Tori.fi, onko teillä muilla tänä keväänä mennyt tavara kaupaksi?
Myyn vain erittäin hyväkuntoista tai käyttämätöntä ja hinnat vähemmän kuin mitä muut näyttää pyytävän samoista. Nouto Pk-seudulta tai postitankin kyllä. Kaiken pitäisi olla siis kunnossa. Silti kauppa ei käy yhtään. Vielä pari vuotta sitten sain kaiken myytyä nopeasti.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihmetellyt ihan samaa! Myyn vaatteissa vain hyviä merkkejä, mm. ByPias, Gant ym. ja muissa tuotteissa joko uudenveroisia tai avaamattomia pakkauksia, mutta kauppa ei käy! Minä olisin luullut, että inflaation myötä juuri esim Torin kauppa kävisi, mutta ei?
Miksi ihmeessä sulla on avaaattomia pakkauksia myynnissä? Siis miksi olet ostanut jotain ja sitten et edes ole avannut pakettia? Jos et edes itse ole vaivautunut avaamaan tuotteen pakkausta, niin tuskinpa se tuote muitakaan kiinnostaa, jos se ei edes itseäsi kiinnosta. Lisäksi olen alkanut epäillä että suurin osa näistä avaamattomista pakkauksista niin torissa kuin kirppiksilläkin on jostain varastettuja, joten jätän usein sen takia ne ostamatta. Itse en kyllä pidä ByPias tai Gant mitenkään hyvinä merkkeinä, ihan peruskamaa mitä täällä ainakin myydään ihan tavan kirppiksellä muutamalla eurolla.
Olen saanut lahjaksi esim parempia pussilakanoita (kaupan hinta päälle 100e) joita en halua itse käyttää, näitä esimerkiksi myyn puolella hintaan avaamattomissa pakkauksissaan. Työpaikan kautta sain myös esim Pentikin sisustusjuttuja, en käytä näitäkään itse, joten myyn puolella hintaa eteenpäin. Nämä nyt tyypillisimpiä esimerkkejä, joskus joku omakin heräteostos on saattanut olla mukana.
ByPiasin mekot ovat sen verran hintavia, että en usko kenenkään myyvän niitä lähes käyttämättömässä kunnossa parilla eurolla missään.
Vaihtelee, välillä menee jotain tosi kivastikin, välillä ihan kuollutta. Suurin osa tavaroista myyty lähetyksellä, ja kulut varmaan osalle porukkaa liian kovat. Itse myynyt ja ostanut Torilta nyt 12 vuoden ajan jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihmetellyt ihan samaa! Myyn vaatteissa vain hyviä merkkejä, mm. ByPias, Gant ym. ja muissa tuotteissa joko uudenveroisia tai avaamattomia pakkauksia, mutta kauppa ei käy! Minä olisin luullut, että inflaation myötä juuri esim Torin kauppa kävisi, mutta ei?
Miksi ihmeessä sulla on avaaattomia pakkauksia myynnissä? Siis miksi olet ostanut jotain ja sitten et edes ole avannut pakettia? Jos et edes itse ole vaivautunut avaamaan tuotteen pakkausta, niin tuskinpa se tuote muitakaan kiinnostaa, jos se ei edes itseäsi kiinnosta. Lisäksi olen alkanut epäillä että suurin osa näistä avaamattomista pakkauksista niin torissa kuin kirppiksilläkin on jostain varastettuja, joten jätän usein sen takia ne ostamatta. Itse en kyllä pidä ByPias tai Gant mitenkään hyvinä merkkeinä, ihan peruskamaa mitä täällä ainakin myydään ihan tavan kirppiksellä muutamalla eurolla.
Olen eri kuin tuo jolle kommentoit mutta minäkin myyn paljon uutta ja avaamtonta. Eräs sukulainen ostaa usein kysymättä lahjaksi meille väärän kokoista vaatetta, lakanaa jne. Tilailee nettikaupoista joihin ei voi palauttaa. En tee mitään tuplakokoisen peiton pussilakanalla tai kahta kokoa liian pienellä lasten vaatteella. Myyn sitten torissa.
Totahan minä en ymmärrä kun otetaan vastaan väärän kokoiset ja sopimattomat. Sehän on sen sukulaisen ongelma, jos ostaa eikä sovi ja ei voi palauttaa. Itse en nurkkiini riesaksi ottaisi sitä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kuin tuo jolle kommentoit mutta minäkin myyn paljon uutta ja avaamtonta. Eräs sukulainen ostaa usein kysymättä lahjaksi meille väärän kokoista vaatetta, lakanaa jne. Tilailee nettikaupoista joihin ei voi palauttaa. En tee mitään tuplakokoisen peiton pussilakanalla tai kahta kokoa liian pienellä lasten vaatteella. Myyn sitten torissa.
Totahan minä en ymmärrä kun otetaan vastaan väärän kokoiset ja sopimattomat. Sehän on sen sukulaisen ongelma, jos ostaa eikä sovi ja ei voi palauttaa. Itse en nurkkiini riesaksi ottaisi sitä tavaraa.
Minä puolestani en kuuna päivänä kehtaisi antaa kenellekään koskaan lahjapakettia takaisin käteen, että ei kiitos, ei ole sopiva tms. En ikinä. Sanon kyllä tutuille ja sukulaisille ettei toivota mitään lahoja yhteisiin juhlanviettoihin tms, mutta jos joku siitä huolimatta jotain antaa, en varmasti ole ottamatta vastaan.
Joo ei kauppa käy. Porukka muuttunut varovaiseksi. Kohta ollaan 90-luvulla ja 30-luvulla samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuotteet menee kaupaks maks.24h ajassa. Jos ei mee, pyytää liikaa.
Juuri näin. Oikein hinnoiteltu tavara menee kaupaksi välittömästi eikä ilmoitus ehdi kuin käväistä torissa kääntymässä.
Kaikki ne ilmoitukset joista ap haarukoi sen "mitä muut pyytävät vastaavasta"-lukeman ovat niin ylihinnoiteltuja että ne roikkuvat torissa hamaan tappiin.
Eikä nyt puhuta mistään 10-20% ylihinnasta vaan romut maksavat 3-4 kertaa enemmän kuin millä kauppa kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Onkohan ihmisillä vähemmän rahaa käytettävissään?
On varmaan. Mutta eikö sen pitäisi lisätä ostamista torista eikä kaupasta kun torista saa pienemmällä rahalla?
Ap
Suomalainen on sellainen, että se haluaa "täysin uutta vastaavan" pilkkahintaan. Esim. pelikonsoli maksaa uutena 500e, niin avaamaton pakkaus on saatava 200 eurolla, muuten mennään hakemaan se uusi ja maksetaan ittensä kippeiks.
Esim. pelikonsoli maksaa uutena 500e, niin avaamaton pakkaus on saatava 200 eurolla
Onhan tuokin 200€ enemmän kuin omakustannushintasi.
Varastetun tavaran markkinoilla viisi kymppiäkin on normaalisti aika kova hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani en kuuna päivänä kehtaisi antaa kenellekään koskaan lahjapakettia takaisin käteen, että ei kiitos, ei ole sopiva tms. En ikinä. Sanon kyllä tutuille ja sukulaisille ettei toivota mitään lahoja yhteisiin juhlanviettoihin tms, mutta jos joku siitä huolimatta jotain antaa, en varmasti ole ottamatta vastaan.
No tuo edellinen vastaaja kirjoitti, että sukulainen USEIN ostaa sitä väärää ja pientä. Jotenkin ajattelen että anoppi/mummi kyseessä. Sehän on kun sama ihminen tuo jatkuvasti epäsopivaa, niin pitäisi se joskus osata sanoa: Hei, että varmaan tarkotat hyvää, mutta... jne jne.
Mutta toisaalta, jos itselle ei tuota vaivaa ja harmia myydä niitä, että saa hyvät rahat, niin mikäs siinä.
Itse olen saanut väärän kokoiset vaatteet ja ilmoitin siitä, että ei sovi päälle. Vaihtaminen sopivaan onnistui. Vai pitäskö se vaan hymyssä suin aina ottaa 2 kokoa liian pienet kengät ja housut vastaan ja vaan jatkaa hymyilyä?
Ihan pysähtynyt kaupankäynti torissa tänä vuonna. Alkuvuodesta meni jotain mutta nyt pari kuukautta eikä yhtään kauppaa. Yksi pyysi että toisin 40 km päähän mutta eipä se julkisilla kannata kuskata, eikä millään muullakaan.
Lisäksi torilla on jo niin järkyttävän huono maine ettei tahdo rehellinenkään enää kehdata myydä mitään. Vaikka olen tunnistautunut.
En ymmärrä miksi ihmiset ei osta huutonetistä joka on paljon turvallisempi, noutokin onnistuu ihan samalla tavalla jos haluaa.
Voisko joku ostaja tähän kertoa miksi ei sieltä osta? Siellä on niin helppoa se ilmoittelukin kun voit itse muokata ja vastata julkisesti kysymyksiin ja omiin tietoihin voi laittaa kaikkia ilmoituksia koskevia tietoja vaikka esim mitä kautta lähettää ja miten toimii lähetyksen ja maksun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Myyn vaatteissa vain hyviä merkkejä, mm. ByPias, Gant ym. ja muissa tuotteissa joko uudenveroisia tai avaamattomia pakkauksia
Kato kun ajat ovat niin huonot että Torin perinteinen asiakaskunta joutuu nykyään varastamaan itse ne avaamattomassa paketissa olevat Gantin vaatteet eikä voi enää maksaa sinulle tästä palvelusta.
Kierto hidastunut, raha on tiukassa. Olen siis myyjän roolissa liikkeeellä.
Köyhät huutaa varastetuksi tuotteita joissa hintalappu. Itsellään heillä on kaikki ostettu kirppareilta tai varastettu.
Vierailija kirjoitti:
Eli varatettua?
Kun tulevaisuus on epäselvä niin ei osteta mitään
Parempi on säästää
Kaikkien työt on vaakalaudalla
Heikosti käy kauppa torissa, ellei ihan pilkkahintaan myy. Huuto.netissä taas ei mene tavara kaupaksi mihinkään hintaan.
Kaffebulla kirjoitti:
Onkohan ihmisillä vähemmän rahaa käytettävissään?
No ku suomalaiset ovat jakautuneet kahteen porukkaan: heihin, jotka ostavat vain uutta ja heihin, joilla ei ole varaa ostaa mitään.
Olen myynyt paljonkin tavaraa, jopa annetaan osastolta.
Ap, mitä myyt?
Mä olen ostanut tänäkin keväänä mutta vain kodin tarvikkeita.
Vaatteita on hankala ostaa yksityiseltä sillä pelkkä koko ei kerro mitään vaatteen istuvuudesta ja sovittaminen on hankalaa yksityiskodissa, jos se nyt käy päinsä ollenkaan.
En mä ainakaan lähde kenenkään kotiin sovittamaan yhtä vaatetta: jos se ei käy, reissu oli aivan turha. Vaatetta saa kaupasta niin paljon helpommalla ja on takuulla priimaa. Monen mielestä haaroista hiutuneet farkut on "ihan uuden veroiset" kun on ne nyt kumminkin levikset.