Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä muuten johtuu, että yksilapsisissa perheissä se ainut lapsi on harvoin tyttö?

Vierailija
01.05.2023 |

Tarkoitan siis sellaisia yksilapsisia perheitä, joihin ei tehdä enää lapsia sen 1. lapsen jälkeen.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme poikaa kun yritettiin tehdä tyttöä.

"Pojat on poikia, ja tytöt tekee niitä lisää."

Vierailija
42/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat vain sattuvat yhä 2023 olemaan tärkeämpiä kuin tytöt, sai sen sitten sanoa tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tutuissa perheissä joissa on vain yksi lapsi, lapsi on kyllä poikkeuksetta tyttö.

Ehkä johtuu siitä että kun tyttö tärppäsi heti ekalla kerralla, ei tarvitse enempää lapsia tehdäkään.

Tuntuu vaan, että ainakin aiemmin ihmiset jotenkin alitajuntaisesti ajattelivat, että tyttölapsen arvo on jotenkin alempi kuin poikalapsella, ja että poikalapsen puutetta täytyy kompensoida vähintään kahdella tyttölapsella. Mene, tiedä?

AP

Meillä kotona ja suvussa näin. Tytöt ei ole mitään. Olin äitini inhokki siihen asti kun tein pojat. Lapsuuden kaverin neljä lasta on mennyt ihan ohi äidiltäni, mutta nyt yksi tytöistä teki pojan ja se on kuin maailman kahdeksas ihme. Erikoinen suhtautuminen kun suurin osa suvun miehistä on ollut alkoholisteja ja mielenterveysongelmaisia huoripukkeja mitkä on olleet täysin naisten elatuksen varassa koko elämänsä.

Toi miesten palvonta on kyllä mystistä. Kyllä me kaikki tiedetään keiden varassa tämä maailma on. Onneksi tähän on tulossa muutos. Seuraavan sukupolven tytöt arvostavat itseään edellisiä paremmin eikä suostu enää pienentämään itseään alle miesten tason ihan vaan jottei miehille tule paha mieli.

Vierailija
44/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tällaisia perheitä joissa lapsiluvun on sovittu jäävän yhteen lapseen jo raskautta suunniteltaessa. Siinä on sit ihan sattumaa, syntyykö tyttö vai poika.

Tunnen niitäkin pareja, jotka yrityksistä huolimatta eivät lisää lapsia enää saaneet sen ekan jälkeen..

Poikia ylipäänsä syntyy tilastollisesti enemmän kuin tyttöjä, .joten sinänsä en yllättyisi vaikka yksilapsisissa perheissä olisi enemmän poikia.

Mutta ihan humpuukia moinen, että se olis jotenkin yleistä miettiä että "Jes, poika/tyttö tuli! Enempää ei tartte tehdä!", vaan useimmiten yksilapsisuus on joko valinta tai tragedia...

Vierailija
45/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksilapsisia perheitä joissa on poika on tietenkin enemmän, koska poikia syntyy enemmän kuin tyttöjä.

Vieläkö pitää paikkansa, tai sitten johtuu "poika-sarjoista". Tyttöjä nyt halutaan, koska ne sopii kulissiin. Puetaan kauniisti ja pärjäävät koulussa.

Vierailija
46/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tutuissa perheissä joissa on vain yksi lapsi, lapsi on kyllä poikkeuksetta tyttö.

Ehkä johtuu siitä että kun tyttö tärppäsi heti ekalla kerralla, ei tarvitse enempää lapsia tehdäkään.

Näin on.

Vierailija
47/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat vain sattuvat yhä 2023 olemaan tärkeämpiä kuin tytöt, sai sen sitten sanoa tai ei.

Lukuun ottamatta sinua, joka olet täysin arvoton trollinpoika. 

Vierailija
48/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä lapsia ihan tietoisesti tehdään, ei se ole mikään semmoinen hups taas luoja soi meille yhden- juttu.

Kyllä se on nimenomaan ihan muuta kuin tietoista tekemistä. Siihen kun ei itse voi vaikuttaa hedelmöittyykö munasolu vai ei ja jos hedelmöittyy, jatkuuko raskaus vauvaksi saakka. 

Ehkäisy on keksitty, aika vastuutonta olla vaan ilman ja odotella montako niitä siunaantuu.

Siis tässä varmaan haettiin sitä, että tietoisesti ollaan käyttämättä ehkäisyä ja otetaan se riski että lapsi tulee.

Vierailija
49/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä yksi lapsi ja onneksi on tyttö.

Vierailija
50/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain trollien mielestä. Normaalit ihmiset eivät ajattele noin. 

Vierailija
51/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä yksi lapsi ja onneksi on tyttö.

Sama minulla. Onneksi on tyttö.

Vierailija
52/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat lapset on monesti sellaisia poispilattuja lellipentuja, spoiled brats!

Et oo tosissas. Tätäkin bullshittia joku vielä jauhaa tänäpäivänä.

Vierailija
53/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tiedän yksilapsisia perheitä ja tyttölapsi on mun tuttavariirissä se ainut.

En tosin hirveän montaa yksilapsista perhettä tunne.

Muistan lukeneeni että 51% todennäköisyydellä lapsi on poika ja 49% varmuudella tyttö. En jaksa etsiä lähdettä.

Mutta voisiko tuo 1% vaikuttaa siihen? Poikia syntyy enemmän?

Vierailija
54/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vaan, että ainakin aiemmin ihmiset jotenkin alitajuntaisesti ajattelivat, että tyttölapsen arvo on jotenkin alempi kuin poikalapsella, ja että poikalapsen puutetta täytyy kompensoida vähintään kahdella tyttölapsella. Mene, tiedä?

AP

Jaa. Minusta ei tunnu.

t. se ainoa tyttölapsi

Vierailija
55/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Jaa. Minusta ei tunnu.

t. se ainoa tyttölapsi

Sama. Minustakaan ei tunnu.

T. Myös ainoa lapsi

Vierailija
56/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta, niin mies saa harvoin ja kun saa niin painaa oikein syvälle takaapäin ja tulee poikia.

Tämä on vaan minun mielipiteeni, sinulla saa olla omasi.

Vierailija
57/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

100 v. sitten asia varmaan oli erilailla, mutta kyllä minun kokemukseni mukaan lähes jokainen haluaa nimenomaan tytön. Myös tulevat isät. Tyttövauva tuntuu olevan jotenkin erityisempi ja jopa arvokkaampi. 4 tyttöä ei haittaa mutta 4 poikaa sitäkin enemmän.

Vierailija
58/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän (tai tällä hetkellä muistan) vain 3 yksilapsista perhettä. Yhdessä poika, kahdessa tyttö.

Vierailija
59/59 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoat lapset on monesti sellaisia poispilattuja lellipentuja, spoiled brats!

Et oo tosissas. Tätäkin bullshittia joku vielä jauhaa tänäpäivänä.

Tämä "ainoat lapset ovat itsekkäitä" kuuluu mielestäni samaan kivikautiseen ajatusmaailmaan kuin se että poika on arvokkaampi. Jotenkin näitä on vaan toistettu kyseenalaistamatta sukupolvesta toiseen. Kummassakaan ei mitään totuuspohjaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä