Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moneenko työpaikkaan sinun oli haettava ennen töiden saantia?

Vierailija
01.05.2023 |

Jos siis olet töissä. Myös palkkausvuoden maininta olisi hyvä. Haluan hallita omia odotuksia ja toiveikkuutta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta, n. 1200 hakemusta/vuosi.

Vierailija
2/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2001 kuukausi tai saattoi olla ekakin paikka, kun hain ihan hanttihommaa. Parissa kuukaudessa ylenin pari palkkaluokkaa ja tilalleni palkattiin toinen ja jatkoin ylemmässä hommassa. 2006 jouduin hakemaan töitä noin puoli vuotta, aina palkattiin hakemiini töihin mies. Olin silloin töissä, jossa en viihtynyt. Kun sitten 2006 vaihdoin työnantajaa, olen jatkanut siellä siitä asti, vaikkenyhtään tykkää hommasta, koska palkka on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks kertaa soitettu kotoa, kun huhu "mestarikerholla" on kiertänyt, että kohta se on vapaana.

Eli nolla hakemusta ja kolme työpaikkaa viimosen 12v aikana.

Vierailija
4/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työtön. Hain yhteen paikkaan ja sain työpaikan.

Vierailija
5/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muistaakseni neljässä haastattelussa ennenkun sain ekan työpaikan. Tämä oli jenkeissä eikä ollut työviisumia. Opt eli vuoden työlupa minulla oli osana f-1 viisumia.

Suomessa hain sitten myöhemmin kun tulin takaisin kahteen paikkaan ennenkun tärppäsi. Paska palkka oli.

Elektroniikkaa/it-ala.

Vierailija
6/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiin valmistuttuani en ole koskaan joutunut hakemaan töitä, vaan minua on aina pyydetty töihin.

Vierailija
7/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana (nyt olen 45v., töissä olen ollut 17 vuotiaasta) hakenut kolmea työpaikkaa, ja olen ollut töissä yhdeksässä tai kymmenessä paikassa. Kaikkiin muihin kuin noihin kolmeen minua on pyydetty. Viimeeksi olen hakenut töitä vuonna 1999. Nyt olisi taas mahdollista vaihtaa paikkaa, mutta näin "vanhemmiten" en enää ihan niin herkästi lähde vaihtamaan kuin nuorempana.

Vierailija
8/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin muistaakseni neljässä haastattelussa ennenkun sain ekan työpaikan. Tämä oli jenkeissä eikä ollut työviisumia. Opt eli vuoden työlupa minulla oli osana f-1 viisumia.

Suomessa hain sitten myöhemmin kun tulin takaisin kahteen paikkaan ennenkun tärppäsi. Paska palkka oli.

Elektroniikkaa/it-ala.

Vuodet tuossa noissa oli 2000 ja 2004.

Vierailija
9/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi varmaan viitisen työhakemusta ehdin täyttää, ennen kuin sain kutsun haastetteluun ja siitä paikan. Jäin työttömäksi juuri ennen äitiyslomaa ja lapsi oli vuoden, ennen kuin aloitin työnhaun. Noin kuukausi taisi mennä työnhaun aloittamisesta haastatteluun. Muista paikoista ei kuulunut mitään.

Vierailija
10/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi varmaan viitisen työhakemusta ehdin täyttää, ennen kuin sain kutsun haastetteluun ja siitä paikan. Jäin työttömäksi juuri ennen äitiyslomaa ja lapsi oli vuoden, ennen kuin aloitin työnhaun. Noin kuukausi taisi mennä työnhaun aloittamisesta haastatteluun. Muista paikoista ei kuulunut mitään.

Ja tämä siis 2016, rakennusala.

Vierailija
11/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elämäni aikana (nyt olen 45v., töissä olen ollut 17 vuotiaasta) hakenut kolmea työpaikkaa, ja olen ollut töissä yhdeksässä tai kymmenessä paikassa. Kaikkiin muihin kuin noihin kolmeen minua on pyydetty. Viimeeksi olen hakenut töitä vuonna 1999. Nyt olisi taas mahdollista vaihtaa paikkaa, mutta näin "vanhemmiten" en enää ihan niin herkästi lähde vaihtamaan kuin nuorempana.

Äh, enhän vastannut kysymykseen. Eli olen aina saanut paikat joihin olen hakenut, kaikkinensa kolmea paikkaa siis olen hakenut, ja kaikkiin olen tullut valituksi.

Vierailija
12/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut headhuntattiin sosiaalialalla. Paria paikkaa olen joskus 10-15v. sitten hakenut, ja sain ne. Yhtä hakemaani tosin en saanut, koska olin ylikvalifioitu.

Vierailija
13/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedInin kautta tulee noin 15 työtarjousta päivittäin. Olen viimeksi hakenut töitä vuonna 1999, sen ainoan kerran.

Vierailija
14/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin ensimmäisen kerran ammattiin 1992. Kertaakaan en ole saanut hakemuksella työpaikkaa. En ole koskaan saanut toistaiseksi voimassa olevaa paikkaa. Kaikki "kunnon" työpaikat, eli sellaiset joissa on varma kk palkka, olen saanut palkkatuen turvin. Aina haen jos on sopivia paikkoja, ja aika usein pääsen haastatteluunkin, mutta aina tuppaa joku korkeammin koulutettu tai talon sisältä saada paikan. Nyt opiskelen työn ohessa korkeakoulussa juuri sen takia että kun ikää alkaa olla, niin edes kerran elämässä saisin oikean kunnon työpaikan joka muille on itsestäänselvyys.

Vierailija
15/20 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä työn saantia?

Ennen nykyisen työn saantia (2019) hain yhteen työpaikkaan ja pääsin haastatteluun asti, mutta en tullut valituksi.

Siihen työhön, josta vaihdoin nykyiseen, valituksi tulemisesta on sen verran aikaa, etten ole varma, moneenko muuhun hain. Tulin lomautetuksi edellisestä työpaikasta ja olisinko niiden parin kuukauden aikana hakenut 3-5 paikkaa.

Vierailija
16/20 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän se meni... No, kesätyöpaikoista ainakin yhtenä kesänä jäi yksi paikka saamatta, mutta pääsin toiseen. Opiskeluaikana kaikki harjoittelupaikat oli valmiiksi taputeltu, dippatyöpaikan loin itse (aihe ja paikka oli, palkka piti hankkia rahoittajalta, mutta se oli lähinnä muodollisuus). Sit proffa sanoi, että tietyssä paikassa on paikkoja avoinna, kannattaisi hakea (vuonna -97) ja hain, kävin haastattelussa, ja sain paikan. Sit työkaveri vinkkasi pari vuotta myöhemmin, että mulle täsmälleen sopiva paikka olisi auki, hae ihmeessä. Hain, sain kutsun haastatteluun ja pääsin töihin. Tää oli 2000.

Sen jälkeen olen ollut samalla työnantajalla, pari yritysjärjestelyä on ollut tässä välissä, mutta työ on pysynyt, palkka nousee vähän kerrallaan, kun ei ole mikään pöhinäala. Kertaalleen olen tässä välissä harkinnut työpaikan vaihtoa, mutta se jäi silleen, kun sain muokattua omasta työstäni mielekkäämmän.

Vierailija
17/20 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu sata työhakemusta olin tehnyt ennen kuin pääsin oikeisiin töihin (k marketin myyjä) kiinni 18 vuotiaana. Olin kyllä tehnyt 4h kerhon ohjauksia ja lastenvahtimisia 4h kautta tätä ennen kesätöinä sekä ollut merkonomikoulun harjoittelussa.

Nykyistä työpaikkaa ennen olin työttömänä 4kk, määräaikainen työ pankissa oli päättynyt äitiysvapaaseeni ja kun lapsi oli 1v ilmoittauduin työnhakijaksi. Muutamaa paikkaa ehdin hakea, kunnes minut työllistettiin työllisyysvaroin valtion virastoon. Siellä tein 2 vuotta erilaisia pätkiä kunnes asuinkaupungissani aukesi virka minkä sain.

Vierailija
18/20 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ensimmäistä työpaikkaa, vai viimeisintä työpaikkaa? En muista, montako hakemusta tein ennen kuin sain ensimmäisen työpaikkani, siitä on jo niin kauan (v. 1998, olin tuolloin puolisen vuottaa työttömänä). Sen jälkeen toisen työpaikkani sain yhdellä hakemuksella, tämän viimeisimmän kohdalla taisin laittaa muutaman hakemuksen ennen kuin tärppäsin. Olen aina hakenut töitä (ensimmäisen työpaikan saamisen jälkeen) kun olen ollut työelämässä. 

19/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kuukautta työtön. Noin 100 hakemusta ennen kuin nappasi. Sain osa-aikatöitä. 

Vierailija
20/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuoden työttömyysjakson aikana hain ehkä viiteen paikkaan, kunnes luovutin. Sitten sain soiton te-toimistosta ja minulle tarjottiin palkkatuettua työtä omalta alalta. Menin töihin ja samassa työpaikassa olen vieläkin lähes 10 v jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän