Paljonko on hyvä eläke?
Paljonko voi suunnilleen odottaa saavansa eläkettä, jos on ollut ikänsä töissä ja saanut hyvää palkkaa, vaikka sellaisen 7.000
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin oikeasti tietää, paljonko saisin eläkettä.. alkaa voimat loppua työelämässä. Ap, N57
Me emme sitä tiedä. turhaa täällä kyselet. MUTTA, meeppä Kevan sivuille, eläkelaskurit. Sieltä näet tarkat, ajantasaiset tiedot eläkkeesi määrästä, sekä eläkeiästäsi. Alin eläkeikä sun ikäiselle on n. 66-67v
tietämättömille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin oikeasti tietää, paljonko saisin eläkettä.. alkaa voimat loppua työelämässä. Ap, N57
Me emme sitä tiedä. turhaa täällä kyselet. MUTTA, meeppä Kevan sivuille, eläkelaskurit. Sieltä näet tarkat, ajantasaiset tiedot eläkkeesi määrästä, sekä eläkeiästäsi. Alin eläkeikä sun ikäiselle on n. 66-67v
Keva, tai mikä sitten lieneekään eläkeyhtiösi.
Ökyeläkkeiden verotusta pitäisi korottaa.
Suomessa ei ole eläkekattoa joten suurimmissa eläkkeissä oikeudenmukainen vero olisi 80%.
Ollut eläkkeellä 3vuotta.Tein töitä yli 40vuotta.Eläkkeeni 2455e brutto
Sinullanhan hyvä eläke.Itselläni vain 1611euroo
Olin niin kauan lasten kanssa kotona,niin tuleva eläkkeeni ei kyllä ole kummoinen.
60 donaa / kk, just ja just riittää.
Eläkepaperin mukaan eläkkeeni tulee olemaan 1000 e. Siitä varmaan verot pois. On vähän säästöjä mutta kun nyt olen työtön niin joudun kirjaimellisesti syömään niitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään esim omaa kokemusta, paljoko kohtuullisen hyväpalkkainen saa eläkettä?
Tai tietoa, miten sen voisin laskea? Onko eläke esim puolet tai kaksi kolmasosaa palkasta?
Mun miehen brutto 7800€ ja laskennallinen eläkearvio n 3800€ brutto
Hei
Mun vuositulot olivat pitkän aikaa 60-80 t€ ja viimeiset 5 vuotta 105-120 t€. Eläkekertymäni on tällä hetkellä n. 3 900 €/kk ja jos jatkan työntekoa eläkeikääni (65 v) nykyisellä ansiotasolla tulee eläkkeeni olemaan n. 4 700 €/kk.
Sijoitusasuntoja kivasti pk seudulla. Niillä tuloilla pärjätään
Eikös se hyvä tai ainakin huippueläkkeen raja ole määritelty jo ja ole sen 47000e/ vuosi (3917e / kk.) , siinä kohtaa tulee solidaarisuusvero (lisävero 5,85%), jonka jotkut "viisaat" ovat määränneet. Itsellä tuo raja menee yli seuraavassa korotuksessa, kun sitä ei ole inflaatiokorjattu vuosikausiin. Lopputuloksena Joo, varmaan on ns. hyvä eläke, mutta käteen jää isosta korotuksesta huolimatta vähemmän kuin tänä vuonna kun verot omalta osaltani nousee 29,5% johonkin 35,3 tms. riippuen miten hyvinvointialueen verotus mahdollisesti myös nousee.
Voi voi kun jää ja enemmänkin jää käteen
Minulla työuraa katkotta 35 v, pari ylimääräistä työvuotta eläkeiän n. 65 v ja nostin pari vuotta puolikas eläkettä, jolloin tulot 8200 e/kk. Nyt eläke n. 4000 e ja nettona n. 3000 e. Oikein hyvin pärjää, mutta eläkeiässä kannattaa olla velaton ja asua omistusasunnossa. Olen hyväosainen, mutta maksoin yhteiskunnan menoja veroina pitkän ajan kohtalaisen hyvästä palkasta, joten kaikki on ansaittua.
15 000 eur/kk. Kannattaa tehdä töitä niin saa eläkettä. Elämäntapa työttömille ei eläkettä pitäisi maksaa vaan tarjota eutanasiaa.
Teillä on ollut hyvät liksat.
Itse tienasin pitkään n 3450e brutto mutta jouduin sairauslomalle ja 1/2 tk eläkkeelle 6v sitten. Bruttoeläkkeeni on vain 2100e, netto 1677e