Voiko mies olla kiinnostunut vaikka ei juuri koskaan aloita keskustelua/laita viestiä?
Ollaan säädetty kohta 3v. Mies ei ole kuin kerran tai kahdesti laittanut viestiä ensin. Aina se olen ollut minä, joka on keskustelut aloittanut. Meillä on välimatkaa paljon, joten yhteydenpito on enimmäkseen viestittelyä ja tuntuu, ettei asiat etene oikein mihinkäänpäin. Kun nähdään, mies on tosi kiinnostuneen oloinen, mutta onko sitten kuitenkaan oikeasti kiinnostunut, kun ei mitään kuulu jos en itse ota yhteyttä? Voiko mies vain olla niin epävarma, ettei osaa tai uskalla tehdä aloitetta edes kuulumisia kysyäkseen vai eikö vain kiinnosta?
Koko tämän ajan olen vähän väliä ollut epätietoisuudessa, että mikä meidän tilanne oikein onkaan, kun mies on niin epämääräinen tai jotain. Tavatessa on ihana ja mukava ym., mutta sitten ei kuitenkaan kuulu mitään. Eikä kyse ole edes, että olisi vain seksiä vailla. Ei sitä aina ole edes ollut.
Taas olen siinä pisteessä, että mietin kiinnostaako häntä edes yhtään, kun ei ole taas mitään kuulunut vähään aikaan. Voiko olla vain sellainen, ettei osaa muuten vain laittaa viestiä? Onko kenelläkään ollut niin, että mies on ollut kiinnostunut vaikka ei niin aktiivinen yhteydenpidossa ole ollutkaan??
Kommentit (87)
Koko aloitus kuulostaa provolta tai teinin kirjoittelulta. Oikeasti, kuka aikuinen viitsii olla osallisena tuollaisessa pelleilyssä? Jos tämä ei ole provo niin ei, mies ei ole oikeasti kiinnostunut sinusta. Olet kivaa seuraa silloin kun satutte näkemään, mutta mies ei vaivaa päätänsä sinulla sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
Koko aloitus kuulostaa provolta tai teinin kirjoittelulta. Oikeasti, kuka aikuinen viitsii olla osallisena tuollaisessa pelleilyssä? Jos tämä ei ole provo niin ei, mies ei ole oikeasti kiinnostunut sinusta. Olet kivaa seuraa silloin kun satutte näkemään, mutta mies ei vaivaa päätänsä sinulla sen enempää.
Korona-aikana tuollaisten suhteiden syntyminen taisi olla aika helppoa. Ei tullut ihmeteltyä miksi ei tapailla ym.
Jos sinulle tuollainen tapailu sopii niin ei kai se mikään erityisen suuri ongelma ole että on itse aloitteentekijä.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta nyt kantaa siihen onko mies kiinnostunut vai ei, niin vähän ihmettelen näitä kommentteja, jossa kovasti kauhistellaan epämääräisen säätämisen jatkumista kolme vuotta. Pitäisi yrittää ymmärtää, että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, ja kuten apkin kirjoitta, kaikkien tavoitteena ei välttämättä ole mikään perinteinen seurustelusuhde, saati lapsilla höystetty avioliitto. Itselleni ainakin riittäisi tässä elämän vaiheessa tapailusuhde johonkin kivaan mieheen, eli säännöllisen epäsäännöllisesti seksiä, yhdessä hengailua, käymistä keikoilla, baareissa ja näyttelyissä ym riennoissa.
Käsitit väärin. Rento seurustelusuhde on ihan eri asia kuin "säätö".
Ensin mainitussa on kuitenkin puhuttu tunteista, sovittu suhteen säännöt, ja molemmat ovat suhteessa aktiivisesti mukana.
Jälkimmäinen on apn kuvailema yksipuolinen säätö, jossa on täysin epäselvää että ollaanko vaiko eikö olla ja kuka tykkää kenestä vai tykkääkö ollenkaan, ja joka tyypillisesti on täysin toisen osapuolen (toiveikkaana ja naiivina) kannattelema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta nyt kantaa siihen onko mies kiinnostunut vai ei, niin vähän ihmettelen näitä kommentteja, jossa kovasti kauhistellaan epämääräisen säätämisen jatkumista kolme vuotta. Pitäisi yrittää ymmärtää, että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita, ja kuten apkin kirjoitta, kaikkien tavoitteena ei välttämättä ole mikään perinteinen seurustelusuhde, saati lapsilla höystetty avioliitto. Itselleni ainakin riittäisi tässä elämän vaiheessa tapailusuhde johonkin kivaan mieheen, eli säännöllisen epäsäännöllisesti seksiä, yhdessä hengailua, käymistä keikoilla, baareissa ja näyttelyissä ym riennoissa.
Käsitit väärin. Rento seurustelusuhde on ihan eri asia kuin "säätö".
Ensin mainitussa on kuitenkin puhuttu tunteista, sovittu suhteen säännöt, ja molemmat ovat suhteessa aktiivisesti mukana
Jälkimmäinen on apn kuvailema yksipuolinen säätö, jossa on täysin epäselvää että ollaanko vaiko eikö olla ja kuka tykkää kenestä vai tykkääkö ollenkaan, ja joka tyypillisesti on täysin toisen osapuolen (toiveikkaana ja naiivina) kannattelema.
:D
En ole käsittänyt mitään väärin, tiedän varsin hyvin mitä säätäminen tarkoittaa. Itselläni on kokemusta seitsemän vuoden on/off säädöstä. Kyllä, luit oikein, 7 vuoden säädöstä.
Miehissäkin on meitä ujoja jotka emme uskalla aloittaa keskustelua joten odotamme milloin nainen tekee aloitteen, toki nainen harvoin tekee aloitetta joten me ujot ja kiltit miehet jäämme ikisinkuiksi.
Minä olen ujomies ja en uskalla puhua ihmisille oikein paljoa ja tuntemattomat ihmiset vähän pelottaa minua jopa.
Olen ikisinkkumies ja ikää 31... ja olen kyllä ujo sekä kiltti myös.
Voi olla myös välttelevästi kiintynyt introvertti, jos mies on kaiken vapaa-ajan yksin, ja viihtyy kotonaan. Mutta jos tapailee kavereita, käy viihtellä, matkustelee um.ohjelmaa, eikä ota aapeehen yhteyttä, niin ei todellakaan ole kiinnostunut. Hyväksikäyttäjä.
Minulla on ollut kohta 4 vuotta seurustelusuhde, jossa mies on ollut yhteydenpidossa aina passiivisempi. Ja tästä ollaan kyllä juteltu paljon ja suoraan. Syistä ja asian merkityksestä molemmille. Asumme siis erillään ja elämäntilanteista (molemmilla lapsia ja vaativat työt) ehdimme nähdä viikonloppusin 2 - 3 krt/kk. Tapaamiset on aina ennalta sovittu (jo edellisellä tapaamisella) ja teemme monenlaisia juttuja yhdessä ja käymme sukujuhlissa. Eli ihan oikea pari ollaan. Seurustelusta sovittiin jo muutamien treffien jälkeen. Mutta mies ei vain ole aktiivinen yhteydenpitäjä. Homma kääntyi mielessäni oikeaan asentoon, kun hän lopulta alkoi laittaa viestejä toiveestani päivittäin. Yhteydenpidosta tulikin vähän puuduttavaa ja spontaanius katosi kokonaan. Eli jatkamme samaan tapaan kuin ennenkin, toki myös miehen aloitteesta on yhteydenpitoa nykyään.
Ap:ta kehottaisin käymään ihan suoraa keskustelua asiasta kumppaninsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miehissäkin on meitä ujoja jotka emme uskalla aloittaa keskustelua joten odotamme milloin nainen tekee aloitteen, toki nainen harvoin tekee aloitetta joten me ujot ja kiltit miehet jäämme ikisinkuiksi.
Minä olen ujomies ja en uskalla puhua ihmisille oikein paljoa ja tuntemattomat ihmiset vähän pelottaa minua jopa.
Olen ikisinkkumies ja ikää 31... ja olen kyllä ujo sekä kiltti myös.
Hubby toimistolle olisi kysyntää. Erityis sinkuksi merkittäisiin neitsyet, ikisinkut ja traumatisoituneet. Haastaviin inkkelit. Kodinvaihtajiin pelimiehet ja ero-isät.
Jos on vanhapoika tai peräkammarin poika niin eihän ne mitään kiirettä pidä.
Oletteko ap koskaan tavanneet julkisilla paikoilla? Käyneet yhdessä tapahtumissa (muuallakin kuin baarissa)? Oletteko tavanneet toistenne sukulaisia tai ystäviä?
No sanottakoon, että tuskin mitään vakavaa haluaa. Mutta hyvin voi olla tyytyväinen tuohon tilanteeseen mitä nyt. Ja kyllä se nyt jossain määrin ainakin kiinnostunut on, jos ei olisi, ei kyllä sua näkisi 3 vuotta.
Jos teillä on pitkä välimatka, missä näette? Matkustatko aina hänen luo vai tuleeko hän myös luoksesi?
Kokeileppa olla niin, että et yksinkertaisesti laita mitään viestiä, odota ja katso kuuluuko.
Itsellä oli kerran mies jossa sain itse olla se aloitteidentekijä. Sitten kyllästyin ja ajattelin että pallo on miehellä, enää en laita sille mitään. Kului 1,5kk ja mies laittoi viestin, miksi susta ei ole kuulunut mitään? Sanoin et kyllähän säkin voit yhteyksissä olla :D mies sanoi, että tottui siihen että pidin niin paljon yhteyttä että odotti aina mun yhteydenpitoa. Ja kun lopetin yhteydenpidon, kuvitteli etten ole kiinnostunut enää. 1,5kk päästä lähti kyselemään perään.. että voi tälläisiäkin tapauksia olla.
Tämä tosiaan riippuu millainen mies on kyseessä. Oma mies on aktiivinen vain jos innostuu jostakin aiheesta puhumaan, mutta kavereitaankaan tuskin näkee lainkaan omasta aloitteestaan.
Suhteen laatu olisi hyvä keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Jos on vanhapoika tai peräkammarin poika niin eihän ne mitään kiirettä pidä.
Kahvilaan saavutaan kilisyttämään kahvikuppia ja tuijottamaan tiiviisti kelloa.
Ujot miehet on naisille pahin turn off koska naiset ei kykene tekemään alotteita. Tämän takia humalassa mies saa parhaiten seksiä.
Vierailija kirjoitti:
No sanottakoon, että tuskin mitään vakavaa haluaa. Mutta hyvin voi olla tyytyväinen tuohon tilanteeseen mitä nyt. Ja kyllä se nyt jossain määrin ainakin kiinnostunut on, jos ei olisi, ei kyllä sua näkisi 3 vuotta.
Jos teillä on pitkä välimatka, missä näette? Matkustatko aina hänen luo vai tuleeko hän myös luoksesi?
Kokeileppa olla niin, että et yksinkertaisesti laita mitään viestiä, odota ja katso kuuluuko.
Itsellä oli kerran mies jossa sain itse olla se aloitteidentekijä. Sitten kyllästyin ja ajattelin että pallo on miehellä, enää en laita sille mitään. Kului 1,5kk ja mies laittoi viestin, miksi susta ei ole kuulunut mitään? Sanoin et kyllähän säkin voit yhteyksissä olla :D mies sanoi, että tottui siihen että pidin niin paljon yhteyttä että odotti aina mun yhteydenpitoa. Ja kun lopetin yhteydenpidon, kuvitteli etten ole kiinnostunut enää. 1,5kk päästä lähti kyselemään perään.. että voi tälläisiäkin tapauksia olla.
Jatkuiko teidän suhde vielä pitkään tämän jälkeen? Olen itse tuo aiempi kommentoija 4-vuotisesta suhteestani ja vaikka mies pitää vähemmän yhteyttä, niin kyllä hän varmasti havahtuisi siihen, jos en ole viikkoon ollut aloitteellinen.
Vierailija kirjoitti:
Ujot miehet on naisille pahin turn off koska naiset ei kykene tekemään alotteita. Tämän takia humalassa mies saa parhaiten seksiä.
Ei kaikki
en itse jaksais noin passiivista miestä ja suhdetta. Olisin jo repinyt pelihousuni ja hermostunut. Mutta jokainen tyylillään. Kelle sopii mikäkin.
Pistää poikki mitä? Ei teillä ole suhdetta. Te vain panette. Jos et halua lopettaa panemista niin mitä siis olit ajatellut lopettaa?