa tankkaaminen?
Jännittää ihan älyttömästi, että joutuisi yksin tankkaamaan. Asun yksin eli mies ei voi neuvoa. Joku kaveri varmaan sitten.
Kommentit (107)
Autokoulussa harjoiteltiin varmankin lähinnä sattumalta tankkaamista kun oli jostain syystä tarve ja opettaja kysyi että haluanko. Eihän siihen kauaa mennyt mutta ajettiin täysi ajotunti siihen vielä päälle eli tuli ilmaiseksi. Kiva sinänsä että oli minulle uusi juttu jota varmaan olisin myöhemmin jännittänyt eli tuli ihan tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaatilla tankkaaminen on helppoa. Itse en vieläkään tiedä että jos maksaa kassalle niin pitääkö auto ensin ajaa pois tankkauspaikalta muiden tieltä (jolloin henkilökunta voi luulla että varastat bensaa) vai ensin käydä maksamassa (ja estää muita tankkaamasta samassa paikassa)?
Pitääkö kaikissa ravintoloissa maksaa ennen kuin syö ruoat? Miten nämä tällaiset kyselijät pärjäävät elämässä? En käsitä.
Kuulostaa siltä että maailmassa on paljonkin asioita mitä sinä et käsitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaatilla tankkaaminen on helppoa. Itse en vieläkään tiedä että jos maksaa kassalle niin pitääkö auto ensin ajaa pois tankkauspaikalta muiden tieltä (jolloin henkilökunta voi luulla että varastat bensaa) vai ensin käydä maksamassa (ja estää muita tankkaamasta samassa paikassa)?
Pitääkö kaikissa ravintoloissa maksaa ennen kuin syö ruoat? Miten nämä tällaiset kyselijät pärjäävät elämässä? En käsitä.
Aika pitkä keskustelu tästä käytiin taannoin radiossa. Mielipiteet jakautuivat kovasti. Mutta koska se on sinulle ihan selvää, niin kerropa ihmeessä suuri totuus.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ymmärtää, että tuo on varmasti ainut asia, missä kirjoittaja voi kokea olevansa ketään muuta taitavampi. Hienosti osaat tankata, hyvä!
Hienosti sä canceloit, hyvähyvä! Löytyiskö joku peräkammarin poika-kommentti vielä repertuaarista vai oliko tässä koko setti? Kyllä sä vielä kehityt tässäkin!
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkä keskustelu tästä käytiin taannoin radiossa. Mielipiteet jakautuivat kovasti. Mutta koska se on sinulle ihan selvää, niin kerropa ihmeessä suuri totuus.
Oletko psykoosissa? En ymmärrä kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko psykoosissa? En ymmärrä kysymystä.
Voi sinua.
Vierailija kirjoitti:
Letku ylettyy mainiosti auton kummallekin puolelle kun ajat vähän pistoolien ohi.
Vain nainen voi antaa näin käsittämättömän typerän neuvon 😂😂😂 ihan hulvatonta huumoria nämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Letku ylettyy mainiosti auton kummallekin puolelle kun ajat vähän pistoolien ohi.
Vain nainen voi antaa näin käsittämättömän typerän neuvon 😂😂😂 ihan hulvatonta huumoria nämä
Joo vaikka letku ylettyy hyvin muutenkin, niin auto pitää kääntää vain koska pitää.
Minulla hirveä tilanne. Isäni alkaa olla niin dementoitunut, että autolla ajo ei oikein enää kunnolla suju. Itse ajanut autoa n. 25v. sitten. Nyt on ollut pakko harjoitella. En osaa tankata, pelkään moottoritiellä ajamistä, risteysajoja. Olen käynyt lähikaupassa, hiljaisilla sivuteillä harjoittelemassa, mutta kauhistuttaa ajatuskin, että joutuisin jonnekin ruuhkaliikenteen sekaan törttöilemään. Yritän oppia tietyt reitit, että mahdollisen hätätilanteen vuoksi pystyisin ajamaan. Olen isäni hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo vaikka letku ylettyy hyvin muutenkin, niin auto pitää kääntää vain koska pitää.
Minulla on jenkkiautossa tankinkorkki rekisterikilven takana. Voi ajaa kummalle tahansa puolelle ja yltää yhtä hyvin.
Opetettiin mutten enää muista, pitikö pyytää vai omatoimisesti opettajan taholta. Mutta en osaa käyttää sitä vipusysteemiä jolla kahva lukitaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla hirveä tilanne. Isäni alkaa olla niin dementoitunut, että autolla ajo ei oikein enää kunnolla suju. Itse ajanut autoa n. 25v. sitten. Nyt on ollut pakko harjoitella. En osaa tankata, pelkään moottoritiellä ajamistä, risteysajoja. Olen käynyt lähikaupassa, hiljaisilla sivuteillä harjoittelemassa, mutta kauhistuttaa ajatuskin, että joutuisin jonnekin ruuhkaliikenteen sekaan törttöilemään. Yritän oppia tietyt reitit, että mahdollisen hätätilanteen vuoksi pystyisin ajamaan. Olen isäni hoitaja.
Käyttäkää Kela-taksia tarvittaessa, sinä pääset kyydissä ilmaiseksi kun olet isäsi saattaja. Voit keskittyä isääsi ja säästyt kaikelta ylimääräiseltä stressiltä, jota sinulla on aivan tarpeeksi jo varmasti nytkin. Paljon voimia, teet arvokasta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ajatella! Jostain syystä teille miehille se imurointi, ruoanlaitto ja pesukoneen käyttö vasta onkin tekninen haaste vaikka orankikin sen oppisi.
Hykertelitkö oikein mielessäsi kun naputtelit tätä typerää kommenttiasi ajatellen jo niitä kaikkia yläpeukkuja mitä saat miesvihaisilta kanssasisariltasi?
No tietenkin! Valuin mahlaa kuin koivu. 😂
Jännä että haukut mun miesvihaa vaikka kommentoin sarkastisesti takaisin miehelle joka koki oikeutetuksi verrata naisten älyä orankeihin? Pyydän anteeksi, että vasta argumentointini otti osumaa. Kannattaa silti muistaa että on olemassa se riski ettei kaikki täällä tykkää nimittelystä ja palaute on ihan yhtä nasevaa mitä se on ollut siltä toiseltakin kirjoittajalta.
Meillä yrittivät pari vuotta sitten "harjoituttaa" nuorta montakin kertaa ja tankkaukset olisi laskettu ajotuntiin. Kusetuksen makua! Easy Driver niminen firma.
Ei, mutta seksikoulussa opetetaan runkkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
39-vuotiaana en ole vielä kertaakaan käynyt asemalla jossa tankataan ja mennään sisälle huoltsikalle maksamaan. Joten voiko joku neuvoa mulle mitä siellä pitää sanoa? 😂😂😂
Menet tiskille ja sanot: "Otin letkusta kakkoseen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vaikeata, maksathan kaupassakin kortilla ja luultavasti lähimaksulla mikä toimii myös polttoainetta ostaessa. Mikä siinä niin jännittää?
Se pumpun käyttö jännittää. Ap
Se päätelaite neuvoo käyttöä :) Maksu päätteelle, avaat tankin luukun ja kierrät korkin auki, sitten tankkauspistooli kouraan ja laitat sen tankkiin, painat kahvasta ja näin 'menovettä' lorottaa tankkiin.
Iisiä eikös vain :)
Hassua, minäkin otan juuri "menovettä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tankkaamista pelkäävien tulisi palauttaa ajokortti poliisilaitokselle ja hommata sen tilalle julkisen liikenteen kuukausilippu. Jos on oikeasti niin debiili ja kädetön ettei tankkaus onnistu, niin ei ole mitään asiaa yleisen liikenteen sekaan autolla vaaratilanteita aiheuttamaan.
Kaikki eivät ole yhtä fiksuja ja taitavia kuin sinä olet. Osaatkohan varmasti arvostaa itseäsi tarpeeksi. Nostan sinulle hattua suurella kunnioituksella.
Ei auton ajaminen ja siihen liittyvät manööverit tarvitse erikoista fiksuutta tai taitavuutta. Orankikin oppii autoilemaan jos sen opettaa, luulisi suomalaisen naisenkin siis kykenevän. Jostain syystä tankkaaminen mielletään naisten mielis jotenkin erikoisena teknisenä haasteena, vaikka se on vaativuudessaan suurin piirtein pölynimurin käynnistämisen luokkaa oleva suoritus.
Toivottavasti hyvin pieni osa suomalaisista miehistä arvostaa suomalaista naista sinun laillasi. Orankikin oppii ajamaan ja tankkaamaan autoa. Ja vielä yhtä helppoa kuin pölynimurin käynnistäminen. Voi vaimo parhaasi, jos sinulla vielä sellainen on.
Luulin että kuuluu opetukseen kun 5 vuotta sitten kun itse ajoin kortin, autokoulunopettajalla oli vaihto aina huoltoasemalla. Kerran tuntia odotellessani huomasin että opetti sen mua edellisen tytön tankkaamaan siinä ja ajattelin että itsellekin tulee jollain myöhemmällä tunnilla. No ei tullut vaan inssiin asti ilman mitään tankilla käymistä.