Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietäjät, selittäkää. Miksi keskuspankit haluavat luoda oman digitaalisen valuutan, miksei vaan siirrytä bitcoiniin?

Vierailija
01.05.2023 |

Mikä siinä keskuspankkien valuutassa olis erilaista?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se digitaalinen euro erilailla "valmistettu" kuin kryptovaluutta? Miten ne eroaa toisistaan?

Eikö tuo vie sähköäkin kauheasti? Ei kuulosta kovin vihreältä.

Vierailija
2/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrolli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se, että se on sitä samaa keskuspankkien valuuttaa kuin nykyisinkin. Ei se ole mikään uusi valuutta, vaan ihan sama euro, joka meillä nytkin on käytössä. Bitcoinilla taas ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Uuno.

Vierailija
4/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se, että se on sitä samaa keskuspankkien valuuttaa kuin nykyisinkin. Ei se ole mikään uusi valuutta, vaan ihan sama euro, joka meillä nytkin on käytössä. Bitcoinilla taas ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Uuno.

Enhän mä uuno ole kun kysyn kun en tiedä.

Onko digieuro sidottu kultaan?

Vierailija
5/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän mä uuno ole kun kysyn kun en tiedä.

Onko digieuro sidottu kultaan?

Euroa ei ole sidottu kultakantaan. Digieuro ei ole mikään valuutta, vaan se on edelleen ihan se sama euro, jota setelitkin ovat. Miksi et ymmärrä?

Vierailija
6/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska me ei oteta käyttöön valuutta jolla leikkii Elon Musk

Vierailija
7/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurojärjestelmä tutkii erilaisia mahdollisuuksia, myös lohkoketjutekniikkaa. Vielä ei kuitenkaan ole tehty päätöksiä digitaalisen euron teknisen toteutuksen suhteen.https://www.ecb.europa.eu/paym/digital_euro/faqs/html/ecb.faq_digital_e…

Eivät ilmeisesti ole vielä päättäneet miten.

Vierailija
8/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kryptoja ei pysty jäljittämään yhtä helposti, siksi ekp ja fed haluavat luoda omat sähköiset valuuttansa.

Vierailija
9/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoinin kurssi vaihtelee varsin rajusti päivittäin. Keskuspankit haluavat stabiilin johonkin olemassa olevaan valuuttakoriin sidotun kryptovaluutan.

Vierailija
10/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se uusi digieuro eroaa nykyisestä, onhan minulla nytkin eurot diginä tilillä enkä käytä käteistä juuri lainkaan.

Vierailija
11/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on eri omistajat, sama kuin kysyisit miksi S-ryhmä ei vois olla K-ryhmää.

Vierailija
12/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuin kehittelevät, mutta käteisestä EI luovuta.

Vierailija
13/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se uusi digieuro eroaa nykyisestä, onhan minulla nytkin eurot diginä tilillä enkä käytä käteistä juuri lainkaan.

Mutta sinulla on mahdollisuus käyttää käteistä... Digitaalinen valuutta kun on niin tuo mahdollisuus poistuu käytöstä.

Vierailija
14/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska bitcoin ei ole valuuttaa. Sillä EI OLE valuutalle tarpeellisia ominaisuuksia. Se ei ole VAKAA, Se ei toimi arvon SÄILYTTÄJÄNÄ eikä sitä voi käyttää vaihdannan välilneenä.

Bitcoin on vain spekulaatiobittisarja jonka arvo perustuu Greater fool ilmiöön.

Vierailija
15/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se eroakaan. Uutena tulisi digitaalinen lompakko, jota voi käyttää maksukortin tai tilisiirron asemasta, ja maksunvälitys, jonka EKP toteuttaisi itse. Nyt digitaalinen maksunvälitys on amerikkalaisten luottokorttiyhtiöiden hallussa.

Vierailija
16/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole luopumassa käteisestä, aasi!

Vierailija
17/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinulla on mahdollisuus käyttää käteistä... Digitaalinen valuutta kun on niin tuo mahdollisuus poistuu käytöstä.

Eli muuta eroa ei ole, mikään muu ei muutu? Harmillisesti minulla on kyllä käteistä kotona jemmassa ja ne pitäisi sitten kai jollain ilveellä saada sinne tilille digimuotoon etteivät muutu pelkäksi roskaksi. Ja kun henkilökorttiakaan ei ole niin siitähän nyt rumba tulee.

Vierailija
18/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt putlertrolli jo nukkumaan.

Vierailija
19/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollainen nimittely? Miksi jutustelu käy noin tunteisiin? Kyllähän käteisestä eroon pyritään kaikin keinoin jollet ole huomannut.

Vierailija
20/22 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollainen nimittely? Miksi jutustelu käy noin tunteisiin? Kyllähän käteisestä eroon pyritään kaikin keinoin jollet ole huomannut.

Putlertrolli nukkumaan ja korkki kiinni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän