Miksi Marinin hallitus ei nostanut köyhiä ylös köyhyydestä?
Vai onko tähän niinkin yksinkertainen selitys että no mistä Marin ja kumppanit sitten saavat äänensä tulevaisuudessa jos nostavat köyhät ylös köyhyydestä?
Eivät vain osanneet?
Joku muu syy?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autettiin sen verran kuin pystyttiin. Leikkurihallitusten jälkiä ei yhdessä hallituskaudessa korjata.
Oletko miettinyt, miksi seuraavan hallituksen on leikattava? Aivan, koska edellinen hallitus, kuten Marin, ottivat ihan järkyttävät lainat. Koittivat sitten ottaa jatkuvasti lainaa, että voisivat maksaa edellisiä lainoja.
Niin. Katsos kun oli kolme ihan pikku katastrofia myös päällä, mutta ethän sinä persu sitä ymmärrä.
Ja niiden varjolla esim. kulttuurille annetut rahat kolminkertaistettiin, vaikka kukaan ei tiedä, miten kulttuuri auttaa meitä Ukrainan sodassa tai koronan torjumisessa.
Aivan päätön väite että kulttuurin rahoitus olisi kolminkertaisettu
Katsopa koronarahoituksen saajia ja valtion budjettia, sieltähän tuo selviää.
Eivät pakottaneet köyhiä töihin. Tuilla ei voi nostaa ihmisiä köyhyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyhmä. Itse olen pienituloinen ja minua autettiin tällä kaudella hyvinkin paljon kun tukia nostettiin enemmän kuin yleensä. Korona-aikana myös sain tehdä töitä 500 eurolla eikä se vaikuttanut vielä tukiin. Oli kovat ajat maailmalla ja silti autettiin meitä pienituloisia. Minä sain hyvin säästöönkin rahaa, mutta nyt säästöt varmaan hupenee tulevan hallituksen aikana.
Sinä olet tyhmä. Kysyin miksi sinua ei nostettu ylös sieltä köyhyydessä, vaan pidettiin siellä köyhyydessä jollain lahjonnalla. Ei muuten kannata vaan laittaa säästöön rahaa. Rahasi arvo laskee joka päivä. Kannattaa tehdä jotain fiksua sillä rahalla.
-ap
Kyllä Marinin hallitus vähensikin köyhyyttä jonkin verran. Sipilän hallitus teki päinvastoin. Tämähän uutisoitiin heti vaalien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on tyhmä. Itse olen pienituloinen ja minua autettiin tällä kaudella hyvinkin paljon kun tukia nostettiin enemmän kuin yleensä. Korona-aikana myös sain tehdä töitä 500 eurolla eikä se vaikuttanut vielä tukiin. Oli kovat ajat maailmalla ja silti autettiin meitä pienituloisia. Minä sain hyvin säästöönkin rahaa, mutta nyt säästöt varmaan hupenee tulevan hallituksen aikana.
Sinä olet tyhmä. Kysyin miksi sinua ei nostettu ylös sieltä köyhyydessä, vaan pidettiin siellä köyhyydessä jollain lahjonnalla. Ei muuten kannata vaan laittaa säästöön rahaa. Rahasi arvo laskee joka päivä. Kannattaa tehdä jotain fiksua sillä rahalla.
-ap
Ok, kerro sinä mulle miten mut nostetaan köyhyydestä. Mulla on sairauksia niin paljon, etten viitsi edes luetella tässä, olen kulkenut lääkärissä lukemattomia kertoja, mutta parannusta ei vaivoihini löydy, enkä siltikään pääse sairauseläkkeelle, vaikka ikääkin on jo melkein 60. Onko sinulla keino millä minut yhtäkkiä parannetaan? Minä sentään teen töitä niin paljon kuin pystyn ja tämä hallitus oli aivan mahtava kun se kannusti työntekoon kun siitä jäi käteenkin ja tosiaan sain jopa säästöön, mutta nyt tulevan hallituksen aikana joudun sairauksineni varmaan sinne sillan alle. Että haista ap sinäkin pitkä vee!
Kerropa miten tämä "köyhyydestä ylös nostaminen" käytännössä olisi mielestäsi pitänyt toteuttaa?
Hyvä kysymys. Ja nyt pelotellaan kansaa, kun pitäis tukea uutta hallitusta.
Miten niin ei nostettu? Ap on ihan pihalla.
Yritykset tapettiin nostamalla niiden veroja muka eläkevarmuuden vuoksi. Kuka luulee pääsevänsä eläkeelle 70 VUOTIAANA!! Sanna Marinin sosialismi nitisti Suomen. Terveydenhuolto nopeuttaa tätänykyä hautuumaalle pääsyä. SDP - HIENOA!
Kun pää on tyhmä koko ruumis kärsii, onnea vaan apinat.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap ei huomannut koronaa, Ukrainan sotaa, eikä energiakriisiä, niin aika turha alkaa tässä vaiheessa selittää.
Jos itse et huomannut, et koronassa kyseessä oli tarkoituksellinen plandemia (lue Sannan vanha blogi lääkeyhtiöistä ja rokotteista) jonka avulla saatiin kansa pelotettua ottamaan rokotteet, Ukrainan tilanne on USA:n ja globalistien aikaansaannos ja siellä ollut sisällissota jo reilut 9 vuotta eikä energiakriisillä ollut mitään tekemistä "Puuttinin hintojen kanssa" vaan kyse oli tyhmien päättäjien kuten Sannan ja kumppaneiden asettamista pakotteista ja sähköyhtiöiden suunnattomasti ahneudesta. Ja siis poliitikot näiden kaikkien "kolmen" takapiruina.
Kannattaa lukea muutakin kuin valtamediaa ja katsoa Ylen uutisia...
nEANDERTHALENSIS kirjoitti:
Yritykset tapettiin nostamalla niiden veroja muka eläkevarmuuden vuoksi. Kuka luulee pääsevänsä eläkeelle 70 VUOTIAANA!! Sanna Marinin sosialismi nitisti Suomen. Terveydenhuolto nopeuttaa tätänykyä hautuumaalle pääsyä. SDP - HIENOA!
Mä ainakin jäin eläkkeelle 50 vuotiaana ei eläkkeelle jääminen ole iästä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Marinin hallitus vähensikin köyhyyttä jonkin verran. Sipilän hallitus teki päinvastoin. Tämähän uutisoitiin heti vaalien jälkeen.
Potilasmaksut nostettiin pilviin. Jos sairastat niin omaisuus lähti paitsi koti. Kaikki pakkoulosmitataan jopa puolisosi tuloista! JOPA AVOPUOLISON!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulivat, että jättilainojen lähettäminen ulkomaille auttaisi suomalaisia
Tämä on kovin väsyttävää, mutta todetaan nyt että EU-jäsenyys kokonaisuutena auttaa suomalaisia, vaikka siihen sisältyy ikäviä velvotteita kuten tukipaketteihin osallistuminen silloin kun tulee poikkeuksellisia kriisejä kuten finanssikriisi tai pandemia.
Milloin Suomi saa osansa tukipaketeista muuna kuin maksajana?
Suomi on EU:ssa nettomaksaja, ei sille mitään mahda. Toki jos tulee jokin kriisi joka osuu poikkeuksellisen kovasti Suomeen, niin sitten varmaan jäädään tukipaketissa saamapuolelle, niin kuin Italia tuli nettosaajaksi koronatukipaketissa, vaikka muuten Italia on EU:ssa nettomaksaja.
Suomeen on osuneet Venäjä-pakotteet aivan eri tasolla kuin moniin muihin maihin. Siitä ei kuitenkaan ole ollut tarvetta tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ok, kerro sinä mulle miten mut nostetaan köyhyydestä. Mulla on sairauksia niin paljon, etten viitsi edes luetella tässä, olen kulkenut lääkärissä lukemattomia kertoja, mutta parannusta ei vaivoihini löydy, enkä siltikään pääse sairauseläkkeelle, vaikka ikääkin on jo melkein 60. Onko sinulla keino millä minut yhtäkkiä parannetaan? Minä sentään teen töitä niin paljon kuin pystyn ja tämä hallitus oli aivan mahtava kun se kannusti työntekoon kun siitä jäi käteenkin ja tosiaan sain jopa säästöön, mutta nyt tulevan hallituksen aikana joudun sairauksineni varmaan sinne sillan alle. Että haista ap sinäkin pitkä vee!
No lopeta ensinnäkin typerys rahan laittaminen johonkin säästöön. Ei kannata noudattaa Antti "en ole koskaan sijoittanut mihinkään" Rinteen oppeja. Rahan laittaminen vaan johonkin säästöön on myrkkyä kaikille. Jos kaikki laittaisivat rahaa vaan säästöön seisomaan, sinä toivoisit että joku päästäisi sinut hengiltä kun olisit oikeasti siellä sillan alla. Hommaa se sairauseläke, se on sinustakin kiinni. Eipä tehnyt Marin sillekään mitään. Jos et olisi tyhmä, olisit sanonut että tuo Marinhan oli aivan perseestä. Olisi hommannut minut sairaseläkkeelle ja järjestänyt työni jollekin köyhälle joka pystyy oikeasti tekemään töitä.
En tiedä miksi edes vastasin johonkin typerään kyyhkytarinaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulivat, että jättilainojen lähettäminen ulkomaille auttaisi suomalaisia
Nehän haluaa lisää köyhiä jotta saavat ääniä.
Neanderthalensis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potilasmaksut nostettiin pilviin. Jos sairastat niin omaisuus lähti paitsi koti. Kaikki pakkoulosmitataan jopa puolisosi tuloista! JOPA AVOPUOLISON!
Tuoreen tutkimuksen mukaan Sipilän hallituksen toimet siirsivät noin 5 500 henkilöä köyhyysrajan alapuolelle ja syvensivät rajan alapuolella jo olleiden köyhyyttä.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen mukaan Sanna Marinin hallitus on puolestaan vähentänyt köyhyyttä jonkin verran suhteessa hintatasoon. NIIN SENKIN PÄSSI!
Saattoi olla sen hetkisillä maailman tapahtumilla jotakin tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi 1918 oli kovaa aikaa demareille, uusintaa haluasivat mutta paskemmalla lopputuloksella :DDD
Luulisi, että persuilla olisi fiksaatio itsenäistymiseen, mutta ei. 1918 on paaaallojon kihottavampi. Veri roiskuu ja silleen. Persut tykkää.