Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyyttärimeininki

Vierailija
01.05.2023 |

Onko tätä päivää vai ei?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin näköjään suurimmalla osalla, minulla on vain hyviä kokemuksia. Olen ollut hääjuhlassakin, jonka tarjoiluista notkuva noutopöytä ruokineen ja kakkuineen järjestyi näin. Naimisiin mennyt keski-ikäinen pariskunta ei halunnut mitään tavara- tms. lahjoja ja kertoi hääkutsussa, että yhteiseen pitopöytään tuleva ruokatarjoilu on paras lahja, jos jotain tahtoo tuoda. Oli oikein onnistunut ratkaisu.

Toisin kuin moni huonoissa kokemuksissaan tuo esiin, ystäväpiirissäni tällaisissa juhlissa ketään ei "nakiteta" mihinkään eikä tarjottavista sovita etukäteen. Toisaalta kukaan ei tuo mitään karkki- tai sipsipusseja, vaan yhteiseen pöytään tuotava on vartavasten ja ajatuksella tehty, mikä johtunee siitä, että monelle meistä ruoka ja kiinnostus sitä kohtaan on jossain määrin harrastus. Emme myöskään ole mitään opiskelijoita, vaan viidenkympin molemmin puolin olevia aikuisia. Ei ole myöskään velvoitetta valmistaa eikä tuoda mitään, mutta moni joka ei ehdi, halua tai osaa tehdä mitään, tuo ihan omalla päätöksellään vaikka viinipullon tms. Juhlissamme ei ole mitään omia juomia, kuten nuoremmilla tuntuu olevan, vaan kaikki katetaan yhteiseen pöytään. Myöskään valmiina ostettua ei karsasteta - kyse ei ole mistään kokkaus- ja leivontakilpailusta - mutta ihan sipsi- ja karkkilinja ei vaan tunnu ketään kiinnostavan.

Vierailija
42/48 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäreille ei sovellu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyttärit. Tulee mieleen 2000 luvun alku ja opiskelijaelämää... Minä tarjoan vierailleni ihan itse tarjottavat, en kehtaisi ketään pyytää tuomaan mitään.

Vierailija
44/48 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten joku on voinut pitää häät nyyttäreinä? Ei olis ollu pokkaa itsellä

Vierailija
45/48 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidän omat juhlat niin ei vieraiden tarvitse tuoda mitään

Vierailija
46/48 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän tilaisuudesta. Me ollaan järjestetty meillä vappubrunssi nyyttärimeiningillä jo lähemmäs 20 vuotta. Alunperin oltiin opiskelijakaveriporukka ja nykyään lauma lapsiperheitä. Tällaiseen nyyttärit sopivat mun mielestä hyvin, kun kyseessä ei ole mikään varsinaisesti meidän juhla, niin kuin synttärit, joissa oletetaan, että me tarjoamme. Tänäkin vuonna oli 30 vierasta, joten kyllähän näille kemuille tulisi aika paljon hintaakin, jos ihan kaikki tarjottaisiin. 

Hei Viivi! Terv:rakkis

Vierailija
47/48 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei

Vierailija
48/48 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin itse viimeksi nyyttärit silloin, kun olin opiskelija