<^> Terhakat Terhot viikonloppuun <^>
Eilinen pino ylösalaisin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8978146&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (29)
Siis oon aivan järkyttynyt.. ostin lapsille vaihtelun vuoksi monivitamiinia (yleensä talvisin syödään kalanmaksaöljyä,mut päätin kokeilla noita herkkuja..) Tossa sitten äsken pyörittelin rasiaa ja katselin mitä se sisältää niin siinä on 18 eri vitamiinia JA 16 eri E-koodi ainetta! Ihan uskomatonta.. Kumpihan sitten on parempi hyöty vai haittasuhde..
Oon kyllä aikasemmin jo katellu noita aikusten vitskuja apteekissa että niissä on vaikka mitä lisäaineit yms.
Eli meidän lapset jatkaa kärsimystä ja syö vaan sitä tuttua ja turvallista kalanmaksaöljyä =)
Nyt jatkamaan touhuja :)
T:Isa taasen..
[color=darkviolet]En tiiä minkä merkkisiä oot ostanu, mut tabuja kai? No eni vei. Mites ois Sana-solia, se on nestemäistä ja siinä on A-, B-, C-, D- ja E-vitamiinia. Makeutettu sorbitolilla.
toivottamaan kaikille terhoille rauhallista ekaa adventtia!
(aloitin jo kerran, mihinköhän sekin aloitus hävisi...?)
Ja pikaisia paranemisia kaikille teille vatsataudin kourissa kamppaileville, ei voi olla kivaa tässä tilassa....:(
Viikonloppu taas ollut yhtä rumbaa, miehen tyttö ollut meillä ja kone yllätys yllätys varattuna k o k o ajan!
No ei se mitään, eilen meni 7-8 h jouluostoksilla eli oli aikalailla naatti olo illalla, makoilin ihan vapaaehtoisesti sohvalla koko illan....
Nyt on ainaski kaikkien lapsukaisten lahjat hankittu, niin siskon-ja veljenlasten, kummilasten, kaverin lapsen ja miehen tytön sekä tietysti miehen....
Loppuvuoden (!) keskityn joulukorttien ja laatikoiden tekoon, tärkeintä unohtamatta: vauvan odotukseen ja lepäämiseen!
Ekaa kertaa tänään kun supisteli monta kertaa peräkkäin kun yritin (huom!) käydä sauvakävelyllä, pysähdyinköhän 4 kertaa 2 km matkalla huilimaan.....
SULINA taisi kysellä kermakakun täytteeseen vinkkejä: itse pidän rahkasta, kuten joku muukin jo vinkkasi, tekee kermakakusta " vähemmän ällöttävän" ja raikkaan!
Laitan suhteessa noin puolet ja puolet kermavaahtoa ja rahkaa, sekä sitten maun mukaan esim. pakastemarjoja (vadelma sopii tosi hyvin, ja myös oma suosikkini puolukka, lapset vaan harvoin pitää niin kirpeistä!) tai sitten voi laittaa purkkiananasta, persikkaa ym. hedelmiä ja mausteeksi vaniljasokeria ja sokeria!
ISABELLUSKAn huolena on vauvan kääntyminen ja napanuoran pituus, olen itsekin miettinyt varsinkin nyt loppuraskaudessa juuri tuota napanuoran kietoutumista, olen kuullut että se voi olla aika yleistäkin, joskin harvoin on niin kietoutunut että olisi haittaa.
Pyydä että katsovat ultralla, eikö sieltä näkyisi tilanne? Varsinkin jos vauva on poikkitilassa niin silloinhan pääset ylim. ultraan ellei teilläpäin sitten ole neuvolassa ultraa!
Meillä kun pitää mennä ä-polille lähetteellä jos haluaa ultraan.
VAUVAN MYSSYISTÄ on myös ollut puhetta. Havahduin samaan kun moni muu että pitäähän lämmin myssy olla, kaikenlaisia fleece-juttuja löytyy, mutta sopivan kokoinen toppamyssy puuttuu!
Joten ostin eilen Prismasta Fredriksson-merkkisen toppamyssyn missä on pienet " korvat" (Nasu.malli tms) ja nyt mietinkin (ekaa lasta odottaen) että ostinko liian pienen? Oli kahta kokoa, 42 ja 44 ja otin sen 42!
Kertokaapa kokeneemmat että riittääkö tuo koko pariksi ekaksi kuukaudeksi vai menenkö suosiolla vaihtamaan isompaan? Kun ei ole mitään pikkupäätä mihin sitä testata....
Nyt painunkin ruuanlaittoon (eli spagetin keittoon, kastike on jo valmiina!) kun mies tuli kotiin ja vaihtoi kaasupullon täyteen kun just kaasu loppui kun sain spagetit veteen....!
Ens viikolla sitten ehtii taas enempi koneelle kun mieskin on iltavuorossa ja kone kokonaan minun!
Voikaahan hyvin & pidelkää vielä tovi polvia yhdessä!
Pupina & Möykky 34+2
ois sitte Jennan 2v syntymäpäivä,kakkua ostettii ja lahjanki hän saa huomenna vaik paremmin ne pidetää vasta 16.päivä..ja sitte mulla ois kysyttävää noista kestovaipoista kun mä en ole löytäny niitä yhtään mistään täältä tampereelta,että ne ketä käyttää semmosia nii mistä te ostatte niitä?
mansemamma ja vauva rv 35+4
[color=darkviolet]Mä kattelin kokoa 40 ja oisin ottanu sen tai pienemmänki, jos ois ollu. Siihen mihin ihastuin aiemmin oli kokoa 38/40 ja luulin sitä liian isoksi. Akan pipon koko oli yli 35 senttiä syntyissään ja ei pienimmästä päästä. Eli mun mielestä pitäs alle 40 kokosen riittää hyvin tammivauvalle.
( . ) peipi punkee niin, että ihan sattuu. Kai jotku kiinnikkeet antaa periksi tai nahka paukkuu ja venyy.
Saunan lämmitykseen kohta ja sit rasvaileen, etten ihan repee peipin potkuista.
Sunnuntai-iltaa! Täällä pitkästä aikaa, on taas kiirettä pitänyt. Lauantaina lähdettiin neljän hengen tyttöporukalla Tampereelle viettämään tyttöjen pikkujouluja, ja minä isomahaisimpana tietty kuskina. No, minulla ei ainakaan tuo noin parinsadan ajo suuntaansa vielä tee huonoa. Ja tulihan siellä kaupungillakin sitten vielä ajelua. Yövyttiin kylpylän sviitissä. Saavuttiin Tampereelle puolen päivän jälkeen eilen, ja aloitettiin lounaalla American diner' issa, ihana kanahampurilainen ja jälkkäriksi banana split jädeannos. IHme kyllä, pystyttiin tuon tankkauksen jälkeen kuitenkin shoppailla muutama tunti, ja ennen kuutta hotellille/kylpylälle. Siellä meillä ei ollut paljon aikaa, sillä jo seitsemäksi oli varattu taas keskustassa ravintola Franklyssa illalllinen (eikä ollut yhtään nälkä päivän tankkauksen jälkeen), ja sen jälkeen Stand up-komiikka show YO-talolla. Oli hauskoja juttuja, ja kun sieltä päästiin ennen yhtätoista, palattiinkin sitten sviittiimme rupattelemaan. Lapsiin ja raskauksiin puheenaiheet menivät, sillä meistä kolmella on noin parivuotiaat taaperot, ja yksi tähän asti lapseton kaverimme on nyt puolivälissä raskaana, eli kaksi masukasta siis yhteensä oli porukassamme.
AAmulla kävimme saunassa ja tankkaamassa aamupalan, ja sitten auton nokka kohti pk-seutua. Ideaparkin kohdalla oli aivan järkyttävät jonot motarillakin, jo pari km ennen ideaparkin liittymää. Oli jotain puoli yksi, ja ihmiset varmaan ajattelivat, että sunnuntai on hyvä päivä mennä, kun on jo pari päivää ollut auki.. TAisi olla ruuhkaisin päivä. Poliisitkin olivat siellä ohjaamassa. Veikkaan, että monet Helsinkiin matkaavat jonottivat turhaan tuolla kaistalla, kun jonot siinä kohtaa seisoivat, mutta vasenta kaistaa kuitenkin sai ajettua ihan hyvin. Helsingin suunnasta joku oli täräyttänyt poliisiauton kylkeen;)
Yllättävän hyvä olo tämän aktiiviviikonlopun jäljiltä, paitsi flunssa tuntuu nyt pukkaavan päälle. Täällä moni raasu on joutunut kärsimään vatsataudista. Eli jos saisin valita, niin mieluummin vaikka nyt flunssa;)
Mary, miten korkea sinulla oli tuo verenpaine? Minulla oli loppuviikosta tosi kova päänsärky, ja kävin sitten huvikseen työterveysasemalla mittauttamassa verenpaineen, ja alapaine olikin noussut aika tavalla ylemmäksi kuin normaalisti. Lukemat 120/95. Alapaine on jo " Hälytysrajan" yli, mutta kuulemma lievä ylitys. Mutta minun normialapaineeseen verraten korkea, sillä lukema on ollut tähän saakka noin 60, max 70. Olen nyt mittaillut, ja nyt pysyy siinä 85 hujakoilla tuo alapaine. Sain terveysasemalta siis mittarin lainaan. Tosin osui tämä aktiiviviikonloppukin tähän, eli ei ole ehtinyt kokeilla,mitä lepo vaikuttaisi. Toisaalta juuri kun mittasin, oli taas yläpaine laskenut, reilusti alle normaalini, eli 105, ja alapaine oli 85..pian ne on varmaan samat...
t.Meku rv 33 tasan
Kiitos avusta, eli kun tuo 42 koko oli pienin minkä löysin niin pidän sen, tuleehan alle kuiteski kypärämyssy!
On niin vaikeeta kuvitella se pikku pää sinne myssyn sisään, vaikka kaikki näyttää niiiiin pieneltä niin kaipa se totuus sitten selviää kun huomaa kuinka pieni se vauvelikin aluksi on!
Ja ultrassa meidän vauvelin pään mitta on ollut n. 5 pv isompi viikkoihin nähden eli ei kai sieltä ihan minipää oo tulossa!
Mukavaa illanjatkoa!
Pupina
Siispä ei juuri asiaa, vaikka olenkin taas viettänyt monta päivää hiljaiseloa näin pinoutumisen suhteen.
( . ) Suuri ja mahtava. Vauvan liikkeet hieman vähentyneet, liekö tila loppumassa?! Maha painaa jo kovasti ja välillä tekee kipeää edelleen häpyluun alueella. Etenkin jos kovasti touhuaa, niin supistelemaan rupeaa, joten tämä terho ei ole ollut kovin touhukas =)
Huomenna olisi NKL:lla synnytystapa-arvio, joka melkoisesti jännittää. Etenkin kun mies ei saanut töistä hommattua vapaata, kun muut olivat jo ehtineet ottaa pekkasia tms. Eli yksin menen ja siksikin hieman jänskättää, mutta oikeastaan hyvällä tavalla. Saanhan taas nähdä pikkuisen ja selventäähän tuo hieman jatkokuvioita. Eli saanko rauhassa odotella synnytyksen käynnistymistä vai mennäänkö suoraan sektioon.
SyntymäpäiväG: Pikkukakkosen laskettu aika on 31.12. mutta toivoisin, että vaaveli menisi edes päivällä yliaikaiseksi eli sain oikeasti tammivauvan. Saas nähdä, en oikeastaan osaa sanoa tarkkaa päivää.
Hassua tosiaan, että pian jo ensimmäiset alkavat lunastamaan " palkintojaan" eli ekat vauvat näkevät päivänvalon. Itsellänikin voi olla nyytti kainalossa 2-6 viikon sisällä!
Mukavaa viikkoa kaikille terhoille! Yritän huomenna ehtiä tulla kertomaan sta:n " tuomion =)
Noopu ja pikkukakkonen rv 36!
On se hyvä että lueskelen teiän juttuja,kun en oo ollenkaan edes ajatellu että tietenkin vois vauvalle hatunkin käydä ostamas ennen synnytystä :D Haalarit ja muita vaatteita on tullu tohon kasa odottamaan kun kaikki haluaa jotain tuoda. Pitäsköhän oikein perehtyä tähän hommaan ja tehdä lista siitä mitä pitää vielä hankkia ennen synnytystä..
Toisaalta taas oon vakaasti päättäny että vasta ens vuonna synnytän joten sen takia ei kiirettä varusteilla oo,seison sitten vaikka päälläni ja jalat ristissä jos tilanne sitä vaatii.. Aamupäivä meni tänään täälläkin supistellessa,ja toivoin heti että josko se pikkunen kääntymään alkais :)
Uutena vuotena meillä on perinteenä mennä suht ajoissa miehen isän luo ampumaan raketteja lasten kanssa,tinojen valamista ja nakkia ja perunasalaattia ja saunomaan ja sit kotiin laittamaan tytöt nukkumaan (yleensä viimeistään kymmeneltä) on sit saatettu miehen kanssa uuden vuoden maljat juoda mutta eipä sen enempää,eli perinteisesti tänäkin vuonna juhlitaan..Olishan se tietty kiva ylläri lähteä sit synnyttämään heti ekaks päiväksi lasta =)
Nyt jos menis vaikka tekemään jotain,on ollu laiska sunnuntai ja kaikki hujan hajan kämpässä,huomaa heti jos ei tee mitään niin alkaa nukuttamaan ja yritän nyt pysyä loppupäivän hereillä.
T:Isa ja masukki 33 =)