Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietäjät, selittäkää. Miksi keskuspankit haluavat luoda oman digitaalisen valuutan, miksei vaan siirrytä bitcoiniin?

Vierailija
01.05.2023 |

Mikä siinä keskuspankkien valuutassa olis erilaista?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se uusi digieuro eroaa nykyisestä, onhan minulla nytkin eurot diginä tilillä enkä käytä käteistä juuri lainkaan.

Mutta sinulla on mahdollisuus käyttää käteistä... Digitaalinen valuutta kun on niin tuo mahdollisuus poistuu käytöstä.

Eli muuta eroa ei ole, mikään muu ei muutu? Harmillisesti minulla on kyllä käteistä kotona jemmassa ja ne pitäisi sitten kai jollain ilveellä saada sinne tilille digimuotoon etteivät muutu pelkäksi roskaksi. Ja kun henkilökorttiakaan ei ole niin siitähän nyt rumba tulee.

Kun ei ole mahdollisuutta hakea rahoja patjaan, voi (digi)käteiselle lätkäistä vaikka -10% talletuskoron ja velkajuhlat saa jatkoa ainakin teoriassa. Käytännössä kaikki käteinen kannattaisi käyttää samantien eli hyperinflaatio seuraisi.

Vierailija
22/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se uusi digieuro eroaa nykyisestä, onhan minulla nytkin eurot diginä tilillä enkä käytä käteistä juuri lainkaan.

Mutta sinulla on mahdollisuus käyttää käteistä... Digitaalinen valuutta kun on niin tuo mahdollisuus poistuu käytöstä.

Eli muuta eroa ei ole, mikään muu ei muutu? Harmillisesti minulla on kyllä käteistä kotona jemmassa ja ne pitäisi sitten kai jollain ilveellä saada sinne tilille digimuotoon etteivät muutu pelkäksi roskaksi. Ja kun henkilökorttiakaan ei ole niin siitähän nyt rumba tulee.

Kun ei ole mahdollisuutta hakea rahoja patjaan, voi (digi)käteiselle lätkäistä vaikka -10% talletuskoron ja velkajuhlat saa jatkoa ainakin teoriassa. Käytännössä kaikki käteinen kannattaisi käyttää samantien eli hyperinflaatio seuraisi.

Kyllä tällä 16% inflaatiollakin kannatta ne näkkärit mieluummin ostaa jo tänään, koska huomenna maksat niistä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä