Miksi näytän todella hyvältä selfieissä mutta toisten ottamissa kuvissa ihan kauhealta?
Onko muilla samoin? Siis kertakaikkiaan ihan erilaiset mittasuhteet kasvonpiirteillä itse otetuilla kuvilla ja toisten ottamilla. Ja kumpi lienee sitten totuus?
Kommentit (43)
No kun niitä toisten ottamia ei ole photoshopattu.
Vierailija kirjoitti:
Sun selfie on peilikuva, toisen ottama kuva taas ei ole. Olet tottunut katsomaan itseäsi peilistä, ja siksi ajattelet, että selfie näyttää siltä miltä näytät. Tosiasiassa näytät siltä miltä se toisen ottama kuva, eli se siis on se, miltä näytät toisille ihmisille. Siinä nyt esim. yksi syy.
Ei välttämättä. Muutamat ystäväni/ tuttavani näyttävät kuvissa eri näköiseltä kuin miten me muut heidät näemme.
Tästä on ollut puhetta, kun ollaan yhdessä kuvia katseltu.
Kyllä peili näyttää melko realistisen kuvan, mutta toki se on väärinpäin kuin miten muut sinut näkevät ja siksi muiden ottamissa kuvissa näyttää omaan silmään oudolta ja epäsymmetriseltä. Lisäksi peilikuvaa katsoessa ilmeet ja kuvakulmat elää koko ajan, ja valokuva taas on vanginnut yhden hetken, jolloin ilme voi olla huono, kun sitä ei itse pääse näkemään.
Koska otat läheltä kuvan selfie kameralla. Aina tarkempi kuva on mittasuhteiltaan mitä kauempaa kuvan otat. Selfie kamera muuttaa esim nenän suuremmaksi mitä se on.
Ei selfiet ole kaikki peilikuvia, sen voi itse valita. Itse olen tässä valinnut totuuden 😅
Kaks sivua sitä kun järki ei mene narsismista läpi.
Ne muiden ottamat kuvat on se miltä sä näytät.
-Valokuvaaja/malli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun selfie on peilikuva, toisen ottama kuva taas ei ole. Olet tottunut katsomaan itseäsi peilistä, ja siksi ajattelet, että selfie näyttää siltä miltä näytät. Tosiasiassa näytät siltä miltä se toisen ottama kuva, eli se siis on se, miltä näytät toisille ihmisille. Siinä nyt esim. yksi syy.
Ei välttämättä. Muutamat ystäväni/ tuttavani näyttävät kuvissa eri näköiseltä kuin miten me muut heidät näemme.
Tästä on ollut puhetta, kun ollaan yhdessä kuvia katseltu.
Vierailija kirjoitti:
Muutamat ystäväni/ tuttavani näyttävät kuvissa eri näköiseltä kuin miten me muut heidät näemme.
Vain muutamat, mutta eivät kaikki?
Valokuva on aina yhden hetken tallenne. Livetilanteessa kasvojen ilme vaihtelee jatkuvasti.
Näytätkö paremmalta läheltä kuin kauempaa? Kauempaa kasvojen mittasuhteet voivat olla luonnollisemmat.
Vierailija kirjoitti:
Kaks sivua sitä kun järki ei mene narsismista läpi.
Ne muiden ottamat kuvat on se miltä sä näytät.-Valokuvaaja/malli
Älä jaksa 😅 Se on vain hyvä jos tiedän mikä on totuus, niin tiedän miltä pohjalta ehostukseni laadin.
Onhan se hämmentävää, jos edes peili ei kerro totuutta esim. kallon mittasuhteista. Enkä tarkoita tällä symmetriaa.
Vierailija kirjoitti:
Toisten ottamissa esim. silmäni näyttävät olevan hyvin lähellä toisiaan ja vaativat ihan erilaista silmämeikkiä kuin mitä selfieiden pohjalta ymmärtäisi.
Lähikuva vääristää
Peilissä kallonen näyttää suhteellisen pyöreältä ja yritän pyöristää sitä vielä lisää kampauksellani. Mutta toisen kauempaa ottamassa kuvassa pääni näyttää pitkulaiselta ja otsani korkealta.
Vierailija kirjoitti:
Peilissä kallonen näyttää suhteellisen pyöreältä ja yritän pyöristää sitä vielä lisää kampauksellani. Mutta toisen kauempaa ottamassa kuvassa pääni näyttää pitkulaiselta ja otsani korkealta.
Mulla taas toisinpäin. Peilissä näkyy kapeat kasvot ja kuvissa matala mutta leveä pää.
Minä näytän paremmalta muiden ihmisten ottamissa kuvissa. Selfiet on kauheita, mittasuhteet oudot.
No, se johtuu just siitä, kun te idiootit otatte niitä PEILIKUVIA, jotka ovat vääristyneet. Tätä mun kaveri harrastaa myös. Häiritsee sikana kun se ottaa käänteisen kuvan ja näytetään ihan oudolta ja asetelma, tausta, tekstit väärinpäin!
Filtterit 😂 Otin jälleen vanhalla puhelimenrouskullani uuden profiilikuvan faceen kuunaamastani. En todellakaan osaa käyttää mitään filttereitä. Olen 50-vuotias.
En muista efektin nimeä, mutta luin tästä joskus. Jos lohduttaa, niin voin kertoa, että et "oikeasti" näytä siltä miltä näytät muiden ottamissa kuvissa. Se, miltä todellisuudessa näytät muiden silmissä on kuulemma jossain selfien ja muun ottaman kuvan välimaastossa.
Vierailija kirjoitti:
Filtterit 😂 Otin jälleen vanhalla puhelimenrouskullani uuden profiilikuvan faceen kuunaamastani. En todellakaan osaa käyttää mitään filttereitä. Olen 50-vuotias.
Minä varmaan osaisin, mutta olen viettänyt liikaa aikaani siskot 50+ ja naistenhuone yli 40-vuotiaille ryhmissä. Traumatisoitunut filtteröidyistä kalkkunanaamoista.
Peilaus on yleensä oletusasetuksena, mutta sen voi ottaa pois päältä.