Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En sovi pelkojeni takia mihinkään työhön

Vierailija
02.05.2023 |

Ei ole mitään sellaista hommaa missä ei olisi virheen tai jonkun vaaran mahdollisuutta. Vai onko?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkitys ja psykoterapia kuntoon jos oot tosissas ilman rahaa on aika kurjaa jos joudut yhteiskunnan tuilla pärjäämään

Vierailija
2/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näitä helpoimmista helpoimpia duuneja nyt on. Hyllyttäjä, tiskaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa. Kai olet jo psykoterapian piirissä? Jos et vielä, hae apua pian. Aloita vaikka terveyskeskuslääkäristä- 

Vierailija
4/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sovi minäkään. On skitsofrenia ja olen ihmispelkoinen.

Vierailija
5/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki apuluokkalaiset ja erityisoppilaat ovat löytäneet duunia.  Kyllä sinäkin - tsemppiä matkaan. 

Eivät todellakaan ole kaikki. Älä valehtele.

Vierailija
6/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on nykyisin vaikeaa. Ei siellä pysy kaikki terveetkään kyydissä.

Vierailija
7/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä näitä helpoimmista helpoimpia duuneja nyt on. Hyllyttäjä, tiskaaja

Tiskaajana voi saada palovammoja tai pesuaineroiskeita silmiin tai iholle. Lisäksi minulla on atooppinen iho, joka menee todella huonoon kuntoon muhiessaan kumihanskojen sisällä. Hyllyttäjän työssäkin on varmasti jotain vaaroja, ainakin asiakkaat, jotka tulevat kysymään vaikka ei tiedä mistään mitään.

Ap

Vierailija
8/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa. Kai olet jo psykoterapian piirissä? Jos et vielä, hae apua pian. Aloita vaikka terveyskeskuslääkäristä- 

Minulle piti tehdä joku lausunto kelan korvaamaa terapiaa varten, mutta unohtivat ilmeisesti koko asian. Ehdin jo etsiä terapeuttejakin, mutta kenelläkään ei ollut aikaa tai sitten eivät edes vastanneet mun kyselyihin. En tosin tiedä onko mulla edes varaa mihinkään terapioihin.

Ap

Vierailija
9/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämä on nykyisin vaikeaa. Ei siellä pysy kaikki terveetkään kyydissä.

Vierailija
10/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on samanlaisia vaaroja kuin työpaikalla. Olet varjeltunut tähänkin asti, joten ei hätää. 

Vierailija
11/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekevät virheitä.

Vierailija
12/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:--D

Vierailija
13/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy leipuriksi. Sen, mikä menee pieleen, leipuri paikkaa kermalla.

Vierailija
14/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkoja kohti kuuluu mennä. Valitse peloista se pienin ja aloita siitä, vaikka porrassiivoojana.

Vierailija
15/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko sulla ocd?

Vierailija
16/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja tai ohjaaja. Jos tulee isompia virheitä, ne tulevat ilmi vasta, kun olet eläkkeellä.

Vierailija
17/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä. Kylläpä  ne soittelevat, jos tullee isompi pilikkuvirhe.

Vierailija
18/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee välillä virheitä ja kannattaa miettiä mitkä vaarat ovat todennäköisiä ja mitkä eivät. Toki on konkreettisia vaaroja, kuten ilman turvavaljaita useiden metrien korkeudessa kiipeily ja sitten on vaaroja, jotka ovat epätodennäköisiä tai epäolennaisia ja joilla ei ole juurikaan merkitystä.

Virhe ei sinällään ole vaarallinen tai kohtalokas (no riippuu virheestä), enemmän määrittää se annetaanko virheitä tehdä vai vaaditaanko täydellisyyttä. Jälkimmäiseen et pysty vaikuttamaan, koska kyse on muiden suhtautumisesta, mutta omaan asenteeseen pystyt. Okei teit virheen. Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua? Kuoliko joku? Kuolitko sinä? Aiheutuiko jollekulle fyysinen elämää rajoittava vamma? Se ratkaisee nousetko virheen jälkeen ylös ja jatkat elämää vai syyllistätkö tai annatko muiden yyllistää sinua virheestä loputtomiin.

Kunhan muistat, että jokainen on maksanut oppirahansa ja virheetömyyttä ei ole olemassa. Sinnikkyydellä pääsee pitkälle, ellet alistu siihen, että virheiden pelossa tyytyisit johonkin mikä ei anna sinulle onnistumisen kokemuksia. Tyytyminen ja peloille alistuminen ei ole ratkaisu vaan pelkojen voittaminen ja niistä huolimatta uskaltaminen.

Vierailija
19/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin epävarmuudesta. Pelkään, etten ole riittävän hyvä johonkin työhön, vaikka toinen ääni sanoo, että voin olla parempi kuin monet muut. Olen pärjännyt koulussa, lukenut ylioppilaaksi ja suorittanut AMK-tutkinnon. En vain luota itseeni. Lukioaikana sairastuin eikä oireille löytynyt kunnollista syytä, en tiedä johtuiko psyykkisistä tekijöistä, lapsuuden aiheuttamista traumoista ja/tai traumaperäisestä stressireaktiosta. Lukiossa minulla ei ollut juurikaan kavereita ja paritöissä olin se, jolla ei ollut paria. Liekö lisännyt epävarmuuttani, vaikka tottakai tiedostan etten voi syyttää asiasta pelkästään itseäni. 🥺

Vierailija
20/110 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Arkistonhoitaja: se on se, minne kaikki paperit päätyvät.

-Patologi. Potilas on jo kuollut. 

Aihe on vakava, mutta halusin tuoda vähän huumoria päivääsi :)