Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin kanssa laihduttaminen?

Kun toinen onnistuu ja toinen ei....
02.05.2023 |

Onko teille tullut eteen tilannetta, että olette ystävän kanssa yhdessä intoilleet ja ponnistelleet laihtumisyrityksessä ja sitten käy niin, että toinen laihtuu ja toisella alkuinnostus lopahtaa ja kilot karkaavat korkoineen takaisin?
Haluaisin vertaistukea (olen itse se onnistunut osapuli) ja etenkin kaipaan mietteitä ja ajatuksia teiltä epäonnistuneilta.
Minua vaivaa, miksi ystäväni ei enää pidä yhteyttä ja siksi kuulisin mielelläni teidän ajatuksia omista tilanteistanne.
Ystäväni ei ole koskaan ollut kateellinen luonne, päinvastoin hän oli iloinen saavutuksistani, mutta ymmärrän, että kun hänen oma elämäntilanteensa ei ollut niin otollinen elämäntapamuutokseen, niin laihdutuksesta puhuminen on varmaan rasittavaa ja häntä masentaa oma lihomisensa. Tiedän miten toivotonta ja turhauttavaa jojoilu on ja siksi olen parhaani mukaan koettanut olla henkisenä tukena. En ole hehkuttanut ja ilakoinut tms. vaan yritin puhua kaikesta muusta, mutta ystäväni ei enää pidä yhteyttä.
Kertokaa miten teillä normaaleilla ihmisillä on käynyt. (Unohdetaan kaikki kiihkoilijat, jotka pyllistelevät kuntosalilla selfieissä ja puhuvat koko ajan itsestään ja rasvaprosenteistaan jne.)
Ystäväni kanssa olemme ihan tavallisia keski-ikäisiä tuulipukumammoja kotoiluharrastuksinemme.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus on kokolailla yksityisasia. Ikävää jos ystävyys siihen loppuu.

Vierailija
2/7 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vastaavaa kokemusta. Ystäväni kyllä on laihduttanut huomattavasti, mutta teki sen ns. kertomatta ja yksin. Minä olen se herkkuper5e jolla selkärangan tilalla on kastemato. Olen iloinen hänen puolestaan ja toivon saavani elämäni rauhoittumaan niin, että elämänmuutos olisi helpompi aloittaa osio kerrallaan (mm. nukkuminen kuntoon jne).

Nyt töitä, stressiä jne paljon joten pää on kuormittuneessa tilassa muutenkin. Pieniä helppoja muutoksia olen toki tehnyt, jotka ovat pysyneet, mutta ei vielä pelasta kokonaisuutta, estää onneksi tilannetta pahenemista.

Joskus aikaan painonvartijoiden, aloin käymään siellä työkaverini kanssa (silloin olin vain hiukan yli normipainon). Ei ollut positiivinen kokemus tämä. Johtui siitä, että töissä joka suupala kytättiin ja kerrottiin "tiedätkö, että noi kuluttaa pisteitä niin ja niin paljon". Laihduin ohjelman avulla, mutta vastaavaa ruokapoliisin jatkuvaa arvostelua ja kommentointia syömiseen liittyen en todellakaan enää ikinä halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ystäväni laihdutti ns. "salaa". Vuosikausia olimme yrittäneet yhdessä, aina aloitettiin tammikuussa ja keväällä ja elokuussa jne.

Ilmeisesti minä olin se riippakivi ja tuhontie, koskapa yhtäkkiä lakkasi pitämästä yhteyttä ja seuraavan kerran kun nähtiin reilun puolen vuoden päästä, niin oli n. 20kg laihempi!!!

Tunsin oloni ensin aivan petetyksi! Mutta asiaa mietittyäni tajusin.

Vierailija
4/7 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/7 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus. Ei mulla muuta.

Siis kaveria kismii kun ei itse pysty samaan.

Sama juttu lapsettomien kanssa, kun kaveri lisääntyy ja kykenee normaaliin äitiyteen, niin se oma vajavaisuus ahdistaa niin paljon, että ei halua nähdä toisen onnea.

Vierailija
6/7 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota työporukoilla yritetty, mutta yleensä vesittyy sitten koko porukalla, kun ne pari ensimmäistä lyö homman taas kerran läskiksi.

Yks laihtu sitten enemmän ja muut oli heti nälvimässä ja houkuttelemassa takaisin paheiden polulle. Mua ei liikuttanu suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
7/7 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan kaveri ei oikein tykännyt kun laihduin. Se itse ei jaksanut ja nyt valittaa, että minusta on tullut ärsyttävä, kun syön terveellisesti ja käyn lenkillä. Ennen sentään löhöttiin keskenään katsomassa elokuvia ja ahmimassa mättöruokaa ja karkkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän