Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako mahdollinen työttömyys?

Vierailija
02.05.2023 |

Olen 52 enkä ole koskaan ollut työttömänä, samassa työpaikassakin 25 vuotta (toimistotyö), on mahdollista että täälläkin alkavat yt:t ja mistä sitä tietää vaikka saisi lähtöpassit. Työttömyys ahdistaisi kyllä, toki rahallisesti myös mutta varsinkin sosiaalisesti, työkaverit ovat melkein kuin omaa perhettä ja joka aamu on mukava lähteä töihin, hirvittää että se kaikki loppuisi ehkä jo pian.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi kouluttautua jos jää työttömäksi hoitoalalle, kaikki työllistyvät ikään katsomatta.

Vierailija
2/8 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen varhaiskasvatuksen opettaja. En kylläkään tee nyt sitä työtä, mutta jos saisin nykyisestä työstä lähtöpassit, niin uskoisin työllistyväni heti johonkin päiväkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Olen kokenut useamman pudotuksen. Ensimmäisellä kerralla lähes 100 000 euron vuosituloilta useiksi vuosiksi tuille ja lopulta myös toimeentulotuen asiakkaaksi. Tuo oli melkoinen aikakausi, mutta tuona aikana huomasi, mikä elämässä oikeasti on tärkeää. Tuosta viisastuneena olen pysytellyt lähempänä maan pintaa ja pudotus on ollut huomattavasti pienempi ja helpompi.

Vierailija
4/8 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi kouluttautua jos jää työttömäksi hoitoalalle, kaikki työllistyvät ikään katsomatta.

No hehheh.

Vierailija
5/8 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen 46v ja matalasti koulutettu kaupan täti joten kaikkien uhkakuvien mukaan tekoälyn pitäisi tehdä minut työttömäksi lähitulevaisuudessa. En usko työllistyväni enää jos/kun jään työttömäksi koska hoitotyöhön en rupea.

Olen kuitenkin niin väsynyt ja veetuuntunut työhöni että haaveilen salaa työttömyydestä.

Vierailija
6/8 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa 2023 oli Suomessa 203400 avointa työpaikkaa. Että ,jos töitä haluaa tehdä ,niin varmasti saa tehdä. Esteenä on tietty Suomen maan roimat tuet.

Vierailija
7/8 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää työttömyyttä, todennäköisesti työt voivat loppuvat mulla parin kolmen vuoden sisällä ja se on täysin ok, kun silloin ikääkin lähemmäs 50v ja olen valmis jäämään töistä kokonaan pois, enkä aio enää hakea uusia töitä tai kouluttautua enää. Olen ikäni tehnyt töitä ja se riittää mulle nyt.

Vierailija
8/8 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin ja sitten jäin 22 vuoden työuran jälkeen työttömäksi ja se jatkuu nyt kolmatta vuotta, nyt pelkään että joudun töihin, olen rakastanut tätä vapautta, inhoan ihmisiä ja ahdistaa ajatuskin uusista työkavereista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi