Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näytän todella hyvältä selfieissä mutta toisten ottamissa kuvissa ihan kauhealta?

Vierailija
01.05.2023 |

Onko muilla samoin? Siis kertakaikkiaan ihan erilaiset mittasuhteet kasvonpiirteillä itse otetuilla kuvilla ja toisten ottamilla. Ja kumpi lienee sitten totuus?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama kuin ap ja mietin mistä se johtuu. Ilman filttereitä siis otan kuvat enkä erityisen paljon poseeraa kun harvoin mihinkään edes niitä julkaisen.

Olen ottanut itse selfien ja samassa tilanteessa puoliso otti kuvan suurin piirtein samalta etäisyydeltä minusta ja ihan samalla tavalla hymyilin mutta niin vain oli selfie ihan hyvä mutta hänen ottamassa oli epäsymmetriset kasvot mulla ja jotenkin väsyneemmän näköinen. Ja siis ihan sama kuva periaatteessa, toinen selfie toinen toisen ottama kuva. Olisi ihan mielenkiintoista tietää mistä johtuu?

Etukameralla otetussa selfiessä näyttää samalta kuin peilikuvassa ja normikameralla otetussa taas siltä miltä oikeasti. Omaan silmään se 'ei peilikuva' näyttää oudolta, kun on tottunut näkemään itsensä vaan peilistä.

Peilaus on yleensä oletusasetuksena, mutta sen voi ottaa pois päältä.

Vierailija
22/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun niitä toisten ottamia ei ole photoshopattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun selfie on peilikuva, toisen ottama kuva taas ei ole. Olet tottunut katsomaan itseäsi peilistä, ja siksi ajattelet, että selfie näyttää siltä miltä näytät. Tosiasiassa näytät siltä miltä se toisen ottama kuva, eli se siis on se, miltä näytät toisille ihmisille. Siinä nyt esim. yksi syy.

Ei välttämättä. Muutamat ystäväni/ tuttavani näyttävät kuvissa eri näköiseltä kuin miten me muut heidät näemme.

Tästä on ollut puhetta, kun ollaan yhdessä kuvia katseltu.

Vierailija
24/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä peili näyttää melko realistisen kuvan, mutta toki se on väärinpäin kuin miten muut sinut näkevät ja siksi muiden ottamissa kuvissa näyttää omaan silmään oudolta ja epäsymmetriseltä. Lisäksi peilikuvaa katsoessa ilmeet ja kuvakulmat elää koko ajan, ja valokuva taas on vanginnut yhden hetken, jolloin ilme voi olla huono, kun sitä ei itse pääse näkemään.

Vierailija
25/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska otat läheltä kuvan selfie kameralla. Aina tarkempi kuva on mittasuhteiltaan mitä kauempaa kuvan otat. Selfie kamera muuttaa esim nenän suuremmaksi mitä se on.

Vierailija
26/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selfiet ole kaikki peilikuvia, sen voi itse valita. Itse olen tässä valinnut totuuden 😅

Vierailija
27/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks sivua sitä kun järki ei mene narsismista läpi.

Ne muiden ottamat kuvat on se miltä sä näytät.

-Valokuvaaja/malli

Vierailija
28/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun selfie on peilikuva, toisen ottama kuva taas ei ole. Olet tottunut katsomaan itseäsi peilistä, ja siksi ajattelet, että selfie näyttää siltä miltä näytät. Tosiasiassa näytät siltä miltä se toisen ottama kuva, eli se siis on se, miltä näytät toisille ihmisille. Siinä nyt esim. yksi syy.

Ei välttämättä. Muutamat ystäväni/ tuttavani näyttävät kuvissa eri näköiseltä kuin miten me muut heidät näemme.

Tästä on ollut puhetta, kun ollaan yhdessä kuvia katseltu.

Vierailija kirjoitti:

Muutamat ystäväni/ tuttavani näyttävät kuvissa eri näköiseltä kuin miten me muut heidät näemme.

Vain muutamat, mutta eivät kaikki?

Valokuva on aina yhden hetken tallenne. Livetilanteessa kasvojen ilme vaihtelee jatkuvasti.

Vierailija
29/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytätkö paremmalta läheltä kuin kauempaa? Kauempaa kasvojen mittasuhteet voivat olla luonnollisemmat.

Vierailija
30/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaks sivua sitä kun järki ei mene narsismista läpi.

Ne muiden ottamat kuvat on se miltä sä näytät.

-Valokuvaaja/malli

Älä jaksa 😅 Se on vain hyvä jos tiedän mikä on totuus, niin tiedän miltä pohjalta ehostukseni laadin.

Vierailija
31/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hämmentävää, jos edes peili ei kerro totuutta esim. kallon mittasuhteista. Enkä tarkoita tällä symmetriaa.

Vierailija
32/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten ottamissa esim. silmäni näyttävät olevan hyvin lähellä toisiaan ja vaativat ihan erilaista silmämeikkiä kuin mitä selfieiden pohjalta ymmärtäisi.

Lähikuva vääristää

Vierailija
33/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilissä kallonen näyttää suhteellisen pyöreältä ja yritän pyöristää sitä vielä lisää kampauksellani. Mutta toisen kauempaa ottamassa kuvassa pääni näyttää pitkulaiselta ja otsani korkealta.

Vierailija
34/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kalloni

Vierailija
35/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peilissä kallonen näyttää suhteellisen pyöreältä ja yritän pyöristää sitä vielä lisää kampauksellani. Mutta toisen kauempaa ottamassa kuvassa pääni näyttää pitkulaiselta ja otsani korkealta.

Mulla taas toisinpäin. Peilissä näkyy kapeat kasvot ja kuvissa matala mutta leveä pää.

Vierailija
36/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän paremmalta muiden ihmisten ottamissa kuvissa. Selfiet on kauheita, mittasuhteet oudot.

Vierailija
37/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se johtuu just siitä, kun te idiootit otatte niitä PEILIKUVIA, jotka ovat vääristyneet. Tätä mun kaveri harrastaa myös. Häiritsee sikana kun se ottaa käänteisen kuvan ja näytetään ihan oudolta ja asetelma, tausta, tekstit väärinpäin!

Vierailija
38/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filtterit 😂 Otin jälleen vanhalla puhelimenrouskullani uuden profiilikuvan faceen kuunaamastani. En todellakaan osaa käyttää mitään filttereitä. Olen 50-vuotias.

Vierailija
39/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista efektin nimeä, mutta luin tästä joskus. Jos lohduttaa, niin voin kertoa, että et "oikeasti" näytä siltä miltä näytät muiden ottamissa kuvissa. Se, miltä todellisuudessa näytät muiden silmissä on kuulemma jossain selfien ja muun ottaman kuvan välimaastossa.

Vierailija
40/43 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filtterit 😂 Otin jälleen vanhalla puhelimenrouskullani uuden profiilikuvan faceen kuunaamastani. En todellakaan osaa käyttää mitään filttereitä. Olen 50-vuotias.

Minä varmaan osaisin, mutta olen viettänyt liikaa aikaani siskot 50+ ja naistenhuone yli 40-vuotiaille ryhmissä. Traumatisoitunut filtteröidyistä kalkkunanaamoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme