Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerät pakkauskoot

pohdiskeleva
01.05.2023 |

Miksi esim. hillot on yleensä purkitettu älyttömän isoihin purkkeihin (pois lukien kalliit premium-tuotteet)? Nehän eivät säily avattuina kovin kauan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hillohan säilyy ikuisuuden

Jaa, sitten taitaa olla melkoinen määrä säilöntäaineita lisänä. Kemiaa vaan nassuun.

22/23 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on eniten yhden hengen kotitalouksia ja toiseksi eniten kahden hengen kotitalouksia. Silti pakkauskoot ovat sellaisia, että taloudessa oletetaan olevan vähintään 4 henkilöä. Toisaalta tuotteen valmistajaa tai myyjää ei kiinnosta se, meneekö puolet ostetusta tuotteesta roskikseen. Pääasia on, että tuote menee kaupaksi. 

Hillot säilyvät avattuinakin pitkään, kunhan säilyttää jääkaapissa. Mutta itsekin törmään usein siihen, että jääkaappini on puolillaan erilaisia avattuja purkkeja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kaipaan valkoisia papuja tomaattikastikkeessa 250 g purkeissa, niissä ananaspurkin kokoisissa siis. Ne olivat aikoinaan yleisimpiä ja just passeleja parin hengen talouksiin. Nykyisissä 400 g purkeissa on liikaa, puolet jää homehtumaan. Ei yksinkertaisesti tee mieli papuruokia monta kertaa peräkkäin, tarve olisi pari kertaa kuukaudessa.

Mä taas en ymmärrä, miten 400 g purkeissa voi olla liikaa, siinähän on puolet nestettä ja papuja taitaa olla nippanappa se 200 g, joka ei kyllä riitä ruokaan, jossa papu on pääosassa. Tai ehkä yhdelle hengelle riittää juuri ja juuri yhdelle päivälle. Itse siis kaipailisin nimenomaan isompia pakkauskokoja papupurkkeihin, jostain etnisistä marketeista saa pakkauksia, jossa oikeasti on 400 g sitä papua, mutta niitäkään ei ole joka kulmalla joten harvemmin tulee ostettua. Yleensä keitän pavut itse ja pakastan, mutta välillä olisi tarve ostaa niitä valmiina ja ärsyttää raahata monta purkkia kaupasta kun pakkaukset on niin pieniä.

Meillä syödäänkin monipuolisesti, eikä levitetä kerrostalossa liikaa pierunkatkua ympäristöön:)

T se pienempiä papupurkkeja kaipaava