Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen joka kehuu tekevänsä lapsilleen vain kunnon kotiruokaa ja sitten se on makaronimössö tai italianpata :D

Vierailija
01.05.2023 |

Millä logiikalla tuo mäkkiruokaa terveellisempää?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on vähemmän rasvaa ja sokeria kuin mäkkiruuassa

Vierailija
22/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän syy ole että nuo ruuat ovat  nopeita tehdä ja maistuvat lapsille. Voihan sitä vääntää hiki otsalla kesäkurpitsalasagnea, tehdä kastikkeen itse ym ja sitten kuuluu pienten äänten  kuoro "yääkk"..

Lapset yleensä tykkäävät tutuista mauista.

Meillähän siis tehtiin vauvojen syntymästä alkaen maittavaa ruokaa tuoreista kasviksista ja ajauduttiin siihen tilanteeseen, ettei mikään eines kelpaa vaan pitää olla sitä kesäkurpitsalasagnea. Ei kelpaa myöskään mäkkäri eikä hese. Nyt kokataan miehen kanssa kuin orjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin.

Laskepa lisäaineet, epäterveelliset kalorit ja ravintoarvot vaikkapa nyt häpimiilistä.

Sen jälkeen vertaat tilannetta siihen, että kiireinen äiti tekee vaikka nyt sen makaronimössön. Eli jauheliha, täysjyväpasta, sipuli, tomaatti, vihannessekoitus ja kyytipojaksi jotakin perhesalaattia pussista.

Kyllä itse katson jälkimmäisen hyvinkin terveelliseksi ruuaksi, verrattuna tuohon ensimmäiseen.

Ja tähän vielä lisään, että jos pasta on pastana, pienillä lisäyksillä läpytellään ja paistellaan pihvit jauhelihasta, tehdään kastike tomaatista ja sipulista ja pilkotaan itse se jääsalaatti, porkkana ja kaali, niin onko jotenkin hienompaa? Aikaa menee samoilla raaka-aineilla joko vartti "mössömuodossa" tai tunti tässä silmää miellyttävämmässä.

Moni varmaan tekee nopeammin ruuan ja ulkoilee tai puuhaa muuta lapsiensa kanssa sen jäävän ajan.

Vierailija
24/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulle myös yksi tuttu kehui "kokanneensa" lapsilleen. Kalapuikkoja ja pussimuussia. Ja tosissaan kehui, ylpeänä itsestään.

Tiesitkö että kalapuikot voi tehdä myös itse?

Ihan sama mulle, mutta tämä äiti teki paketista.

Vierailija
25/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulle myös yksi tuttu kehui "kokanneensa" lapsilleen. Kalapuikkoja ja pussimuussia. Ja tosissaan kehui, ylpeänä itsestään.

Miksi olet ilkeä? Jos perunat kuorii omin pikku kätösin, keittää ja muusaa, on siinä työtä. Ja jos tekee vielä vihreän salaatin ja kermaviilikastikkeen, niin ihan hyvä arkiruoka tuo on kalapuikkojen kanssa. En ehkä kehuskelisi sillä, mutta ihan hyvä ruoka. Kyllä ne ravintolatkit käyttävät puolivalmiita tuotteita. Harvassa paikassa kala on aamulla itse kalastettua.

PUSSImuussia. Ei edes perunoiden käsittelyä.

Vierailija
26/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään italianpata tortillojen täytteenä.

Vierailija
27/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on aloittajalla vaikeaa... Mitäpä, jos elelisit vaikka ihan omaa elämää?

Vierailija
28/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tehdäänhän ne kotona. Ei taida mäkistä saada kumpaakaan noista.

Ja ravintoarvoa voi nostaa esim. porkkana-appelsiinisalaatilla, keitetyillä munilla, raejuustolla, tomaateilla jne. monilla muilla terveellisillä tuotteilla. Jo pelkkä naudanjauheliha on ihan hyvä ja terveellinen.

Soveltamalla saa ihan ok ruokaa. Esim. Martat ovat sitä mieltä, että joissain eineksissäkin on hyvät ravintoarvot ja niitä kannattaa kiireisen käyttää myös, ilman mitään häpeää.

Mä lisään esim. valmiiseen pinaattikeittoon pakkasesta pinaattia, samoin ohessa syötävän ruisleipäsiivun päälle lehtipinaattia ja soppaan vielä sen keitetyn kanamunan. Liraus maitoa lisää, niin suolan määrääkin saa näin vähennettyä kun keitto hieman laimenee. Ja kyllä, ihan hyvin voisin tehdä keiton itse, mutta joskus näin, kun näen punalappuisia.

Vierailija
29/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset syövät luokattoman huonosti. Tosi laiskoja ihmisiä jos ei jakseta edes ruokaa laittaa vaan ostetaan valmista.

Vierailija
30/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tekee ja syö mitä tahtoo, mutta samaa olen miettinyt. "Kunnon kotiruoka" on usein vehnajauhoa ja/tai perunaa, jonka lisänä sitten lihaa ja siinä se. Ei ole minun mielestäni kovin kunnollista. Jos sitten puhun omasta ruokavaliostani kaikkine kasviksineen laidasta laitaan, on monelle "liian erikoista" ja "hyi yäk".

Vierailija
31/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tukehtukaa kateuteen, mäkkiäidit.

(sarkasmia huom,)

Ei mammoilla ole varaa käyttää lapsia missään mäkissä tai muutenkaan ulkona syömässä. Ellei sitä puurolautasta kanna sinne lasittamattomalle parvekkeelle ja syö siellä.

Vierailija
32/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastamme, metsästämme, marjastamme ja sienestämme itse sekä kasvatamme vihannekset ja leivomme leivät itse.

Normaali kotiruoka meillä voi olla vaikka haudutettu kauriinlapa, uuniperunat savukalatäytteellä, tai vaikkapa blinit hauen mädin ja suolasienten kera.

Vierailija
33/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen keitettyjä perunoita ja ruskeaakastiketta jokapäivä 😋

Vierailija
34/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi esim se italinpt pitää kaupanvalmispussista tehdä? siksikö, että sinä et ap osaa itse tehdä ruokaa kuin valmispusseista? Mitä teen italian pataa ihan itse tuoreista kasviksista lähtien pilkkomalla ne

Vierailija
35/35 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi esim se italinpt pitää kaupanvalmispussista tehdä? siksikö, että sinä et ap osaa itse tehdä ruokaa kuin valmispusseista? Mitä teen italian pataa ihan itse tuoreista kasviksista lähtien pilkkomalla ne

Tota noin, Italianpataa ei ole olemassakaan se on just se pussipata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän