Miten saada luksuksen tuntua arkeen?
Ensinnäkin oma ulkonäköni - olen patologinen alipukeutuja, kotona virttynyt t-paita ja verkkarit-tyyliä ja työssäkin vain askeleen verran paremmin. Ihailen leffoja kuten Kultahattu, joissa pukeudutaan juhlavasti arjessakin, se tuntuu luksukselta. Hienojen ja juhlavien vaatteiden pitäisi olla silti ennen kaikkea mukavia, tai en käytä niitä.
Toisekseen koti, se on perus Ikea-koti. Miten sitä voisi tuunata juhlavammaksi? Myydäänkö missään sellaisia päiväpeittoja, jotka olisivat hienon näköisiä? Haluaisin kokeilla myös vanhanajan satiivista kiiltåvää toppapeittoa, jossa olisi aluslakana taitettu peiton ylitse yläosasta vanhan ajan tyyliin. Pitsikoristelua lakanassa... Tiedättekö mitä tarkoitan? Myydäänkö sellaisia missään enää nykyään?
Onko muilla kokemusta luksuksen tunnusta arjessa? Miten sen teitte?
Myös koko itsetuntoni vaatii muokkausta, koen jostain syystä, etten ansaitse käyttää hienoja vaatteita, että ne eivät kuulu minulle. Haluaisin repäistä irti seinäruusun elämästä ns. oma elämäni glamour girliksi. 😀
Kommentit (44)
No meillä on kuulemma luksusta kotona toisten ihmisten mielestä. Meillä ei kyllä ole yhtään ikean kalustetta kotona. Verhot ja matot laadukkaita. Huonekalut eivät ole mitään ylimoderneja ja joukossa on myös antiikkia. Itse pukeudun nykyään mielestäni tyylikkäästi. Olen pudottanut painoani huomattavasti ja käytän vain luonnonmateriaaleista valmistettuja vaatteita, polyesteria ei ole kuin treenivaatteissa. Uusi hiustyyli ja stylistin neuvomat meikkiohjeet tekevät myös oloni hyväksi.
Täällä oli hyviä vinkkejä, joita otan käyttöön. Esim tapanani on ollut jemmata kauniit ja hienommat astiat kaappiin jotain erityistilaisuutta varten ja käyttää Ikean niitä kaikkein halvimpia valkoidia. Meinaan ottaa käyttöön niitä hienoja astioita, mitäpä niitä tosiaan säästelemään.
Sama pitäisi tehdä vaatteissa, en tajua, miksi se on niin vaikean henkisen kynnyksen takana. Käytän aina huonoimpia vaatteitani ja säilön niitä kauneimpia. Ennen vanhaan taisi olla niin, että ihmiset pukeutuivat päinvastoin hienoimpiinsa, ainakin ns pyhänä ja ulos mennessä. Mun on pakotettava itseni ottamaan nimenomaan ne kauneimmat vaatteet käyttöön nyt.
Varmaan pitää järjestää roinat pois näköpiiristä myös paremmin, nyt sitä lojuu ympäriinsä. Ei ole niin isoa asuntoa, täytyy karsia jotain pois myös. Hotellityyli kotona tuntuisi luksukselta, siinähän ei ole paljon sälää pinnoilla, joten voisi yrittää tavoitella sitäkin.
Ap
Minulla on yleensä kotivaatteet erikseen ja ulosmenovaatteet erikseen, sitten vielä juhlavaatteet.
On kiva, jos arjessa on luksusta, mutta jos kaikki on luksusta, onko mikään enää luksusta? 🤔
Vastapuristettu appelsiinimehu kristallilasista, ai että.
Kerro ap, saitko sellaisia vinkkejä, joita aiot kokeilla?